hoi Iedereen, Ik was gister bij de hans anders, want wou een bril kopen omdat ik dit makkelijk vind dan de lenzen en dan vooral nu tot de bavalling en daarna! Nu zei die man dat ik beter 2 maanden tot na de bavalling kan wachten met het kopen omdat me ogen door de hormonen beter of slechter kunnen worden Heeft iemand hier ooit van gehoord of zelf meegemaakt? groetjes wendy
Bij zwanger worden staat hier toevallig ook al een onderwerp over. Iemands opticien had hetzelfde gezegd, dus er zal wel een kern van waarheid inzitten en zij merkte het ook tijdens haar zwangerschap.
ik heb het meegemaakt. Ik ben tijdens mijn vorige zwangerschap -0.50 per oog oachteruit gegaan. Ik heb al slechte ogen en nu dus nog slechter. Ben benieuwd of het nu weer gebeurt...
Hoi< Ik herken het heel erg, Voor de zwangerschap had ik mijn ogen net laten controleren en klopte de sterkte precies. Ik heb een bril voor veraf maar ik kon er ook altijd mee lezen. Nu moet ik hem echt afzetten als ik wil lezen, ever af is ook iets minder scherp maar niet gevaarlijk zal ik maar zeggen. Mijn ogen zijn dus erg veranderd, maar of het blijvend is, weet ik niet. Na de bevalling gaan we maar weer eens een keer laten controleren. Als ik jou was, zou ik dan ook het advies opvolgen, of een hele goedkope bril kopen als je lezen erg vervelend worden en je geen reserve bril hebt. Groetjes, Krissa
zeker ogen zijn stukken slechter tijdens zwangerschap... pas met 2 brillen op zag ik de ondertiteling. Onze opticien zegt dat je pas na 9 mnd weer bril mag aanmeten. Je weet wel 9 mnd op/9 mnd af. Mijn ogen zijn tijdje na bevalling weer op normale sterkte gekomen. Collega had zelfs beter ogen na zw en hoefde helemaal geen bril meer
Heb mijn ogen sinds ik zwanger ben niet meer laten meten. Maar sinds ik zwanger ben zijn mijn ogen duidelijk slechter. Heb al een bril, maar die is nu eigenlijk niet meer sterk genoeg. heb wel vaker gehoord dat dit bij de zwangerschap hoort.
Jep that's me waar Trees over schreef. Ik merkt het dat ik weer met mijn ogen begon te knijpen om van ver iets te zien (nou ja, ver dat viel wel mee) Dus ik naar Pearl toe. Mijn ogen waren in 1,5 jaar 0.25 slechter geworden volgens de test en dat was voor een nieuwe bril te verwaarlozen. Die man vroeg of dat ik verder wel gezond was omdat er toch iets veranderd was (wat precies weet ik niet, maar het was dus eigenlijk niet de sterkte) Toen ik vertelde dat ik zwanger was, toen 5 weken, viel voor hem het kwartje. En hij heeft het vermeld bij de uitslag. Helaas is het een week later misgegaan. Nu twijfel ik of dat ik wéér last heb van mijn ogen. Maar aangezien ik verder helemaal geen symptomen (meer) heb zal het wel niet, helaas. Ik heb altijd tot ruim een week na mijn ei, ei-kwaaltjes namelijk, lekker verwarrend! Liefs Cyntje