ik geef mijn zoon nu sinaasappel, maar het is zo doen ook met een half koekje erdoor. hoe kan ik het dikker maken?? ik kreeg namelijk het advies om eerst de smaken los te proberen. maar met sinaasappel is dat dus wel erg lastig............ dit was de eerste keer, moet ik het morgen weer geven of mag ik morgen ook iets anders geven wat hij al kent...... ik wil sinaasappel liever mengen met ander fruit......... kan dit nu al of moet hij eerst een paar keer de sinaasappel los gehad hebben?
ik lees trouwens ook regelmatig dat veel fruit pas word geadviseerd voor na 9 maanden zoals sinaasappel, kiwi, mango, druiven, aardbei waarom is dat .......................
Hoi, Hoe oud is je zoontje? Wanneer je net begint met groente en fruit is het advies om dit geleidelijk op te bouwen. Zodat je kindje hier even aan kan wennen. Vaak begin met met wat mildere soorten fruit, banaan, meloen, peer, appel. Wanneer dit goed gaat kun je (vanaf 6 maanden) ook sinaasappel, kiwi gaan geven. Wanneer een fruit/groentesoort goed gaat kun je dit blijven geven en gaan combineren met een ander soort fruit wat goed gaat. Mocht je zoontje dan ergens klachten op krijgen dan weet je waar het evt door kan komen. Groetjes Angelique
en wanneer weet je dat het goed gaat? als ik morgen weer sinaasappel geef en hij heeft geen reactie dan zit het goed en kan ik het gaan combineren. 24 februari was hij precies 6 maand. hij heeft alle zachte soorten fruit al gehad ik wou het uitbreiden van smaken eigenlijk zo doen: morgen nog maal sinaasappel donderdag nieuwe groente (witlof) vrijdag weer witlof zaterdag nieuw fruit zondag datzelfde fruit weer maandag nieuwe groente dinsdag diezelfde groente weer of hoef ik het niet te herhalen kan ik ook gewoon elke dag iets nieuws proberen. Wat ik ook dacht zaken als komkommer, tomaat enzo dat vult helemaal niet geef ik dat dan gewoon voor de smaak en geef ik dan iets wat hij al goed kent om echt van te eten?
Hallo! Ja, als het goed gaat dan kan je het gaan combineren. Vaak wordt 3 dagen aangehouden voor de introductie van iets nieuws, daarna kan er weer iets anders gegeven worden. Herhalen is dus zeker goed, liefst 3 dagen. Komkommer en tomaat mag er inderdaad naast gegeven worden. Wanneer je dat introduceert, ook weer het liefst naast al bekende bijvoeding. Succes! groeten Femke