noa is nu 10 maanden maar krijgt nog steeds haar ochtendfles. ik heb al pap geprobeerd maar dat wil ze echt niet ze laat het zo weer uit haar mond lopen. ik had de pap gemaakt van de flesvoeding met nutrix. nu heb ik s'morgens ook al brood geprobeerd maar dat wilt ze ook nog niet. is het normaal dat ze met 10 maanden nog 2 flessen heeft?
Ruben heeft ook nog 2 flessen. S morgens een melkfles en s avonds om 19 uur een papfles met bambix. Volgens mij kan dit geen kwaad hoor. Heb er in ieder geval niks over gehoord bij het cb.
Misschien eens pap proberen te maken van Bambix. Daar zit veel meer smaak aan dan aan Nutrix. Misschien vind ze dat wel lekker..Misha is ook 10 maanden en die krijgt ook nog 2 melkvoedingen. 's Ochtends pap van 180+6 opvolgmelk en bambix. En rond half 4 a 4 uur nog een fles van 180+6..Is nog een heel normale hoeveelheid voor die leeftijd hoor..
ok op het cb zeiden ze dat ik het moet afbouwen. dat was met 9 maanden ben nu dus al een maand bezig maar dat lukt gewoon nog niet.
Dan heeft je kindje gewoon nog behoefte aan die hoeveelheid melk. En dan kan het cb dus hoog of laag springen, zij zitten achter een bureau, jij zit thuis met je kindje dat aangeeft nog erge behoefte heeft aan die 2 flessen... Overigens heb ik een algemeen voedingsschema in mijn groeiboekje zitten, waarop een advies staat bij 9-12 maanden om 1-2 voedingen melkvoedingen van 200cc opvolgmelk te geven. Vanaf een jaar staat er het advies om maximaal 300cc (half)volle melk te geven. Dus afbouwen moet je evengoed wel, maar daar heb je nog 3 maanden te tijd voor..
Wat gek, ik dacht dat 2 flessen juist normaal zijn op deze leeftijd. Hier ook nog 2 flessen hoor, 's ochtends en 's middags.
Als ze zo gehecht is aan de ochtendfles, dan zou ik die lekker blijven geven. Eventueel kun je proberen die andere fles (gedeeltelijk) te vervangen door melk uit een beker en wat brood.
Dat zou ik ook niet doen nee. Uiteindelijk is het toch de bedoeling dat ze na hun avondeten naar bed gaan toch?
Wat is er mis met een boterham in de avond met een beker melk? Ik zie het verschil met een papfles niet zo?
hier ook nog 2 flessen, 's morgens en 's avonds. moet rond 1 jaar weg die flessen zeiden ze tegen mij
ze gaan dan toch wennen aan dat broodje? ik neem aan dat ze vanzelf geen behoefte meer heeft aan de melk.
Dan geef je alleen een beker melk of bouw je het broodje af. Vaak geven ze zelf wel aan dat ze zoiets niet meer nodig hebben hoor.