Hoi! Wij gebruiken al vanaf het begin friso voeding. Nu kocht ik vandaag een nieuw pak, is de verpakking veranderd. Dat is niet zo vreemd, maar er zit nu wel mooi 2x400 gram in ipv 2x450 gram! En net zo duur... Ga nu geloof ik toch de kruidvat of bon-bebe voeding maar eens proberen.
O, dat heeft Friso, toen het nog Frisolac heette, zo'n zes jaar geleden ook al geflikt. Ze gingen over van bussen naar 'n pak toen. In 'n bus zat 'n kilo, in 'n pak 2x450 gram, in 't nieuwe pak zat ook nog eens een groter lepeltje, terwijl je net zo veel scheppen per cc voeding in de fles moest doen én ze waren duurder geworden. Toen ik een klacht stuurde naar Friso kréég ik me toentertijd toch een lulverhaal terug joh, wil je niet weten! Iets over dat er meer voedingsstoffen inzaten, waardoor ik niet duurder uit zou zijn. Toen ik daarna terug mailde dat ik mij afvroeg waarom dan de schepjes groter geworden waren heb ik geen reactie meer gehad...
100 gram voeding minder in 1 bus dat is veel ineens. Wordt een duur grapje zo idd. Hier ook na alle tevredenheid de Kruitvat voeding. Meneertje groeit er prima op!
ooo ik ga ook maar eens rondkijken voor andere voeding. Jeetje echt belachelijk zeg. Ik zag ze wel al bij de AH staan net maar de 1 hadden ze nog oude pakken heb ook niet gekeken naar de inhoud
Klagen bij ze hoor! Friso is trouwens niet de enige die dit trucje uithaalt. Toen hun concurrent met de 'handige nieuwe verpakking' kwam een paar jaar geleden zat er ook opeens veel minder in een pak. Je wordt zo maar ineens geconfronteerd met een prijsverhoging van 11%.
Hmmz, dat is wel erg hoor! Ik had het nog niet eens gezien. Nu voel ik me flink genaaid *edit: Ik ga gelijk eens even met ze mailen :x
Krijg nu net een e-mail terug: Bedankt voor uw e-mail van 28 mei over Friso Standaard 2. Het klopt inderdaad dat de verpakking gewijzigd is. Friso bevat een unieke combinatie van ingrediënten. Deze combinatie van ingrediënten hebben wij Nutradefense genoemd. Nutradefense® is een mix van voedingsstoffen die van nature voorkomen in borstvoeding, zoals GOS, DHA/AA en Nucleotiden. Voor de Friso Standaard geldt dat de samenstelling gewijzigd is. De voeding bevat iets meer prebiotische vezels (GOS). Ook de samenstelling en de hoeveelheid van het eiwit is geoptimaliseerd. Deze wijziging is ook de reden dat de Standaard 3 al vanaf 10 maanden gebruikt kan worden. De dosering is hetzelfde gebleven, 1 schepje voeding op 30 ml water. De inhoud van de Friso Standaard is van 900 naar 800 gram gegaan. De adviesprijs is gelijk gebleven doordat de samenstelling geoptimaliseerd is. Heeft u nog vragen, neem dan gerust contact met ons op. Wij zijn dagelijks bereikbaar via het gratis telefoonnummer 0800-0227434. Met vriendelijke groet, Angelique van Kommer, voedingsdeskundige Friso Voedingscentrum
Nou, dat is leuk zeggen!! Ik heb de samenstellingen vergeleken en er zit nauwelijks verschil tussen! Een paar microgram bij 3 dingen.... dus zeg maar 0,02 mg verschil. Dus.......ik denk dat het een mooi doordachte marketingtruc is.
Wat een belachelijke mail. Zo ken ik er nog wel 10. Lijkt me niet dat die paar microgram zo duur moeten zijn. Ik zou het mailen naar Kassa. Die hebben altijd zo'n rubriek waar ze dat soort dingen altijd laten zien hoe je genept wordt.
Kan je eigenlijk zo overstappen op een andere voeding?? Sem heeft zoveel honger niet normaal eerst kwam die om de 4 uur en nu is het 2,5/ 3 uur dus zit ook weer op 1 fles meer. Kan ik overstappen op nutrilon forte(geen nu friso standaard maar vind daar dat bij de forte er zo weinig in een pk zit)
Kun je dan ipv een fles extra de voeding niet beter verhogen? Bij het CB kreeg ik als advies dat wanneer ik merkte dat hij eerder komt om zijn fles en eerder begint te huilen ik dan 10cc op kon hogen met elke fles.
ik ben onlangs voor een provocatie zo overgestapt van friso 1 naar nutrilon pepti 1. dit ging zonder problemen. Ik denk dat alle voeding wel op elkaar lijkt, zal wel een strenge standaard voor zijn.
Wat een onzin zeg! Die 'prebiotische vezels' zaten er al in, en die zijn echt niet duur (gewoon iets van witlof of zo er bij, daar wordt het van gemaakt). En die 'unieke mix' zat er al lang in. Ergo: je betaalt voor de nieuwe verpakking en de nieuwe reclamekreet 'Nutradefense', wat precies evenveel onzinpraat is als de 'Immunofortis' van de concurrent. En die zijn in Europees verband op de vingers getikt. Er werd namelijk beweerd dat het immuunsysteem erdoor verbeterd zou worden, maar daar is geen enkel wetenschappelijk bewijs voor. Zo te zien blijven ze het wel suggereren en doet Friso nu dus ook aan die onzin mee. Ik zou zeggen: lekker over op huismerk, scheelt je kapitalen en het is precies even goed. Ik zou ze nog eens benaderen. Ze zeggen dat de voeding geoptimaliseerd is. Dus dan zou je zeggen dat je er minder van nodig hebt. Ik zou dus navragen of de schepjes misschien kleiner geworden zijn. Is dat niet zo, dan draaien ze je gewoon een poot uit.
heb ook nog maar eens gemaild, ben benieuwd of ik hetzelfde mailtje krijg als Dees85....laat het wel horen!
Ik sluit me helemaal aan bij Dirksmama. Het is echt zo'n ontiegelijke onzin!! Ik ben trouwens zes jaar geleden pats boem overgestapt van Frisolac naar Similac (bestaat dat nog trouwens?), Noah had nergens problemen mee... Maar je hoort de suggestie vaak om in 't begin voeding te mengen. (Dus zoveel schepjes voeding a en zoveel schepjes voeding b en dat langzaam om te bouwen, zodat je uiteindelijk van a naar b gegaan bent)