Dit vond ik op internet: "Om tijdens je zwangerschap te voorspellen of een baby een jongen of een meisje wordt, gebruik ik het hieronder gegeven rekensommetje. Dit pas ik al jaren toe en het heeft altijd nog gewerkt." Helen: Neem het getal 49. Tel daarbij de maand op waarin de eerste dag van je laatste menstruatie was. Trek van dat getal jouw leeftijd af. Vervolgens trek je van dit getal één af, dan twee, dan drie, enzovoorts. Doe dit tot je niet meer verder kunt aftrekken. Het getal dat overblijft, zal je dan vertellen of het een jongen of een meisje wordt: is het getal even, dan wordt het een meisje. Bij een oneven getal wordt het een jongen. Bijvoorbeeld: 49 + 3 = 52 - 28 = 24 -1 = 23 - 2 = 21 - 3 = 18 - 4 = 14 - 5 = 9 - 6 = 3. Het wordt dus een jongen! Volgens deze berekening krijg ik een meisje (kom uit op 2) nu geloof ik er niet in, maar ben benieuwd naar jullie berekeningen en of het klopt! (bij mijn zoon klopte het in ieder geval) zal er even een poll bijplaatsen.
Het zal ongeveer in 50% van de gevallen wel kloppen. Heb het ff gedaan voor mijn vorige zwangerschap, maar dat klopt al niet...
bij mij klopt het wel teminste heb de leeftijd gedaan die ik nu heb. Als ze de leeftijd willlen hebben waarop je zwanger bent geraakt dan klopt het niet
klopt het wel ik heb het uitgerekend met die van mijn zoon. en er komt een oneven getal uit. en met deze zwangerschap een even getal dus ik ben benieuwd
Bij mn eerste klopt ie. een zoontje! Bij mn tweede, die nog geboren moet worden, klopt ie niet....volgens deze berekening zou dat een meid worden, en volgens de echoscopiste een jongetje.... Wel grappig, want bij iedereen bij wie ik m heb uitgeprobeerd, klopt ie wel.
Bij mijn zoontje klopt het! Bij deze weet ik het nog niet, ik kom uit op een even getal, dus een meisje. We zullen het zien binnen nu en 3 weken.
Ik kom uit op het getal 5 dus een jongentje...mij willen niet weten wat het wordt...al zegt mijn gevoel dat het een jongen wordt...maar dat zullen we pas eind mei weten ...
bij mij wijzen alle bakerpraatjes op een meisje, incl. de chinese kalender. mijn gevoel zei ook eerst een meisje maar nu een jongen ben heel benieuwd, heb geen voorkeur.
bij mij klopt het niet, bij de chinese kalender moet je de leeftijd nemen die je had toen je zwanger raakte, dat heb ik hier ook gedaan. als het de leeftijd moet zijn op de dag dat je uitgerekend bent dan klopt het wel.
ik kom uit op 3, dus een jongen. Ook bij de chinese geslachtskalender kom ik uit op een jongen. We zullen het binnenkort zien!
Ik kom uit op 8 bij me zoontje dus die klopt al niet en nu kom ik uit op een jongen dus ben benieuwd.
Volgens mij ligt dit ook aan je cyclus bij mij zei die een jongen wij krijgen toch zeker weer een meid
1ste: 49+2=51- 20=31 ......=3 KLOPT=jongen 2de: 49+5=54- 23= 31... =3 KLOPT=jongen 3de: 49+12=61- 24?=37...=1 alleen ik heb mijn 1ste dag ongesteldheid gehad op mijn verjaardag, dus weet niet welke leeftijd ik moet aan houden de chinese kalender zegt meid, ook via 9maand.be en deze 2 hebben bij de vorige 2 ook gelijk gehad