Hallo, Mijn zoontje van bijna 9 maanden krijgt nog steeds Omneo voeding. Dit omdat hij erg last had van darmkrampjes en kei harde ontlasting. Op dit moment gaat het erg goed en is al heel lang kramp vrij. De laaste tijd heeft hij 3-4 poepluiers op een dag! (komen miss ook wat tandjes aan??) Nu is mijn vraag... Kan ik overstappen op de normale flesvoeding van Nutrilon? Zoja, kan dat in 1x of moet ik dit langzaam opbouwen tot hij volledig op de normale voeding zit? En als we dan toch bezig zijn, krijgt hij zo voldoende binnen? Hij weigert water of gewone (lichte) thee te drinken, diksap vind hij ook erg smerig. Tips? 8:00 - papfles 180+6 + bambix fijne granen 10:30 - fruit 12:00 - 1 broodje en fles 150+3 16:00 - koekje en lichte thee +1 17:30 - warme maaltijd 19:30 - 210+7 Ben benieuwd! Groetjes Blond88
Hallo, Bij het overstappen van Omneo naar standaard flesvoeding is het voor je kindje fijn om het 1-2 dagen te mengen (half omneo half standaard). Zo went hij aan een andere smaak/samenstelling. Als dat goed gaat kun je volledig overgaan op standaard opvolgmelk. Zijn voeding ziet er goed uit. Ook krijgt hij voldoende vocht binnen. Ik zie dat je aan de fles van 12.00 u al extra water toevoegt. Dat is een goede manier om aan voldoende vocht per dag te komen. Vaak moeten jonge kinderen vaak wennen aan nieuwe smaken. Je zoontje heeft dat met drinken. Dat is heel normaal. Blijf het gewoon proberen. Er is ook kinderthee verkrijgbaar. Dit is thee met een vruchtensmaakje zonder suiker. Soms wil het ook helpen een soort fruitsmoothie te maken. Dit kun je doen door een fruithapje wat te verdunnen met water. Veel succes. Groeten, Astrid