ERg hoesten, dokter denkt astma, maar ik niet..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Foxter, 18 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hoi meiden,

Mijn dochter is nu een week of 2 flink aan het hoesten, ze zaagt ook behoorlijk, maar piept niet. Nu denkt mijn ha dat ze astma heeft, en wil dat ze een puf krijgt.
    Ik heb er zelf gewoon geen goed gevoel bij, ik denk dat ze een erge verkoudheid heeft, en misschien een lichte infectie in haar longen. Morgen moet ik weer terug komen, om de puf te halen. Die puf is wel fijn natuurlijk want dan krijgt ze sowieso wat meer lucht, maar is het nou gek van mij dat ik wil dat ze een kuurtje krijgt? Augentin druppels bijvoorbeeld, als de hoest dan nog niet zakt geloof ik ook wel dat het astma is, maar nu heb ik gewoon geen goed gevoel bij de diagnose.
    Wat zouden jullie doen?
    Groetjes Marijke

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik zou het voorleggen aan de HA. Misschien kan hij zijn motivatie waarom hij denkt aan astma (en niet aan een luchtweginfectie oid)aan jou uitleggen en kunnen jullie samen tot een goede behandeling komen waar jij achter staat!

3. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    als jij wilt dat zei een kuurtje erbij krijgt dan zou ik dat gewoon even overleggen, het pufje zou ik zeker nemen,dit geeft echt heel veel verlichting,
    en jij zegt dat je geen piepen hoort maar dat hoeft ook niet per se hoor, de dokter kan dat wel horen met dat ding ( sorry weet de naam niet)
    ik heb zelf ook astma en ik zaag ook vaak en piepen ook.

ik vind wel dat de ha heel vroeg is met de diagnose astma, kijk als ze nou iedere maand benauwd is en hoest enzz dan is het wat anders maar nu al?

ik denk zelf gewoon dat het door de verkoudheid is vast gaan zitten en dat ze een luchtweginfectie heeft, dit heeft mijn dochter ook gehad alleen konden we het toen nog met alleen pufjes af.

maar ik ben natuurlijk geen dokter,heb alleen mijn eigen ervaring,

succes

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Nou dat vind ik dus ook, ze heeft het nog maar 2 weken en het is voor het eerst dat ze echt hoest.
    Maar goed, die puf is dus sowieso wel fijn, en dan moet ik gewoon nog even aandringen op die kuur.
    Echt vervelend, het is echt een dorpsdokter die het niet gewend is om tegenspraak te krijgen.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Maar waarom zo graag een kuur dan? Dat snap ik niet helemaal eigenlijk. Je kunt toch beter het lichaam de kans geven het zelf op te lossen. 2 weken is toch nog niet zo heel lang en misschien geeft de puf wel voldoende verlichting. Ik vind de term astma ook een beetje snel, mijn ha zei juist dat ze dat sowieso niet kunnen zeggen voor het 2e jaar, veel kinderen hebben de eerste 2 jaar hier last van.

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Omdat ze af en toe koorts heeft wil ik een kuur, en omdat er groen slijm omhoog komt.
    Ze krijgt nu een kuur en ze heeft een puf, de puf gebruiken we deze week alleen om haar wat verlichting te geven. Ik zal jullie laten weten hoe het verloopt :)

7. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Marijke je kan ook bij een andere arts een second opinion aanvragen als je er geen goed gevoel bij hebt.

Succes!

Deel Deze Pagina