Op de dagen dat ik werk gaan ze naar het kdv maar het zal vanaf september hetzelfde gaan alleen hebben we dan iets meer tijd. 06:30 wekker, meestal zijn mijn wandelende wekkers al wakker Ik kleed mezelf en de kinderen gelijk aan 06:45 kinderen eten, ik laat even de hond plassen 07:00 N is klaar en mag dan tv kijken Ik ga me haar fatsoeneren en me opmaken. 07:15 Haren van de kinderen doen Mijn tas klaar maken (brood, fruit etc) 07:30 C is na 100x aanmoedigen eindelijk klaar met die ene boterham Schoenen en jassen aan. 07:45 in de auto 07:50 bij het kdv 08:00 richting me werk. Ergens tussendoor drink ik 2 bakken koffie.. In september begin ik een half uur later. Als mijn vriend thuis is zorgt hij dat de kinderen eten en laat de hond uit.
6.30 sta ik op, kleed me aan etc, dek de tafel, maak voor de kinderen al hun boterham of havermout, zet thee Dan pak ik kleren voor de kinderen en leg dat klaar, ik maak ze wakker (tenzij ze dat al zijn). Ze kleden zich aan en gaan eten. Ondertussen maak ik de broodtrommels voor school. Tot 8 uur mogen ze eten, daarna moeten schoenen aan, haren doen, tanden poetsen en dan vertrekken we naar school (8.10-8.15 ongeveer).
7 uur: Opstaan 7:10 uur: Als ik geluk heb, kinderen aangekleed beneden 7:30 uur: klaar met ontbijt (Kinderen ontbijten aan de bar in de keuken, ik maak de lunch, drink koffie enz) 7:40 uur: tassen ingepakt voor school 7:45 uur: Haren doen, tanden poetsen 8:00 uur: Kinderen op de fiets naar school
Mijn wekkers gaan tussen 6:15 en 6:45 uur. Ik sta op tegen 6:45 uur en ga douchen. Daarna kleed ik mij aan maak de jongens wakker en zij kleden zich aan. Als we tegen 7:20 uur beneden komen dekken we de tafel. Ik loop dan met de hond 20 minuten en de jongens eten hun ontbijt. Als ik thuis kom smeer ik hun boterhammen en pak hun tas. Zij poetsen hun tanden, kammen hun haar, poetsen hun mond en maken zich verder klaar,. Tegen 8 uur 8:05 stappen we in de auto en zijn we om 8:25 op school. Als mijn man thuis is loopt hij met de hond en scheelt dat bij elkaar een half uur later opstaan. Dat is 1 keer per week
Ons ochtendritueel, ik doe het ook alleen als ik vrij ben en anders doet hij het alleen. 6.45 sta ik op, douche mezelf, dekbed tafel beneden en maak een begin met de tassen. Uiteraard drink ik ook een kopje koffie. 7.15 wek ik de kinderen. 7.30 uiterlijk aan tafel. Eten en ik smeer de broodjes voor in de broodtrommels. Daarna kleden ze zich aan en maken ze zich verder klaar voor school. Als ze snel zijn kunnen ze nog een kwartier Relaxen 8.15 op de fiets. Als hij thuis is gaat het anders, hij staat later op en is iets minder van de structuur. Over het algemeen is hij sneller klaar en werken de kinderen juist erg goed mee
Nog bedankt voor alle reacties. Sinds de kerstvakantie onze routine omgegooid en het is zoveel fijner! We ontbijten nu aan tafel ipv kids voor de tv
Man is smorgens al weg dus doe het alleen Wekker gaat om 620 uur blijf liggen tot 630 Ga dan zelf douchen en aankleden. Meiden worden tussen 645 en 715 uur wakker , anders maak ik ze wakker Dan naar beneden gaan ze eten. Maak ik alle trommels klaar. Meiden gaan aankleden . Pakken hun tassen in. Om 8 uur de deur uit en ik eet als de meiden op school zitten in de auto onderweg naar me werk
6.50 wekker gaat 7.00 wekker gaat nogmaals 7.10 en nogmaals 7.20 en nogmaals 7.30 enkele keer nogmaals, met geluk ben ik er dan al uit De jongste komt er meestal uit zodra hij mijn wekker hoort. Zet dan de tv op de slaapkamer aan, gaat douchen en aankleden en zelf naar beneden voor de tv. In de tussentijd ren ik over de boven etage om mezelf klaar te maken. Man is dan aangekleed en al minimaal 15 min bezig de oudste eruit te krijgen Man gaat naar beneden en maakt ontbijt voor iedereen en schooltassen klaar. Wanneer ik klaar ben ga ik naar beneden en als het mijn werkdag is maak ik mijn lunch en tussendoortjes klaar. Met een beetje geluk is de oudste om 7.50 eindelijk een keer uit bed en springt onder de douche. De afspraak is dat ze 8.00 beneden is maar in praktijk is dat altijd tussen 8.05 en 8.10. Ze werkt heel snel haar ontbijt naar binnen en we gaan (altijd net even later dan ik zou willen) de deur uit. Helaas bestaat ons gezin niet uit ochtendmensen........
Wat erg om te lezen, maar er is hoop! hahahaha Ik lees hier vooral kinderen rond 7 met kleine kinderen (baby-4 of 5 jr) en dan is het nog wel even aanpoten (ik was het bijna vergeten). Hier kan ik blijven liggen tot 7.30 (en mijn man ook), worden meestal gewekt door de kinderen die opstaan. Dan ga ik naar beneden, en kijk of alles gepakt en klaar is, ga zelf even eten en de dag doornemen met de kinderen. (hier met 12 en 9 doen ze dus alles zelf, ontbijten maken, lunch en 10 uurtje pakken, tassen klaarmaken) Kinderen vertrekken 8 uur naar school op de fiets en ik loop dan rustig naar boven om me aan te kleden (man is dan klaar met douchen) en we gaan om 8.20-.30 weg naar het werk. Ik heb flexibele werktijden, moet gewoon 6 uur op een dag draaien. En ik ben geen ochtendmens, dus graag met rustlaten hihihihi