Hoi, mijn baby is verkouden. Hij heeft een snotneusje en moet hoesten en niezen. Kan hem nu wel mee naar buiten nemen? Ik zou gaan shoppen vandaag met mijn moeder tussen 2 flesjes door maar ik twijfel heel erg of ik dat wel moet doen...
Persoonlijk neem ik mijn kindje wel mee naar buiten als hij alleen verkouden is en geen koorts heeft. Ik vind het altijd wel gezond in de buitenlucht. Maar vrienden van ons die komen absoluut niet buiten zodra er een snottebel te voorschijn komt. Persoonlijk had ik het dus gedaan maar je moet doen wat voor jezelf goed voelt.
hier zei het cb zo min mogelijk mee naar buiten nemen. heb het zlef wel gedaan en dan goed ingepakt, maar Ties was wel wat ouder.
O ik twijfel echt zo erg. Als hij nu inderdaad 3 maanden was zou ik het zeker doen maar twijfel nu ook omdat hij pas 2 weken is. Heb er eigenlijk wel zin in...
2 weken...nee zou het niet doen! Als hij wat ouder was geweest, zeker doen! Frisse lucht is gezond. Maar nu...2 weken is nog heeeeel erg jong. Ik was thuisgebleven.
Tuurlijk mag dat, het is juist goed dat hij dan in de buitenlucht is. Binnen blijven alles virusjes en bacterien hangen en buiten is gezonde lucht Als hij geen koorts heeft en verder niet ziek ervan is, gewoon lekker mee nemen. Pas wel op dat je hem niet te dik inpakt, anders krijgt hij het veel te warm...maar ook niet te koud inpakken natuurlijk. Wat jezelf draagt met een extra laagje/dekentje voor je beeb. Veel plezier!
Je krijgt zo te zien verschillende adviezen, ik denk altijd maar zo, waarom is buitenlucht opeens slecht voor een verkouden kind?het is JUIST dan goed...maar weet je wat je ook zou kunnen doen? Bel ff de dokters.ass, die kan je advies geven
Tja, buitenlucht is één maar drie uur shoppen is wat anders. Ik zou 'm lekker in zijn bedje leggen. Volgende keer beter.
We hebben een compromis gesloten. We gaan samen boodschappen doen bij de supermarkt om de hoek! Dan kan hij tenminste gewoon in zijn kinderwagenbak blijven liggen en hoef ik hem niet in en uit de auto te slepen enzo.... Bedankt voor jullie adviezen!!
Net als mijn moeder zeg ik ook "Bij twijfel niet doen".. ( Tenzij t gaat over gezondheid, dan moet je bij twijfel een arts bellen)