nog niets maarehm: badjas, sokken, fototoestel, baby's pakje, ondergoed ed voor jezelf, opfris spullen, pff geen idee...ga maar eens een lijstje googlen
Voor jezelf ponsplaatje en/of verzekeringsbewijs zwangerschapskaart twee pyjama's (sluiting aan de voorkant is handig bij borstvoeding) ochtendjas pantoffels of slippers genoeg ondergoed (inclusief netbroekje en voedingsbeha) toiletartikelen adresboekje met telefoonnummers van familie en vrienden fototoestel + oplader altijd handig: iets te lezen, iPod, lippencrème, mobiel + oplader, muntgeld voor rolstoel en parkeerautomaat, rolletje druivensuiker, fles champagne Voor de baby 2 rompertjes en een setje kleertjes (vergeet het mutsje niet) en een jasje omslagdoek maxicosi luiertjes
Ben ook bezig in te pakken. Ik heb tot nu toe: Voor mezelf: - 2 ondergoed (zwangerschapslips, want je moest grote meenemen) - 1 voedingsbh's en wat zoogcompressen - 2 paar sokken - 1 nachthemd en 1 hempje om in te bevallen - 1 joggingbroek - 1 trui - toiletspullen Voor mijn man: - 2 schone shirts - 1 onderbroek en 1 paar sokken - deo en evt douchegel Voor de baby: - mutsje - 2 paar sokjes - 2 broekjes (maat 50 en 56) - 2 rompertjes (maat 50 en 56) - 1 vestje - 1 jasje - soort slofjes (al denk ik dat ze te groot zijn) - spuugdoekjes - speentje aan speenkoord Andere spullen: - ponsplaatje en controle kaart - telefoon en lader - contant geld (kleingeld voor evt rolstoel/parkeerkaart of briefgeld voor taxi) - fototoestel met volle batterij en lege SD kaart - 2 CTG banden en koptelefoon van het ziekenhuis - trouwboekje - drinken en liga's voor tijdens de bevalling - flesje water om na te spoelen na de bevalling bij het plassen - maxi cosi en een wikkeldeken voor in de MC Verder lees ik even mee want misschien vergeet ik nog wat! Luiers hoef je niet mee te nemen, die hebben ze in het ziekenhuis! Ik twijfel alleen nog wel over een badjas en sloffen, maar die nemen zoveel ruimte in beslag.
Luiers wist ik inderdaad dat ze die in het ziekenhuis hebben. Moet je trouwens wel zelf kraamverbanden meenemen? Ik moet sowieso 2 dagen daar blijven, zijn er dan nog extra dingen die je mee moet nemen?
nee, kraamverbanden hebben ze echt in overvloed. Dat weet ik toevalllig omdat ik twee weken geleden een aantal dagen in het ziekenhuis heb gelegen en deze verbanden liggen standaard op alle toiletten op de kraam afdeling.
En flesje water hoeft niet voor spoelen ze hebben als het goed is ook gewoon een maat kan voor spoelen.. Slippers en badjas zal ik wel doen voor als je bevallen bent en je mag douchen dan is het wel lekker warm. En verband kun je mee nemen maar is niet nodig. En dikke sokken voor de bavalling word ook aan geraden. En misschien een muziekje voor bavllen . Geloof namelijk dat ze ook wel een cd speler hebben (weet niet of ze dat overal hebben misschien even vragen?).
Ik zie trouwboekje voorbij komen... wanneer je niet getrouwd bent... de papieren mbt erkenning vaderschap. Die heeft je partner nodig bij de aangifte!
wat moeten we toch aan veel dingen denken...en dat terwijl onze hoofdjes vaak een soort zeef zijn....haha... thank god voor lijstjes vanaf hoeveel weken hebben jullie de vluchtkoffer eigenlijk klaarstaan?
ik wilde hem met 35.3 gaan inpakken (was mn eerste rustige dag) maar moest in de ochtend voor controle naar de vk en die heeft me gelijk het ziekenhuis in gestuurd dus had helemaal niets...en ja dan moet je manlief alles laten inpakken.... dus dit keer zet ik hem serieus al met 30 weken ofzo klaar...gebeurt mij niet weer
Thanx voor de lijstjes! Ik ga mn tas denk 1e dag van mn verlof inpakken. Kan ik het niet vergeten,en mocht je eerder aan de gang gaan staat het er maar vast..
Je kan al wel vast dingen in stoppen die je nodig kan hebben Die je nu niet meer nodig hebt. Of alvast in de kast leggen op een vaste plek zodat je man weet wat hij moet hebben mocht je er niet op tijd bij zijn. Of een mooi lijstje maken hihi.
Nog een extra tip: een losse euro. Ik weet niet of het in ieder ziekenhuis zo werkt, maar bij ons heb je een euro nodig om een rolstoel te kunnen pakken (zelfde principe als winkelwagentje). Altijd handig als je die zo uit de tas kunt halen en niet eerst hoeft te gaan wisselen ofzo.
Dextrootjes Bevallingsplan! 2 euro muntstuk (voor de rolstoel,heb in het zh gekeken en er past alleen een 2 euromunt in bij ons zh). Extra ondergoed (lekker groot...) 2 hempjes 1 pyamabroek 1 nachtpon (mocht im een ks krijgen lijkt het me niet fijn een broek aan te moeten) Toilettasje met douche spul en een bus deo Lijstje met telefoonummers Slofjes Moet nog een setje extra kleren erin doen voor na de bevalling al moet ik zeggen dat ik bij de eerste gewoon in mijn "pyama" naar huis ben gegaan (soort huiispak geval) Voor de baby: 2 setjes kleertjes waarvan 1 wat groter valt als de andere omslagdoek sokjes en mutsjes (2 verschillende van beide) jasje speentje met koord moet ik er nog in doen Kraamdossier van de kraamzorg Maxicosi en voetenzak staan ook al klaar. Heb net als bij de eerste hem al even klaar staan. Bij de eerste heb ik hem een aantal keren gepakt toen ik met bloedverlies naar het zh moest (blijven was niet nodig maar je weet maar nooit) Heb trouwens voor mezelf een groot uitgevallen tas en voor de baby de luiertas klaar staan (zo weet de kerel ook welke tas voor wie is,luiertas word voor de 2de keer gebruikt namelijk dus die herkend hij wel)
Ik heb de tas voor de kleine al wel klaar, alleen voor mezelf moet ik het nog inpakken. Maar zoals ik het lees, dan heb ik echt TE veel spul mee naar het zkh! Ik denk als ik daar aan kom met mn tassie, dat ze denken dat ik van plan ben 6 weken te blijven Nahja... liever te veel spullen dan te weinig. Als ik mn man dan naar huis moet sturen dan weet ik dat hij met weinig of overbodige spullen terug zal komen.
Ik ben gisteren begonnen om mn vluchtkoffer in te pakken. Voor de baby ligt nu alles erin, alleen voor mezelf nog niet echt alles compleet en moet nog een pyama kopen! Heb ik altijd al gehad, alles op t laatste moment regelen