Op vakantie met baby en peuter. Tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Cammy, 22 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    We gaan op vakantie!! Hartstikke leuk, maar ook wel spannend voor het eerst zo met z'n viertjes. Ik ben benieuwd naar wat ervaringen, tips en antwoorden op vragen die ik heb. Kunnen jullie mij helpen? We gaan 2 weken naar een appartement in Spanje.

Onze dochter wordt volgende maand 1, maar kruipt nog niet. Ze tijgert alleen nog. Ook kan ze nog niet zelf vanuit ligstand gaan zitten. Zal ze goed in een buggy kunnen zitten voor op de bestemming? Of zal ze daar nog te klein voor zijn? Ik denk zelf dat ze er niet goed in zal kunnen zitten maar wat is het alternatief? De Bugaboo meenemen tegen extra betaling??

Hebben jullie tips om onze ondernemender peuter tijdens de vlucht en transfer naar het hotel bezig te houden? We hebben geen tablet. Is het een aanschaf waard voor tijdens de reis?

Verder nog handige tips of adviezen?:D

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Schaf een iPad aan met filmpjes en spelletjes voor je peuter in het vliegtuig. Hier doet onze oudste niets anders en is zo 3 uur zoet.

Wij nemen altijd de bugaboo (donkey) mee op vakantie. Ik vind een buggy niet fijn lopen en omdat de kinderen er ook veel in slapen vind ik het belangrijk dat ze lekker liggen. Wij hebben de reistas van bugaboo zelf gekocht omdat we zo vaak vliegen, maar je kunt ze ook huren op marktplaats.

Boek van te voren stoelen in het vliegtuig op de eerste rij. Kost vaak een klein beetje extra, maar dan heb je meer beenruimte en kunnen de kinderen daar spelen/slapen.

Neem lekkere limonade en snoepjes mee om ze zoet te houden.

3. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik raad je aan om toch gewoon een buggy mee te nemen. Met een bugaboo gaan sleuren zou ik niet doen. Desnoods zet je er een paar kussentjes in langs de kant zodat ze goed recht blijft zitten.
    Onmisbaar voor een lange (vlieg)reis vind ik de tablet of draagbare dvd (wat wij hebben). Verder tekenboekje en kleurtjes, koekjes en snoepjes (of ander lekkers).
    Naar de bestemming zou ik zeker meenemen:
    - Genoeg speelgoed dat niet veel plaats in neemt
    - een opvouwbaar zonnetentje voor de baby (handig dat ze nog niet kruipt want zo blijft ze er in zitten en kan je rustig aan het zwembad of aan het strand zitten zonder bang te zijn dat ze zand gaat eten of verbrand).
    En natuurlijk het hoedje, zonnecreme, etc.
    En verder gewoon genieten! Loopt wel los.

4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    ow ik lees mee, wij gaan ook bijna met baby (ruim 8 maanden) en peuter (bijna 3) op vakantie.
    Wij nemen de buggy mee, en de draagzak, dan kunnen we kiezen wat wanneer handig is.
    verder hebben wij dus wel een ipad voor onderweg, als alternatief zou je filmpjes op je telefoon kunnen zetten en die kunnen gebruiken.
    verder kan mijn zoontje ook fijn met lego spelen, samen boekjes lezen of met auto's spelen, dus ik neem een paar nieuwe auto'tje en een nieuw boekje mee in het vliegtuig. En eten, altijd een goede afleiding, wat koekjes, fruit, boterhammetje etc. oja en ik heb vorig jaar met mijn peuter stickers geplakt op een waterflesje, was ook helemaal top, gewoon echt een heel stickerboekje achter elkaar opplakken en je bent weer een 15-20 minuten verder ;)
    verder denk ik dat mijn man veel met onze peuter bezig is en ik met de baby. Dat is een beetje onze taakverdeling.

5. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Ik zou ook echt een buggy mee nemen!!
    En niet zn groot ding ;)
    Hier ging het prima op vakantie hij sliep er prima in, en we hebben een eind gewandeld.

En idd voor de peuter iets van een tablet mee nemen met wat leuke filmpjes en spelletjes ;)

6. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Het is misschien wel fijn als je buggy ook helemaal plat kan, dan ben je niet altijd aan het appartement gebonden in slaapjestijd, maar kan de jongste ook nog een keer tijdens een wandelingetje of langs het zwembad slapen.. Wij gingen toen Y 11 maanden was (en nog niet liep) met de Nuna Pepp en daar kon ze toen goed in zitten en liggen.

En voor onderweg: zo'n magisch tekenbord is hier altijd een succes, etenswaren waar ze even mee bezig zijn (rozijntjes uit het doosje wurmen, cheesedippers), stickers, boekjes met flapjes..

7. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Bedankt voor de tips dames! Zoals ik het lees denk ik dat een tablet zich op de vliegreis al gaat terug verdienen, dus denk dat we er maar een aanschaffen;) Draagzak voor dochter zal ik sowieso meenemen voor op het vliegveld. Intussen heb ik ook wat meer informatie ingewonnen over het eventueel meenemen van de Bugaboo. Is een serieuze optie. Nogmaals bedankt voor jullie input!:D

8. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.727
    2.228
    113
    Ik zou gaan voor een buggy die meerdere standen heeft en zeker zo goed als plat kan, dan maakt het niet goed kunnen zitten niks uit. Tablet, is denk ik wel een goede uitgave. Ik zou ook zeker een draagzak meenemen, zo een fijne ergonomische voor ouder en kind. Ik zelf heb de tula, zoontje van 13 maanden zit er vaak in, en vind t ook fijn, je merkt amper dat je een zwaarder kind tilt.

Hele fijne vakantie voor jullie allemaal, geniet ervan :)

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Draagzak heb ik maar een keer meegenomen en daarna altijd thuis gelaten. Op vakantie vind ik het veel te warm om te dragen.

10. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik heb een marsupi die mee gaat;) Ben overigens alleen van plan deze tijdens de reis te gebruiken (vliegveld, vliegtuig, busreis). Buggy voor zoon gaat ook mee maar echt voor hem. Die kan ook helemaal plat. Dochter zie ik toch niet in de buggy zitten. Hij kan dan wel plat, maar dochter is een ontzettend nieuwsgierig aagje wat alles wil zien. Als ze wakker is wil ze dus alleen maar rechtop zitten. Dat kan ze in de Bugaboo heel goed omdat die voldoende steun geeft. Heb een PramPack gevonden die ik twee weken kan huren voor €25,- om de Bugaboo veilig te kunnen vervoeren als ruimbagage.

Er is mij echter nog een vraag binnen geschoten. Waar wij zitten zit op 15 min rijden met een taxi een leuk stadje waar wij ook geen willen. Zouden jullie een taxi instappen met twee kinderen die gewoon bij je op schoot zitten?

11. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Wij gingen met dl van vier maanden met de taxi . Vond het doodeng
    De standaard taxis hebben idd geen stoeltjes.
    Ze zat toen in de draagdoek en was bij dat we er waren
    Terug weg een taxi via een operator besteld met maxi cosi.

Wij hadden zelfs de ligbak met onderstel mee in een speciale tas
    Ging prima 👍🏻
    Check wel bij je reisverzekering of deze er onder val
    Was hier niet het geval. Wel bij de inboedel verzekerinng buitenshuis

Deel Deze Pagina