vakanties

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door gewoon Sanne, 28 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    Hoi, had (nog) een vraagje:

Mijn dochtertje is nu ruim 16 maanden, maar ik denk even ver vooruit:

ik vraag me nu al af hoe we het straks op moeten lossen als mijn dochtertje (en dan wellicht ook een 2e kindje) op de basisschoolleeftijd is. Ze hebben dan een behoorlijk aantal weken vakantie per jaar, meer dan dat ik en mijn man samen op kunnen nemen. De bso is dicht in de schoolvakanties.

Hoe doet iedereen met schoolgaande kinderen dat als ze werken??

2. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    ik lees mee... ;)

3. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Misschien is een gastouder iets voor je? Ik ben zelf gastouder en soms vragen mensen je weleens voor vakanties bv.

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.152
    113
    Wat raar dat de bso dicht is in de vakanties :( Hier heb je dan juist vakantieopvang. Dat kan je zelfs aanvragen als je geen gebruik maakt van de bso zelf.
    Wij gaan het dus met een deel vakantieopvang oplossen en een deel ik vrij of vriend vrij.

5. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Id raar dat de BSO tijdens vakanties dicht is. De oudste is in maart 4 geworden en de jongste is nu net 5 weken, dus tot halverwege de zomervakantie ben ik nog thuis (hele vakantie gedekt met vrij manlief en oma die een weekje komt). De BSO hier heeft verschillende pakketten waarmee je alle vakantieweken of een deel ervan kan vullen.
    Anders zou gastouder ook iets zijn (weet alleen niet hoe dat werkt met de kinderopvangtoeslag als je gebruik maakt van twee soorten opvang)

6. misa

misa Niet meer actief

Heel vreemd dat de bso dicht is..! :(
    Hier ook de hele dag open in de vakanties.

Misschien kun je zomers altijd regelen met anderen in je omgeving? Of zelf 1 week alleen, dan 2 weken samen met je man en hij nog 1 week erna. Dan zou je nog 2 weken moeten oplossen met familie, vrienden, go.

7. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Weet je 100% zeker dat de BSO dicht is in de vakanties? Ik kan het me haast niet voorstellen, dan is een groot deel van het nut van een BSO weg lijkt me.

Misschien dat een andere BSO wel gewoon vakantieopvang heeft, misschien kun je verder informeren.

Succes!

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Onze school heeft de voor, tussen en naschoolseopvang ingekocht bij een kinderopvangorganisatie. Onze kinderen gaan alleen 2 dagen in de week naar de tussenschoolseopvang maar de dagen dat ik werk kan ik ze zelf van school halen. We hebben dus geen BSO nodig. Ne BSO gaat in d evakanties over in vakantieopvang. Hiervoor hebben we ze voor alle weken van de vakanties (-3 weken voor onze eigen vakantie) opgegeven. Ze kunnen dus alle weken naar de vakantieopvang op d edagen dat ik werk. Hier betalen we per maand voor. Willen ze niet omdat ze gaan logeren of ben ik een dagje extra thuis dan hoeven ze niet maar dan ben ik er voor elke vakantie begint zeker van dat ik opvang heb.

9. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    BSO heeft altijd vakantieopvang. Bij sommige instellingen hoef je die niet perse af te nemen. Bij anderen betaal je gewoon voor alle weken in het jaar, inclusief vakanties.

10. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik ga proberen t volledig op te vangen zonder BSO, ben benieuwd of t gaat lukken. Deels neem ik dan vrij, deels haar papa en verder maar logeerpartijtjes bij de opa's&oma's. Mocht dat niet lukken, ga ik alsnog op zoek naar een alternatief.
    (ze gaat per januari naar school)

11. Bri

Bri Niet meer actief

Dat lijkt me erg pittig, om het zelf zo op te lossen.
    Als ik het goed heb, hebben ze 12-13 weken vrij per jaar. Als jij en je man dat zelf willen opvangen, kun je volgens mij nooit samen op vakantie (ik heb 5 weken per jaar vakantie, dus daarmee red je het niet eens). Of het worden lange logeerpartijtjes.

Wij gaan het oplossen met de BSO, vakantie opnemen en een keertje naar opa&oma.

12. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik ben gescheiden, dus wíl ook niet samen op vakantie :D
    En ik werk parttime, dat scheelt ook weer.
    Ik denk dat we t kunnen redden, maar tijd zal t leren..

Deel Deze Pagina