Kauwgom

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door ikkie97, 6 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    Mogen jullie kinderen buiten spelen met kauwgom?

Ik heb persoonlijk een hekel aan kauwgom aangezien het gewoon levensgevaarlijk is wanneer je je erin verslikt. Onze kinderen krijgen dan ook nooit kauwgom en eigenlijk neem ik het zelf ook nooit.

Maar onze oudste (6) krijgt bij een vriendinnetje wel eens kauwgom. Ik wil dan eigenlijk niet dat ze met kauwgom in haar mond gaat buiten spelen en op de trampoline bijvoorbeeld.
    Ben ik dan een overbezorgde zeur of is dat terecht?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nee hoor, bij spelen moet hier de kauwgom uit.

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Hier helemaal geen kauwgom. Ze nemen het ook niet aan van vriendjes en vriendinnetjes. Soms zit het wel eens in een verjaardag uitdeelzakje en bij thuiskomst halen ze het er zelf al uit en gooien ze het weg. Lollies probeer ik ook lichtelijk te vermijden als het ff kan haha. Dat mogen ze alleen thuis, zittend op hun kont. Helaas zitten er áltijd lollies in zo'n zelfgemaakt uitdeelzakje die ze krijgen...

Ik merk dat ik kwa snoep(en drinken) veel strenger ben dan andere ouders om mij heen.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier überhaupt geen kauwgom.
    Ik zou gewoon even tegen moeder van vriendinnetje zeggen dat je het liever niet hebt.

Lollies idd ook niet. Misschien bij uitzondering 1x per jaar. En dan moeten ze van mij van begin tot het eind op hun stoel blijven zitten.
    Vorig jaar werden ze bij ons op straat uitgedeeld tijdens de avondvierdaagse. Echt onbegrijpelijk!

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier lag de oudste vannacht met kauwgum in bed, ze had het gekregen en bewaard en is er dus mee gaan slapen. Pfff, gelukkig zag ik het. Hier krijgen ze van mij geen kauwgum, en na uitleg snapt dochter het ook wel gelukkig.

6. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Ze mochten bij ons (af en toe) kauwgum vanaf 6 jaar. Maar ze mogen er niet mee naar buiten, laat staan op een trampoline springen.
    Ik vind je niet overbezorgd, het is ronduit levensgevaarlijk als zo'n stukje in de luchtpijp schiet.

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Jeetje had amper 24u geleden geschreven hier en meneer komt alweer thuis met een uitdeelzakje met jawel.. Kauwgom én lollie... Hoe verzinnen ze het

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Hier mogen ze allebei kauwgom wanneer ze dat willen maar weten beide heel goed, spelen is kauwgom uit. Uberhaupt spelen is mond leeg want niet alleen in kauwgom kun je stikken

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.268
    113
    Onze knul is 4 bijna 5 maar geen kauwgom en bij een lolly zit je op je billen en blijf je zitten tot het op is. Met kerst krijgt hij van opa en oma chocolade lolly ,dat is binnen 2 min op hahaha.

Zuurtjes krijgt hij ook niet, zelf wil hij ook geen snoepjes zoals moam dat plakt hem teveel. Als hij echt buiten aan het spelen is heeft hij ook geen tijd voor eten of hij is daarna klaar met spelen.

Heb gehoord van een vriendin dat ze op school lolly's hadden gegeven tijdens een sportdag. Die dingen heb je niet binnen 5/10 min op , ze moesten ook nog drinken dus konden ze al die dingen weggooien, erg jammer en dat was een oudercommissie

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik vind het wel een tikkie aan de overbezorgde kant idd. Stikken door kauwgom is volgens mij relatief zeldzaam, ik denk dat kinderen vaker iets overkomt door de trampoline dan door kauwgom. Maar goed, jouw kind, jouw regels. Dus als je het niet wilt, zou ik het met die ouders overleggen.

suus1983 vindt dit leuk.
  11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Onbegrijpelijko_O. Zit zelf in de Oudervereniging bij mijn kids op school en noway dat wij lollies zouden kopen voor de kinderen. Helemaal niet op sportdag zo'n suikerbom op een stokje

12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.268
    113
    Het was ook belachelijk want ze konden het zo weggooien.1 voordeel ze kregen weinig suiker binnen:roflmao:

13. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.843
    4.103
    113
    Dit dus! Ze weten dat ze er niet mee moeten buiten spelen oid. Zelfde voor lollies, maar zitten ze gewoon met lego of kappla te bouwen maakt me dat niks uit.
    Ik vind het wel wat overdreven op zich, maar ieder moet het voor zich weten.

Iemand zei dat ze op school lollies hadden uitgedeeld. Dat vind ik dan idd wel een onhandige zet! En niet per sé om de suikers hoor, maar vanwege de stokjes en dat sommige kinderen heel erg lang over een lollie doen.

14. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik moet nu denken aan die Chupa-Chups reclame van vroeger. Met Daphne Deckers. ‘Koppie koppie!’

Deel Deze Pagina