hallo, Ik had een vraagje over wanneer ik ongeveer bevrucht zou kunnen zijn? Dit is mijn 2e zwangerschap en ik kwam er met toeval achter dat ik zwanger was. Toen ik erachter kwam was ik net 2 dagen klaar met menstrueren. Ik bleek al ongeveer 5.5 weken zwanger te zijn. Dus dan zou ik de maand ervoor ookal zwanger zijn geweest terwijl ik menstrueerde. Ik moet zeggen dat het wel anders was dan anders. Minder bloedverlies dan normaal. Op dit moment ben ik tussen de 30 en 31 weken zwanger volgens de echo's als ik terug reken kom ik uit op half april. Maar normaal rekenen ze vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie en dan ongeveer 2 weken later zou je bevruchting dan zijn. Mijn vraag is nu dus of ik half april bevrucht ben geraakt of dat ik er ook 2 weken bij moet tellen in mijn situatie en dus eind april bevrucht ben geraakt. Ik wil dit graag weten, omdat als ik half april bevrucht ben geraakt dit tijdens onze huwlijksreis is geweest en ik dit toch wel erg speciaal vind en leuk om later aan t kindje te vertellen!
Denk wel half april. Ik ben nu 33 weken zwanger en rond 1 april bevrucht (dat klinkt stom ) Dus als jij 30+ weken zwanger bent, ongeveer 2 weken verschil dus dan kom je inderdaad op half april uit
Ik ben op dit moment 31w5d zwanger, uitgerekend op 7 januari. Ik heb mijn eisprong gehad op zaterdag 13 april. Ik weet dit zo zeker omdat wij via het ziekenhuis zwanger zijn geraakt en daar mijn cyclus goed in de gaten is gehouden. Misschien heb je hier iets aan en kun je voor jezelf terug gaan rekenen..?
Bij de echo wordt er gerekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie (bij normale, standaard cyclus) Dus inclusief de twee "cadeau-weken". Dus zou je gewoon die 30-31 weken terug moeten tellen om op je menstruatie uit te komen en er dan weer twee bij tellen om rond je bevruchting uit te komen.