ochtendritueel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sunnybaby, 10 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Ik geef bv op verzoek en ben nog twee maanden vrij van mijn werk. Zonder dat extra verlof had ik alweer aan de slag moeten zijn en vandaar dat ik me begin af te vragen hoe ik 's ochtends wat eerder klaar kan zijn. Nu sta ik op na zijn ochtendvoeding, verschoon hem, ga dan beneden ontbijten als hij speelt en speel nog wat met hem. Ik ga me dan pas wassen en aankleden als hij weer slaapt. Ik vind het namelijk een raar idee om hem dan alleen in de box te laten of zou it al wel kunnen. Ik ben nu namelijk soms best laat pas aangekleed en klaar. Hoe doen andere moeders dit?

2. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

zo deed ik het ook.
    Hoe laat is die eerste voeding dan?

3. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Ik neem Nina gewoon mee naar boven als ik aan ga kleden, ze ligt dan op het grote bed. Ondertussen kan ik met haar grapjes maken en ik kan me aankleden:D

4. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Was een tijdje rond 7:00, maar nu slaapt hij sinds een paar dagen door tot ca. 5:00 en dan dus weer tot 8:00-9:00. Ik blijf ook tot die tijd liggen, omdat ik als ik om 6:00 weer kan gaan liggen en om 7:00 mijn mans wekker weer hoor echt nog niet fit genoeg ben.

Na de ochtendvoeding is hij dan ca. 1,5 tot 2 uur wakker. In het slechtste geval ben ik dan dus pas tegen de lunch een beetje klaar.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Op de eerste plaats: over twee maanden heeft je kindje weer een ander ritme. Hij is een stuk ouder en kan veel langer opblijven.
    Ik nam mijn kindje vaak mee in de badkamer. Even in het wippertje liggen of mee onder de douche. Alleen in de box laten deed ik eigenlijk niet (en nog niet!).. dat voelde 'raar'... Nu staan we gewoon voor hem op (hij wordt rond 8:00 wakker)

6. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Eerst jezelf wassen en aankleden, voor hij wakker wordt. En dan de rest doen.

Denk althans dat ik het zelf zo ga doen als ik weer ga werken (ook pas over 2 maanden gelukkig). Ik geef dan wel geen bv maar elk kindje moet eten natuurlijk. Al denk ik dat ze haar ritme tegen de tijd dat ik weer ga werken vast weer helemaal heeft veranderd :)

7. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

deed dat ook mee de douche in in het wippertje. HIHI

8. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    tijdens mijn verlof ging ik ook pas douchen tijdens zijn ochtendslaapje en liep ook vaak heel de ochtend in pyama :)
    sinds ik weer werk (3 maanden na de geboorte), douchen mijn vriend en ik om de beurt en de ander vermaakt ons manneke. ook op de dagen dat ik niet werk, doen we dit zo.

9. Revolucia

Revolucia Actief lid

10 apr 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Op vrije dagen gaat het hier ook vaak zoals jij zegt hoor... en dat vind ik helemaal niet erg! :D Als we echt weg moeten en ik ben nog niet gedoucht gaat ze lekker mee in de wipper (een tandenborstel of ander interessant 'speeltje' in de handjes en ze vermaakt zich prima)

Als ik moet werken zorg ik dat ik eerst gedoucht en aangekleed ben (soms een beetje haasten, want dan ben ik pas halverwege als ik haar al in d'r bedje hoor kletsen) en ga dan lekker met haar aan de gang. Ze gaat trouwens wel altijd 's avonds in bad, daar hebben we 's ochtends echt geen tijd voor!

Deel Deze Pagina