Wereldgezondheidsorganisatie WHO waarschuwt voor mogelijke ernstige bijwerkingen van het vaccin tegen de Mexicaanse griep. Het kan risico's met zich meebrengen.De Mexicaanse griep( H1N1) is een nieuw virus, waarbij in het vaccinatiemiddel een nieuwe generatie hulpstoffen wordt gebruikt. Het is onbekend hoe veilig deze combinatie is.De testresultaten zijn pas in december bekend, maar met het inenten wordt al in oktober begonnen. Intussen is Tamiflu voor grieppatienten een goede virusremmer. Op infonu.nl staat nog meer over de bijwerkingen die door klink niet genoemd zijn, ik begin nu toch wel ernstig te twijfelen of dit voor de kleintjes wel veilig is!! Wat vinden jullie??? Mogelijk ernstige bijwerkingen vaccin Mexicaanse griep | Mens en gezondheid: Diversen
Deze site zelf is géén medische site met een keurmerk of iets dergelijks zoals het RIVM/NHG etc. Dus ik zou niet alles te letterlijk nemen wat erin staat, eerst was er enorme heisa over de mex griep zelf en nu ze besluiten in te enten is er daar weer gedoe over. Zo is t nou eenmaal in medialand.. Ikzelf werk bij t NHG (www.nhg.org) en daar word nog steeds echt geadviseerd te vaccineren omdat de nadelen van de mex griep ZELF erger zijn dan die van de vaccinatie. Ze gaan echt geen vaccin bij kinderen inspuiten als de kans bestaat dat de halve bevolking eraan doodgaat hoor.
Ik denk dat je je informatie het beste van reguliere sites kunt afhalen, waar wetenschappelijk onderbouwde argumenten op staan. Dit soort sites veroorzaken alleen maar verwarring en onrust terwijl ze absoluut niet met wetenschappelijk bewijs komen.
Als je kindje een ernstige vorm van mex. griep krijgt en in het ziekenhuis beademd moet worden schijnt dat ook ernstige gevolgen te kunnen hebben. De kans op bijwerkingen bestaat, ook op ernstige bijwerkingen, maar de kans op (blijvende) schade na de griep ook en die kansen liggen hoger. Dan heb ik toch een keus gemaakt.
lijkt mij inderdaad ook zo wat jij zegt. maar dat bericht wat je plaatste, was dat al niet van een paar dagen geleden?
What about safety for pregnant women? To date, studies do not show harmful effects from the pandemic influenza vaccine with respect to pregnancy, fertility, or a developing embryo or fetus, birthing or post-natal development. In view of the elevated risk for severe illness for pregnant women infected by the new influenza, in clinical studies, pregnant women are a group that should be vaccinated against infection, as supplies allow. Dit komt letterlijk van de site van WHO af... de eerste post in dit topic kan dus genegeerd worden... gewoon onzin. Als het niet schadelijk is voor zwangeren e.d. is het per definitie niet schadelijk voor de algemene gezondheid. Kijk anders zelf eens op de site van de WHO. Voor informatie over het vaccin, de hulpstoffen en mogelijke nadelige bijwerkingen kan het beste contact worden opgenomen met het RIVM of GG&GD!
Het vaccin is een 'afgeleide' van het griepvaccin wat al jaren gegeven wordt. Derhalve weegt het risico van vaccineren niet op tegen de eventuele gevolgen van niet vaccineren. In jou artikel wordt overigens heel laconiek over Tamiflu gedaan. Dit is echter niet zoiets als een 'sterk paracetamolletje'. Mocht het ooit zover komen dat je zelf (of kind) aan de Tamiflu moet, hoef je ook niet blij te zijn. Je moet in ieder geval niet denken; 'Ach, als ik of mijn kindje het krijgt, ga ik toch gewoon aan de Tamiflu'......
ik laat mn kindje niet in enten. mijn ha heeft het ook afgeraden.. de bijwerkingen zijn ook nog al heftig.. en van wat ik heb begrepen is dat het vaccin ook kwit bevat.. dat wil je je eigen kind toch niet in zijn of haar lichaam laten spuiten!
Onder gezondheid staan 2 uitgebreide info topics over de MG. Onder baby/dreumes is een lopend topic en onder zwanger en nieuws staan topics. Bij één van deze topics kan je je aansluiten of info vandaan halen. Deze gaat op slot. Kwebbel