Zo ik kan het niet loslaten. Ik stond bij een kennis. Ben nu iets meer dan 15 weken en vanmorgen gewogen... 2.6 kilo erbij. Tja lijkt hard te gaan maar ik hoop datt ok is. Enkel Mijn buik is groot! Heel erg naar voren. Ik dacht zal normaal zijn. Maar ze zei... Zo je buik is groot je lijkt Wel bijna op het einde. Heb het zo nog niet gezien! Echt groot. Zo ging Mijn blije humeur om in onzekerheid. Hoor je echt al een buik te hebben met 15 weken of is het echt zo gek.
Meid de een krijgt nu eenmaal eerder een buikje dan de ander. En 2.6 kg is echt niet te veel bij 15 weken. Mensen hebben jmmer genoeg altijd hun mening klaar zodra je zwanger bent. Trek het je niet aan, lekker genieten dat je al een buikje hebt!
Je vat het nu negatief op, maar ik heb dezelfde opmerking uit bewondering gemaakt naar een collega die gelijktijdig met mij zwanger was. Bij mij zag je pas rond 30 weken dat ik zwanger was. Bij haar vanaf 10 weken ofzo, echt heel snel. Zij vond het ook geen fijne opmerking overigens, maar begreep later wel dat ik het niet zo bedoelde. Wees trots op je zwangere buik! Voor je het weet is hij weer weg
Ach ja, ik heb wel eens in 1 week van de één gehoord "Zo, jij hebt wel een grote buik! Weet je zeker dat het er maar één is?" En van ander: "Nou, dat is maar een bescheiden buikje hoor." Mensen piemelen maar wat. Het is blijkbaar heel belangrijk om bij een zwangere vrouw altijd minimaal iets te zeggen over één van deze drie onderwerpen: - omvang / vorm van buik - andermans ervaringen met bevallen - geniet nu nog maar van je rust, dat komt nooit meer terug
Maar je niet druk! Je bent zwanger... Ik had ook al rond de 15 weken commentaar. De opmerkingen van zooo jij bent dik kreeg ik voordurend na mn hoofd. 1 week na de bevalling was mijn buik alweer bijna als ervoor. Nog wel 5 kilo tot mn begin gewicht maar ben 11 kilo afgevallen zonder iets ervoor te doen. Maak je niet druk! Komt wel goed
Ik kreeg een poosje terug serieus 5 minuten na elkaar hele verschillende opmerkingen Eerst dat ik echt een grote buik had en 5 minuten later dat ik nog zo'n bescheiden buikje had? Wat tupp al zegt meneen zeggen maar wat. Wees trots op je buik
Zo dank jullie Wel dames. Jullie geven me al een veel beter gevoel. Ik ben zelf heel blij met Mijn buikje maar voor 1 of andere reden maakte het me zo van slag .
Trek het je maar niet aan TO. Ik ben 10 weken zwanger en heb al een behoorlijk buikje. Ben er super trots op. En wat maakt het uit of je een grote of kleine buik hebt, zolang het met de kleine maar goed gaat toch😉. Geniet lekker van je buikje meid.
Yep herkenbaar. Een zwangerschap geeft mensen blijkbaar een vrijbrief om ineens alles te mogen roepen over iemands lijf. Wel gek, normaal zou diegene dat niet doen haha
Zo herkenbaar! Mensen zeggen nu gewoon: zo jij bent dik! Ik vind het echt onbeschoft en ook al ben ik helemaal niet onzeker normaal gesproken, het steekt wel. Ik begrijp ook niet dat mensen denken dat je zoiets ineens wel kan zeggen als iemand zwanger is, dat doe je anders toch ook niet? Maar maak je geen zorgen, ik heb iedere zwangerschap al een enorme buik rond 20 weken. Mijn bovenlichaam is vrij kort dus daarom dan komt je buik veel sneller naar voren.. En het komt echt wel weer goed!!
Hee meid maak je geen zorgen. Mensen zeggen van alles. Ik heb het ook al een paar keer gehad. Ik vroeg t zelfs aan m'n verloskundige of ik echt zo "dik" ben. Zij zei dat het absoluut niet t geval is en dat je t ook niet kan zien aan iemands buik. Als je ligt op je rug dan is t pas te zien aan de hoogte van je baarmoeder. ik trok t me ook echt aan en nu heb ik zoiets van laat maar lullen. Dit is een moment dat t niet erg is om "dik: te worden. Er zit een baby in je buik!!!! Mensen zijn gewoon lomp ik hun opmerkingen!
Helemaal waar! Ze willen gewoon wat te zeggen hebben. Ik ben in verwachting van n tweeling en dan zeggen ze ook van poeh hoe ga je dat doen, wat zal dat zwaar zijn en dan word je tonnetje rond.. En of je t leuk vind twee.. Ze vergeten voor t gemak dat ik t heel leuk vind en er dolblij mee ben en er niet tegenop zie..
Trek het je niet aan ts. Kleine buik, grote buik...zolang de baby maar lekker goed groeit toch. Mensen vragen vaak of ik op het punt sta te bevallen. Uhhmm nou nee..ik heb nog 14 weken te gaan. Vandaag ook, de caissière bij de hm; zooo jij mag al bijna hé?
niet te druk om maken. mensen hebben altijd wat te 'zeuren' te groot, te klein, zit er wel maar 1 in, groeit-ie wel goed? en ik kan nog wel ff doorgaan. geniet er van <3
Niet druk om maken! Ik kreeg de vraag of het wel goed ging met de baby en of ik wel at omdat ik zon kleine buik had. Alsof ik m'n baby op dieet zette ofzo! Mensen zeggen maar wat!
Precies wat iedereen al zegt, vanaf het moment dat je zwanger bent heeft iedereen de noodzaak om een opmerking te maken. Alsof een bepaalde omvang van je buik bij een bepaalde termijn hoort alleen weet niemand die want de een vind hem groot de ander weer bescheiden. Mensen vragen ook te pas en te onpas 'en hoeveel ben je al aangekomen'? Uhh wat gaat jou dat aan? Vraag ik toch ook niet aan jou.
Overduidelijk dat dit normaal" gedrag is dus. Als nog iemand een opmerking maakt ga ik terugdenken aan jullie dames en het forum. Dat helpt
Mensen reageren vaak uit jaloersheid met zo een uitspraken. Gewoon naast je leggen. Waarschijnlijk draag je naar voor toe en dan zie je alles veel sneller. Bij mijn eerste lag hij tegen mijn rug en ik heb er geen dag zwanger uitgezien. De tweede nu ligt vooraan en dat verschil is duidelijk zichtbaar. Laat ze zeggen wat ze willen en laat het bij jou het ene oor in, het andere oor uit gaan! En geniet van je zwangerschap!!!
Ik herken het onzeker zijn over de buik wel, maar juist andersom. Bij mij is het meer hoe groter hoe beter, ik vind een grote zwangere buik echt heel mooi. Vooral bij mezelf, omdat ik met m'n maat 40/42 toch bang ben dat mensen denken dat ik 'gewoon dik' ben. Pas rond 25 weken werd ik in Amerika gefeliciteerd toen ik een koffiezaak binnenstapte, terwijl ik de weken ervoor de vraag 'ooh, ja?' kreeg als ik zei dat ik zwanger was. En dat, terwijl ik wel duidelijk een zwanger buikje had.. Zelfs tegen het einde vond ik het heel vervelend als iemand m'n buik klein noemde. Ik dacht ook echt dat ik dus gewoon dik leek.. Als ik nu de foto's terugzie denk ik echt pfffff wat een potvis whaha!! Ik ga echt proberen me hier deze zwangerschap minder druk om te maken. Hoop dat het lukt
Ieder zijn buik groeit anders. Ik had tot 12/13 weken heel erg last van een darmenbuikje en werd er zelf onzeker van. Dacht echt o my lord ik word straks een olifant. Het is namelijk ook al me 3de maar na dat termijn zag je niks meer tot na de 20 weken. Waarschijnlijk zijn het je darmen en so what als je een wat grotere buik heb? Tis jouw buik met jouw trots erin. Anderen denken altijd dat ze maar commentaar mogen leveren en denken totaal niet na. Tegen mij werd zelfs gezegd in het begin: hehe je bent eindelijk niet eens zo mager En krijg nu ook te horen van wat een mooi klein buikje! Huh al 38 weken?