"ochtend"misselijkheid

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door paradijsvogel, 16 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paradijsvogel

paradijsvogel Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo dames!

Wanneer hebben (of hadden) jullie last van de "ochtend"misselijkheid? Ik heb er namelijk het meeste last van na het avond eten/voor het slapen gaan.
    Ik was gewoon even benieuwd :D

2. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Dat is bij iedereen anders
    bij de eerste was ik echt de eerste 3 maanden elke ochtend kotsziek
    en bij de anderen viel het reuze mee
    Nu ben ik af en toe met vlagen heel even misselijk en dan is het zo weer over.

3. Sannah

Sannah Lid

27 apr 2009
    92
    0
    0
    vanaf dat ik 's ochtends wakker word, meestal tot een uur of 6 's avonds, maar als ik pech heb, de hele avond ook door.... (eerste zwangerschap, vandaag 7 weken, dus hoop dat het na 10-12 wk ophoudt!)
    want ik vind het niet leuk!!
    waar ik dan benieuwd naar ben: hoe houden/hielden jullie het vol?? blik op oneindig?? als je tips hebt... ;)

4. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik was de eerste periode gewoon 24/7 misselijk. Wat voelde ik me besodemieterd zeg, met die naam ochtendmisselijkheid. Gelukkig is het nu over en helaas is het nu afgewisseld met het gevoel dat ik wel de hele dag door kan eten :s

5. Makkie

Makkie Niet meer actief

hier ook de hele dag door, tis echt niet alleen de ochtend! Was dat maar zo.. .maar heb denk ik nog niet echt te klagen hoor, hoef niet te spugen... maar lekker voelen is anders! Maar tis voor een goed doel!

Hopelijk zijn we er allemaal na de 12 weken weer vanaf meiden! (hoewel ik me daar niet op vast pin, sommige blijven veel langer nog misselijk en soms wel de hele zwangerschap....)

6. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    O ja..tips: het hielp toch het best om de hele dag door kleine beetjes te eten. Ik merkte, dat ik nog vƩƩl beroerder werd, als ik niets at. En hoewel dat dus vaak je eerste reactie is als je je misselijk voelt, maakt dat dus vaak, dat je er alleen maar ellendiger van wordt.

En als je zo misselijk bent, neem dan gewoon waar je trek in hebt. Verantwoord eten is natuurlijk het beste, maar eet je liever de hele dag steeds wat hapjes vla of appelmoes of wat dan ook, gewoon doen! Straks kun je wel weer echt goed gaan eten.

Ik kreeg in ieder geval die droge crackers die ze altijd adviseren niet door mijn keel. Een schaaltje yoghurt of vla ging stukken beter...

7. Sannah

Sannah Lid

27 apr 2009
    92
    0
    0
    oh my... appelmoes..... krijg ik daar ineens zin in zeg!!!! (niet in huis natuurlijk....)

8. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Hier ook nog steeds met lange vlagen....vrijwel niet meer overgeven gelukkig....maar leuk is anders...het kan zo je dag bepalen :(

Appelmoes of komkommer in zoetzuur...mmmm heerlijk nu!!
    Heb van alles geprobeerd, maar het beste helpt inderdaad 'kleine hapjes eten'...heb ook standaard zo'n rol San Francisco's bij me...voel ik het weer aankomen, is een koekje snel gepakt!! Lekker licht en redelijk smakelijk...(maar inderdaad wel beetje droog ;) )

Sterkte dames met die vervelende misselijkheid....1 ding: het gaat weer over!!!!!! (zucht)... ;)

9. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Bij mij was het de hele dag door "ochtend" ;)

10. Trees

Trees Niet meer actief

Het begint met ochtend, maar vanaf 5 weken is het hier ook meestal 24/7 ochtend.

Groene appels, madarijnen en kwarktaart :p helpen onwijs goed tegen het misselijke gevoel!

11. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Ochtendmisselijkheid is een leuke term he??! Heel de dag had ik er last van..... maar gelukkig ging het na de 16e week weer over.... :D

12. paradijsvogel

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ben allang blij dat ik niet de enige ben die het niet eens is met de term "ochtend"misselijkheid! Misschien moet ik ook maar even een pot appelmoes halen, krijg er ook spontaan trek in ;)

13. nicole1982

nicole1982 Actief lid

10 aug 2006
    184
    0
    0
    hey
    ben dus ook niet de enige die de hele dag door misselijk is, niet kotsmisselijk gelukkig. Maar afgewisseld met honger! Er is geen peil op te trekken, 's ochtends, 's middags of 's avonds.
    Maar ja.....kleine beetje tussendoor eten helpt inderdaad.

14. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Nou van ochtendmisselijkheid kan ik niet spreken wel van misselijkheid zolang je wakker bent. Dit duurt nu "nog"maar een week, maar ben er nu wel al zat van. Werken wordt zo ook niet echt makkelijk. Ik werk onregelmatig dus ook nachten en altijd alleen en vind het behoorlijk zwaar worden nu ik me steeds zo beroerd voel. Het is niet zo dat ik moet overgeven, maar een continu beroerd gevoel is aanwezig. Hopelijk word het straksjes weer wat beter want genieten zit er nu nog niet in. Beterschap aan alle andere meiden die zich ook niet zo best voelen. Liefs Puck.

15. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik was het meeste misselijk vanaf dat ik eraf ging tot een uur of 6 en na het avond eten voelde ik mij op het best.

16. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Hier begon het met avondmisselijkheid en uiteindelik was ik 24/7, maar vooral 's avonds en 's nachts misselijk. Ik had daarom de eerste maanden een trommeltje naast mijn bed staan met wat te knabbelen voor 's nachts en 's ochtends. Bij mij hielp het goed om een half uur voor ik naar bed ging nog iets lichts te eten.

17. Het begon met een paar dagen 's ochtends misselijk, maar al snel was ik de hele dag door misselijk.. bij het opstaan het ergst.. ik at dan ook niet veel. Beschuit, cracker, appel, water.. droog boterhammetje.. Maar toen ik de 8 weken gepasseerd was, ging het plotseling beter en beperkte het zich tot ochtend- en avondmisselijkheid. Nu ben ik alleen bij het opstaan nog misselijk, dan eet en drink ik wat en dan verdwijnt het gelukkig. Ik was echt heel blij toen het minder werd, want ik had ook helemaal geen energie doordat ik zo weinig at!

18. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Bij mij duurde het ook tot 's avonds laat. ;) De term ochtendmisselijkheid is vast door een vent bedacht. :p

En er hielp niks tegen, hield nog geen slok drinken binnen.(wat dan ook)

Enige wat hielp;medicatie.(helaas)

19. paradijsvogel

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Wat grappig om te lezen dat het bij iedereen weer anders is! Ik ben gisteren vergeten de appelmoes te kopen. Maar ik heb er vanacht gewoon over gedroomt! :) :)

Deel Deze Pagina