zus onverwacht zwanger, maar we snappen er niks van!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mappel, 28 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mappel

mappel Niet meer actief

Hallo,

zoals de titel al zegt is mijn zus zeer waarschijnlijk zwanger. De situatie is als volgt.
    In oktober heeft ze een MAP geslikt. In november heeft ze 1 dag licht bloedverlies gehad, nu al 5/6 maand niet meer ongesteld en alle zwangerschaptesten zijn negatief. Ze heeft normaal tot op de dag toe een regelmatige cyclus.
    In februari is ze bij de huisarts geweest vanwege uitblijven menstruatie, die zei dat het door de MAP kwam, hormoonbom.
    Gisteren bloed afgenomen omdat het nu wel heel langduurt.. vandaag bericht: zwanger!

zw.hormoon 54% (geen ideewat het in houdt???)
    11 juni magze pas voor echo... huisarts denkt 3 weken zwanger..maar dat is toch raar??
    ze heeft nooit zonder voorbehoedsmiddelen gevreen..dus niet te herleiden.
    hoe zit het met hcg na 16 weken??

denk zelf dat zeal Verder is

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    54%? Dat ken ik ook niet. Normaal wordt voor hcg-concentratie de eenheid IU/L gebruikt. Als het de concentratie is, dan zou ze idd ongeveer 3 weken kunnen zijn. Wat voor voorbehoedsmiddelen gebruikt ze?

Ps. Hcg blijft de hele zwangerschap 'hoog'. Al is dat relatief, want aan het einde van het eerste trimester is ie 'op z'n hoogst'.

3. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Hoi ik weet niet precies hoe dat zit met de bloedwaardes enzo, maar ik herken t stuk uitblijven en toch zwanger wel.
    Mijn laatste menstruatie was bij de eerste in sept 2003 en april 2004 deed ik een positive zw. test. na een echo bleek ik "maar"10 week te zijn. dus het kan best zo zijn dat je zus pril zwanger is ondanks dat ze geen menstruatie heeft gehad na die map. Dan heeft ze een paar week geleden ergens een eisprong gehad en is er iets bij t veilig vrijen niet goed gegaan.

4. mappel

mappel Niet meer actief

altijd condoom, in oktober gescheurd, toen de MAP geslikt. Verder nooit gescheurd zover ze na kan gaan

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Voor zover ze kan nagaan... Tja, condoom is geen 100% middel (niets trouwens). Ik zou toch uitgaan van een prille zwangerschap.
    Lijkt me een erg rare situatie voor je zus.

6. Pasta

Pasta Fanatiek lid

12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Bijzondere situatie voor je zus. Hoe is ze er zelf onder?
    Mbt veilig vrijen... Ik was aan de prikpil. En zie banner.

7. Witnie

Witnie Actief lid

14 aug 2013
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff lijkt me schrikken zeg...
    Als ze eerder een echo wil hebben dan kan ze evt via een echo bureau een echo laten maken (moet ze dan wel zelf betalen).
    Is het kindje (wanneer ze inderdaad zwanger blijkt te zijn) welkom? Heeft ze een vaste relatie? Of zou ze weten wie de vader kan zijn?

8. mappel

mappel Niet meer actief

ze is bij een particulier echocentrum geweest. Er is helemaal niks te zien, geen verdikt slijmvlies, geen propje o.i.d.... kan 2 kanten op, of ze is zeer pril zwanger, wat volgens haar niet mogelijk is, i.v.m. stukgelopen relatie, of ze is niet zwanger, maar wat verklaard het hcg in haar bloed dan? ? kindje zou welkom zijn, maar haar relatie is wel over..

9. Witnie

Witnie Actief lid

14 aug 2013
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is helemaal vreemd dan. Zelf nog een test doen en als die positief is of eens naar de huisarts?

10. lovieyou

lovieyou Niet meer actief

Dit wel een hele onzekere situatie voor haar. Maar een bloedtest is wel heel veilig. Ik geloof dat er niks anders de aanmaak van HCG stimuleerd. Misschien is het nog te vroeg?

11. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Cysten kunnen ook hcg aanmaken helaas.
    Maar daar moet je even niet van uitgaan.

Deel Deze Pagina