Ochtend pap

Discussie in 'Voeding' gestart door tinkerbel, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Vanaf wanneer kan je het beste gaan beginnen met s'ochtens pap te gaan geven. Ik zag namelijk dat Bambix ochtend pap heeft.
    En geef je het dan eerst gewoon in een fles? En zo ja vanaf wanneer zijn jullie begonnen met pap van een bordje?

En dan wil ik eigelijk ook nog eens dezelfde vraag stellen voor Bambix avond pap ;)

Gr, Tinkerbel

2. augustus

augustus Niet meer actief

We zijn met 4 maanden begonnen met nutrix te geven in de fles voor het slapen gaan.
    vanaf 7 maanden eets zij 's morgens bambix met een lepel. De avond pap is toen ook komen te vervallen, omdat zij een potje groente at.
    Ik geef haar 's avonds voor het slapen gaan gewoon een fles melk.

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    wij mochten van het cb met 6 maanden bambix geven. ik deed het eerst in de fles, 3 eetlepels. later van een bord. de kant en klare ochtend en avondpap hebben een smaakje en dus wat meer suiker, maar mag wel. ik geef het zelf ook.het is maar net waar je voor kiest.

4. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    @mamavanukkie:
    Ik las in de winkel op het pak dat als je een bord pap maakt dat er geloof ik 7 scheppen ingingen of zoiets. En dan met water.

Maar ik geloof niet helemaal dat ik snap wat je bedoeld met 3 scheppen? (voor de fles) Doe je dan 3 Bambix en 3 opvolgmelk ofzo?

Gr, Tinkerbel

5. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Ik koop altijd pap die je aanmaakt met opvolgmelk.
    Ik ben vanaf een maand of 4 begonnen met Nutrix en met 5 maanden gaf ik 's ochtends pap en 's avonds Nutrix door de fles. Dat doe ik nu nog.

6. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    de kant en klare pap met waar alleeen water bijmoet is gewoon 7 scheppen. De naturel bambix, heet groei ontbijt, daar deed ik in het begin drie scheppen van in de fles, die doe je zelf bij je eigen opvolgmelk. ik denk dat jij de melkpap appel bedoelt, die moet uit een bordje. de avondpap biscuit die is uit de fles. ik ben pap gaan geven vanaf 6 maanden, de mijne lustte geen nutrix.

7. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    @mamavanukkie:
    Sorry nog 1 vraagje... ha ha. Maar die 3 scheppen deed je dan bij de 6 scheppen opvolgmelk?
    Wordt het dan niet veel te zwaar?

8. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Ik geef de eerste voeding in 2-en..
    Ik maak een fles klaar (180 cc + 6)
    en laat Julen 100cc drinken, om de eerste honger te stillen.
    De overige 100cc meng ik met Bambix Groeiontbijt en geef dit met een lepel.
    Dit gaat prima!
    Ik doe t op deze manier omdat Julen s morgens best honger heeft en echt niet meteen van een lepel gaat eten.. dat duurt m te lang :D ...

9. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    nee hoor,wordt helemaal niet te zwaar, drie scheppen was bij mijn zoontje nog makkelijk te drinken met een papspeen. ik deed gewoon 180+6 opvolgmelk maken en dan die drie scheppen erbij.als ie er goed op reageert kun je het ook dikker maken en van een bordje geven, het is maar net wat je wilt. ik ben begonnen met de naturel, inmiddels krijgt ie ook de andere smaken.

10. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Bedankt allemaal.

Tinkerbel

11. Anna71

Anna71 Actief lid

31 jul 2008
    269
    0
    0
    En hoe doe je dat met borstvoeding?
    Ook gewoon bambix drie lepels in de borstvoedingsfles?

12. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Hoi Anna, ;)

Bij mij op het pak staat dat je het gewoon met BV kan mengen. Zelf doe ik niet teveel pap erin, omdat het anders te dik wordt en Nova moet dan teveel moeite doen om het eruit te krijgen. En daar heeft ze niet zoveel zin in :D. Ik doe er dus minder door dan op het pak staat. Maar volgens het CB is het voldoende. Van een lepeltje wil ze het niet. Ze houdt gewoon niet van dikke pap.

Oh ja, denk eraan dat je dit wel met een andere speen moet geven. Zelf hebben wij alles van Avent en gebruiken hier een 1,2,3 speen voor. We gebruiken die voor alle flessen, anders drinkt Nova maar een klein beetje, maar de pap gaat hier, weliswaar niet te dik, op stand 3.

13. Anna71

Anna71 Actief lid

31 jul 2008
    269
    0
    0
    Hee Lenny, dat is een tijd geleden (hihi).

Mijn ervaring met Nutrix is dat het na een aantal minuten gemengd te zijn met BV weer erg dun wordt (door enzymen in BV?).
    Dit zal dan met Bambix ook wel zo zijn, vermoed ik dus ik ga het wel proberen met 3 lepels.
    Ik kom er snel genoeg achter.

Anna

14. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Ik geef bij een fles met 6 scheppen voeding, 7 schepjes (met het schepje van de voeding) pap. Dan is de pap nog steeds niet dik en kan makkelijk met een papspeen.

15. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    alyssa krijgt vanaf ze ruim 4maanden is nutrix door de eerste fles.
    ik maak het niet al te dik, maar dat kan je zelf gewoon bekijken.

alyssa wil geen pap van een bordje, ze gaat dan spelen met de pap (lees spetteren en tuffen).

vanaf 6maanden mag je bambix geven.

ik ben zelf niet zo van de smaakjes en apartje dingen.
    zelf geef ik normale nutrix en vanaf morgen normale bambix.

liefs doris

16. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Mijn zoontje krijgt 's morgens 180 cc water + 6 scheppen opvolgmelk en 7 lepels bambix/nutrix

's middags ook en 's avonds ook

17. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    Gwen krijgt sochtends al vanaf 6 maanden een papfles of lepeltjespap en daar dan 4 eetlepels met 200 ml water of de bambix appel met 5 eetlepels en 200 ml water! gebruik de Avent 123 speen!

18. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Sinds ik gestopt ben met BV toen Fenne ruim 7 mnd was, ben ik begonnen met een papfles 's morgens... ze krijgt 180 ml water met 6 schepjes melk en 6 schepjes (melkschepje) Bambix ochtendpap... gaat prima met de 123 speen van Avent

Deel Deze Pagina