ochtenden opstarten zonder man

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Biny, 8 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. reckless

reckless Bekend lid

17 apr 2014
    798
    286
    63
    Ik doe de ochtenden 3 dagen per week alleen, vriend is dan al om 5.30 de deur uit naar z'n werk. Ook gewoon een vaste routine en dat gaat prima. Komende woensdag gaan de jongens voor het eerst naar het kdv en de bso. We hadden eerst altijd een go aan huis, maar zij is ermee gestopt. Dus voor de woensdagen moet ik nog even een ritme zien te vinden, zodat ze om 7.30 op de opvang zijn. Vriend doet het ook 2 dagen alleen, dan vertrek ik tussen 7.30 en 7.45 naar m'n werk en ontbijt ik daar.
    's Avonds doen we altijd samen. Vriend brengt meestal de jongste naar bed en ik de oudste.
    Zowel de ochtenden als de avonden gaan meestal wel prima eigenlijk.

2. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.025
    3.259
    113
    Ik kom drie dagen in de week pas om 7.30 thuis. Mijn man heeft de kinderen dan wakker gemaakt, aangespoord tot aankleden en ontbijten. Ik maak dan de tassen klaar, zorg voor gekamde haren en gepoetste tanden. Mijn man gaat om 7.45 de deur uit. Ik breng de kinderen om 8.20 naar school en ga daarna slapen.
    Het is bij ons een heel soepele samenwerking.
    Op de dagen dat we wel allebei thuis zijn, verdelen we de taken op ongeveer dezelfde manier.

Hopsatee en Biny vinden dit leuk.
  3. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier zal het wisselend zijn, aangezien ik in de verpleging werk.

Als ik de vroege dienst heb (Vertrek dan tegen 6.30) is de ochtendshift grotendeels voor mijn man. Hij vertrekt om 7u. Enkel de baby moet hij dan klaarmaken & naar de crèche brengen. Onze (schoon)ouders komen afwisselend om 7u naar hier om de oudste op te halen, klaar te maken en naar school te brengen.

Als ik vrij ben of late dienst heb zijn de ochtenden voor mij. Als ik de late dienst heb is de avondshift voor mijn man :)

Met 1 kindje was dit goed te doen, binnenkort met 2 zal het toch hard aanpassen zijn!

4. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Meestal doe ik de ochtend alleen. Nu heb ik alleen nog geen kinderen die naar school gaan en momenteel ook nog niet naar de opvang.
    Vanaf augustus ga ik weer ochtenden werken en de kinderen moeten dan tussen 6.30 uur en 7.00 bij de opvang zijn. Mijn man zal dan helpen met het aankleden van de kinderen, dan meteen in mijn auto en breng ik ze naar de opvang, daar eten ze een broodje. Ik moet dan rond 6.00 uur weg en mijn man om 6.30 uur.

Bij ons in de buurt is geen opvang die om 6.30 uur begint, vandaar dat ze naar een kdv gaan die in de buurt van mijn werk zit, maar dat is wel ongeveer een half uur rijden.

Biny vindt dit leuk.
  5. Jules!

Jules! Bekend lid

26 jun 2017
    822
    1.065
    93
    Vrouw
    Ik doe de ochtend- en de avondspits altijd alleen en ik vind de ochtend best lastig. Mijn zoon is extreem langzaam met alles en mijn dochter extreem irritant. Ik ben altijd blij als het weekend is :)

Hopsatee en Biny vinden dit leuk.
  6. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Vriend is hier momenteel thuis ivm burn-out. Maar ik doe eigenlijk de meeste ochtenden. Alleen.
    Als hij, zoals vandaag, dochter naar school brengt, gaat de wekker om 7 uur. Hij gaat dan douchen, maar ik ben ondertussen al de honden aan t uitlaten, ze voeren, tas van dochter klaarmaken. Dochter gaat plassen en kleedt zich aan terwijl ik ontbijt voor haar maak een tegelijkertijd de koffie voor vriend aan zet.
    Tegen de tijd dat hij dan beneden komt, zit dochter aangekleed en met dr haren geborsteld/gevlochten aan het ontbijt. Dan hebben ze nog een rustig half uurtje samen, en hoeft hij verder niets meer te doen behalve haar naar school brengen. Ik kruip dan nog even weer in bed, afhankelijk van wat we verder moeten die ochtend.

Als ik dochter naar school breng, sta ik iets eerder op, zodat ik gedoucht en aangekleed ben als de wekker van dochter gaat. Verder hetzelfde als hierboven.

Biny vindt dit leuk.
  7. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Ik doe het ook altijd alleen. Vriend is vaak nog wel thuis als wij opstaan. Hij rolt uit bed, stapt onder de douche en vertrekt. Als hij vrij is doe ik het ook alleen. Ik vind het niet erg, de kindjes en ik hebben ons eigen ritme wat prima werkt :)

8. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik start 5 dagen pw alleen op en regelmatig doe ik ook de avondspits.

Ik vind het alleen vervelend als ik om 07:30 moet beginnen en dus om 07:00 uur zoon op het kdv moet brengen.
    Das altijd wel even een chaotisch moment.

9. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik heb de luxe dat ik voor (nog) maar 1 kind hoef te zorgen.
    Als ik vrij ben sta ik met haar op. Maar zonder haast want we hoeven nergens naar toe.

3 dagen per week ben ik al naar mijn werk voordat Bo wakker is. Op de 2 dagen dat ze naar het kdv moet liggen haar kleren en tas voor het kdv al klaar en hoeft mijn man haar alleen aan te kleden en een boterham te smeren.
    1 dag in de week past mijn moeder op en hebben mijn man en dochter tot 09:00 pyjama party. Dan kleed mijn moeder haar vaak aan.

Minimaal 3 avonden per week is mijn man niet thuis dus doe ik alles alleen. Maar het is een enorm vast ritueel dus het gaat vanzelf. Bo loopt rond 19:00 naar de trap, “bad?” :roflmao:
    De rest van de week doet mijn man haar in bad terwijl ik beneden opruim en leg ik haar daarna in bed.

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Als ik het zo lees, hebben heel veel mannen het toch echt makkelijk :)

Line, Edith1987, Betsy en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Hier doen we het echt samen. Wij staan 10minuutjes eerder op dan de kids. Ik assisteer de oudsten met aankleden tanden haren man doet baby aankleden. Beneden ontbijt maken ik eet met de 3kinderen aan tafel. Man maakt de tassen voor de oudste twee. Ik ga werken. Man heeft dan nog een ruim hand uur voordat hij de kindjes naar kdv/ school hoeft te brengen. Loopt als een trein

Biny en Hopsatee vinden dit leuk.
  12. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Hier 1 kindje maar ik doe altijd het alleen
    De 3 dagen die ik werk breng ik hem weg en haal ik hem op en zorg dat die gegeten aangekleed etc is
    De rest van de dagen doe ik het ook altijd. Vrije dagen en weekend eten wij altijd met zijn tweeen.

13. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.144
    1.683
    113
    Hier doe ik ook 4 ochtenden alleen. Mis nog een beetje ritme af en toe omdat de jongste soms wel nachtvoeding wil en soms niet, maar dan vroeg wakker is terwijl ik eigenlijk nog bezig ben met brood smeren enzo. Maar heb altijd nog wel tijd over.
    Avonden doen we samen. Als ik dat een keer alleen moet doen vind ik dat wel zwaar. Koken met een peuter die moe is en honger heeft, de baby er nog bij die met een beetje pech ook dan honger heeft en het vaak niet red tot we om half 7 naar bed gaan. Maar gelukkig komt dat heel weinig voor. En als we met z'n tweeën zijn breng ik de jongste dus vaak om 6u al naar bed en kan papa het eten af maken met de oudste.

14. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ik wilde dat ook zeggen. Ik lees hier zo vaak dat vrouwen klagen over mannen die niks doen maar het wordt ze ook best wel makkelijk gemaakt. Ik snap niet zo goed waarom je man lekker chill zou kunnen opstaan douchen eten en jij als vrouw dan niet?! Als je op dezelfde tijd op staat en de deur uit gaat kan je toch gewoon ook wat doen?

(Anders natuurlijk als je eerder begint of tbm bent etc etc)

Shakes vindt dit leuk.
  15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.314
    17.216
    113
    Ik moet dat ook 5 dagen per week, maar dan met 4 kinderen waarvan er 2 naar school gaan. Zonder man gaat dat juist beter dan met man:roflmao:

Ook de avonden doe ik minimaal 4 avonden per week alleen. Man gaat smaandags vaak vroeg weg en vrijdagavond met geluk weer thuis

Biny vindt dit leuk.
  16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.247
    6.128
    113
    Ik ben inderdaad tbm. En aangezien de reistijd van partner zo 1,5 uur is zonder spits vind ik het fijn dat ie vroeg de deur uitgaat. Dan is ie nl met een beetje geluk om 6 uur thuis ;)
    Dus ook wel een beetje eigenbelang, aangezien ik de kinderen liever alleen heb a la ‘wakker worden’ van Jochem Meijer dan als de Gremlins tijdens het avondeten :D

kleinepien, Hopsatee en Biny vinden dit leuk.
  17. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier idd ook 1 die naar school gaat en de ander naar de psz :)

18. Samengeluk

Samengeluk Actief lid

29 feb 2016
    119
    84
    28
    Hier doe ik 4 keer per week de ochtenden ook alleen. Ik sta om 6.30 op, ga dan douchen en mezelf klaarmaken. Daarna maak ik ontbijt klaar en de schooltas van de oudste. 7 uur maak ik de kinderen wakker, oudste kleed zichzelf aan en ik haal de jongste uit bed. 7:10 zitten we aan tafel. 7.30 vertrekken we, oudste fietst naar school (vso) en jongste gaat naar kdv.
    Als mijn moeder of schoonmoeder oppast dan is die hier om 7.45, dan ga ik naar mijn werk en vertrekt mijn oudste om 8.15 naar school.

Als mijn vriend thuis is in de ochtend (3 dagen in de week) dan is dat zooo veel chiller, dan kan ik om 7 uur opstaan! :roflmao:

Vooral veel gezelliger als hij er is:thumup:

Hopsatee vindt dit leuk.
  19. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    #59 spruitjes, 9 jun 2018
    Laatst bewerkt: 9 jun 2018
    Ochtend doe ik alleen. Man werkt vroeger en man doet de honden, ik de kinderen (even op de zaken vooruit lopend ;) ,,)

Maar in het weekend staan we tegelijk op. Uurtje later ofzo. Maar net hoe laat dochter wakker is. Maar dan laat hij de honden weer uit. Als ik straks weer fatsoenlijk kan lopen dan wisselen we dat vast weleens weer om in het weekend.

Hopsatee vindt dit leuk.
  20. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wij doen het 's ochtends en 's avonds meestal samen.

Als ondernemers kunnen wij makkelijk omheen plannen.

Ieder merk kan hier ook komen shooten in de ochtend want het is echt altijd gezellig en relaxed.

Mijn man vindt het mee zorgen voor de kinderen op dit soort momenten waardevoller als een papadag. Hij kan en wil zich geen dag afsluiten van zijn bedrijven en personeel. Echter rond ontbijt en diner rekening houden met ons gaat hem makkelijk af.
    Daarentegen zie ik hem na het eten weinig, dan zit hij in zijn kantoor.

Hopsatee vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina