feestje en voedingsschema

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by NathalieH, Jan 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

Mar 4, 2009
    1,332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Emma is nu bijna 3 maanden en krijgt voor de nacht tussen half 11 en 11 uur borstvoeding. Ze slaapt dan tot ongeveer half 7, 7 uur door en krijgt dan nog een keer borstvoeding. De rest van de dag krijgt ze 150 cc aan flessenvoeding om de vier uur. Dit gaat ontzettend goed bij haar.
    Nu hebben we alleen 28 februari een bedrijfsfeestje en gaat Emma voor een paar uurtjes naar opa en oma. We brengen haar dan 20.00 uur weg en denken dat we haar weer rond 24.00 weer zullen gaan ophalen. Dan zit ik dus alleen met het feit dat om 23.00 uur geen borstvoeding gegeven kan worden.
    Hoe zouden jullie dit adviseren om op te lossen? Moet ik dan rond 19.00 uur borstvoeding geven en dan om 23.00 uur flesvoeding? Of gewoon alle voeding flesvoeding en haar even de borst geven als we thuis zijn? Of gewoon alle voedingen flesvoeding en haar gewoon door laten slapen tot de volgende ochtend en dan pas borstvoeding geven?
    Wie geeft mij advies?

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Wat leuk , een feestje in het vooruitzicht!

Tja, wat betreft de borstvoeding is alles mogelijk wat je schrijft.

Ze is gewend aan KV dus voor haar maakt het in weze niet uit. Het grootste "probleem" ben jij zelf. Jou lichaam is gewend om rond 23 uur te voeden. Je kan inderdaad proberen om haar eerder een BV te geven zodat jouw borsten niet vol zitten tijdens het feest. Als het lukt haar om 19 uur de borst te geven dan zullen je borsten niet ineens rond 23 uur vol zijn.

Als je haar wel KV geeft op de gewone tijden dan zal je rond 23 uur zelf mogelijk stuwing ervaren en even de spanning weg moeten kolven. Omdat zij al gewend is aan KV is het niet perse noodzakelijk een hele voeding te kolven. Dat komt om in de ochtendvoeding wel weer.

Je moet dus vooral zelf even kijken hoe jullie het het makkelijkst invullen. Maak je niet te druk en geniet van het feestje!

Ilse

Share This Page