Voor mij was er een verschil of het oma was of de gastouder. Als oma kwam liet ik zoontje lekker liggen en haalde zij hem er uit (ze past op bij ons). Naar gastouder zorgde ik er wel altijd voor dat hij was aangekleed. Soms wilde hij dan echt zijn fles nog niet (probeerde het wel altijd) en dan gaf gastouder die alsnog. Dat hadden we zo met elkaar afgesproken en kon bij haar ook, omdat er niet meer hele kleine kindjes waren.
Mijn zoon krijgt zijn eerste flesje in de opvang. Kan hij op zijn gemakje eten in plaats van in mijn gehaast. Dan geef ik hem liever even de tijd om op mijn schoot wakker te worden en nog te knuffelen, in plaats van dat ik hem direct zijn fles moet binnen zien te krijgen. Maar hangt af van je kindje natuurlijk. De mijne wordt nogal traaaaaag wakker.
Wij gaven en geven t thuis. Maken haar net voordat ze weg moet wakker en dan fles/boterham. Naar oma toe in pyjama, naar kinderopvang wel aan gekleed. Op dagen dat ik thuis ben slaapt ze dan gewoon langer, dus is echt niet elke dag zelfde tijdstip
Ik leverde dochter in pyama en slaapzak, met warme fles bij oma af in bed. Afh van m'n dienst om 6.15 of 7 uur. Ze sliepen dan samen nog even verder. Dochter huilde altijd bij het afscheid maar door de fles was ze snel weer rustig en slaperig. Thuis drinken (als ze BV om 5 uur kwam) leverde een wakkere baby op.