Beste voedingsdeskundige, Mijn dochtertje van ruim 4 en een halve maand drinkt al tijden de eerste ochtend fles slecht. Ze drinkt dan maar ongeveer 90 tot 110 ml. Deze fles krijgt ze pas om half 9 want bij eerder geven weigert ze hem helemaal. Ook de fles daarna ( 12:00) gaat moeizaam maar drinkt ze wel meestal 150 ml weg. Om 15:30, 19:30 en 22:30 drinkt ze haar flessen van 150 ml + 6 schepjes wel leeg. Nou is mijn vraag kan ik de laatste fles van 22:30 laten vervallen zodat ze misschien dan s ochtend wel trek heeft. En dan de flessen op te hogen naar 180 ml + 6 schepjes of is dat nog te vroeg of moet je dat echt eerst gaan afbouwen. Alvast bedankt Groetjes linda
Hoi Linda, Vanaf 4 maanden mag je wel over op 4 voedingen. Je kunt kijken hoe het gaan op 4 voedingen van 200 ml. Eventueel mag je ook 4 flesjes van 235 ml aanbieden, maar dat is wel een grote stap voor je kindje denk ik? Groetjes Eveline
Beste Eveline, De laatste voeding van 23:00 hebben wij er afgehaald en ze slaapt nu gewoon vanaf 19:30 tot 7:30 de volgende dag. Dat is natuurlijk erg fijn. Alleen we hoopte dat ze de ochtend fles beter zou drinken maar dit is niet het geval. Ook hebben wij de flessen naar 200 ml opgehoogd. Of te wel wij bieden nu 4x 200 ml aan alleen drinkt ze dat niet op. Ze komt nu de afgelopen 2 dagen op 620 ml uit. Ze is er verder erg tevreden over maar is dit voldoende om op te groeien? Alvast bedankt voor u antwoord
Hoi, 620 ml is aan de lage kant. 700-800 ml zou fijn zijn als minimale hoeveelheid. Maar ieder kindje is uniek. Het belangrijkste is dat ze tevreden is en goed groeit. Je kunt het even in de gaten houden. Misschien kun je er ook eens een soort fruitshake van maken voor de afwisseling, als ze gewend is aan hapjes, zoals bv banaan. Of de melk een keer wat kouder aabieden of met pap. Groetjes Angelique