Via bloedonderzoek erachter gekomen dat ik zwanger ben (2 wkn geleden onveilige sex gehad) . Dan moet een thuistest nu toch ook al positief zijn ?
Hoeft niet. Ligt aan de gevoeligheid vd test. Eerst komt hcg in het bloed en pas later word het in de urine uitgescheiden en dus posi test. Wanneer heb je de bloedtest gedaan dan? En welk merk test heb je gedaan en wanneer.
Wat waren de waardes van je bloedtest? Als die nog "laag" zijn kan het ook zo zijn dat en thuistest nog niet positief is.
Geen idee hoe hoog de waarde was..dinsdag bloedtest gehad en zit nu ongeveer 2 wkn na dat ik bevrucht ben (sorry weet niet hoe ik het anders moet noemen). Vandaag goedkope kruidvat test gedaan overigens niet met ochtendurine.
Ik zou over een paar dagen nog eens testen. In principe kun je 2 weken na de bevruchting wel testen. Heb je na 2 weken geleden ook nog onveilige seks gehad? Zaad leeft namelijk wel een paar dagen in je lichaam, waardoor de feitelijke bevruchting ook een paar dagen later is geweest. Dat kan ook verklaren waarom je nu nog niet positief test met een thuistest. Als je bijv op dag 13 seks hebt gehad en op dag 16 pas je eisprong hebt gehad, dan kun je alsnog zwanger raken.
Je had 2 weken geleden onveilige sex en afgelopen dinsdag (5 dagen geleden) een positieve bloedtest?? Dus zo'n 5 dagen voor nod? De test van vanochtend had dus in mijn ogen zeker positief moeten aangeven. Mag ik vragen waarom je 5 dagen voor nod bloed hebt laten testen?? Gebruik je de pil? Op welke cyclusdag zit je nu? (Gezien je verhaal denk ik nu op je nod)
Zal wat duidelijker zijn....slik de pil door maar laatste tijd meerdere vergeten. Gezien het feit ik al kinderen heb en dus weet hoe me lichaam reageerd gingen er ineens bij klachten alarmbellen af. Vooral laatste week mijn zwangerschaps borsten (niet alleen hoe ze voelen maar vooral hoe ze eruit zien). Na hevige rugpijn en pijn aan schaambeen naar HA gegaan...bloed geprikt en verhoogde HCG dus pril zwanger. Terug rekenen..laatste keer sex is 26 april geweest. Dinsdag meteen gestopt met de pil... Nu las ik ook dat je door de piil pas latet een pos test kan hebben. Btw me lichaam reageerd wel zwanger..
Wat ik niet snap.... 2wk geleden onveilig sex gehad maar je slikt de pil door en bent dinsdag met de pil gestopt??
Misschien ben ik de enige hoor. Maar ik vind het echt niet zo vreemd dat de thuistesten nog niet positief zijn. Als ze bij de HA geprikt is en de uitslag bijv 13 is ben je al zwanger. Dan zijn de urine testen nog lang niet positief. En als je 5 dagen voor NOD zou zitten is het dus heel pril allemaal en zouden de thuis testen een dezer dagen wel positief gaan uitslaan. En zo niet dan nogmaals een afspraak maken om bloed te prikken.
Kv meet al vanaf 25 (vaak zelfs nog minder). Als ze eerst bijv 13 had.. dan moet het 2 dagen daarna al 26 zijn... 2 dagen daarna al 54..."en dan 1 dag daarna had ze getest dus had mijn inziens de test vanochtend zeker positief moeten zijn (had het hcg ong op 75 gezeten) Vooral de kv.
Ik heb 3 urine testen gedaan.. 1 was licht posi en de andere 2 nega.. Heb bloed laten prikken en werd gisteren door de dok gebeld, dat de hcg waarden hartstikke positief waren, dus ik ben zwanger !!! Volgende week moet ik weer heen om nog een x de waarden te prikken en daarna kan ik voor de 1e echo! het kan dus echt
@smiley3 ik heb di 28-05 bloed laten prikken en in dat bloed was de waarde 47. Ik moet volgende week weer prikken..