Hallo, Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen. Ik heb nu sinds een aantal dagen hevige hoofdpijn (bonkende) en deze verergert als ik duizelig wordt. Dit is dan vooral als ik te snel opsta. Ook heb ik al een paar weken last van hartkloppingen, volgens mn eigen VK was dit normaal, maar deze verergeren de boel dus ook. Ik merk nu wel als ik ga liggen dat het dan minder wordt en dan heb ik weer rust in mn hoofd. Mn bloeddruk was de laatste keer bij de VK 100/60. Ik heb niet het idee dat deze omhoog is geschoten. Wat kan ik nu het beste doen? Groetjes, Duveldraakje aka Janneke
hoi, je hebt echt een lage bloeddruk, daardoor kun je duizelig zijn bij te snel opstaan. Dat is verevelend maar niet erg. Ook hoofdpijn kan daardoor komen. Wat je kunt doen is rustig aandoen. Bij opstaan na liggen of zitten dat heel rustig doen, even blijven staan en dan pas lopen. Verder regelmatig eten en drinken zodat je bloedsuiker een beetje op peil blijft. Je kunt ook hoofdpijn hebben door te weinig vocht, neem minimaal 2 liter vocht per dag (weinig koffie, veel water). Hartkloppingen horen ook bij de zwangerschap, je lichaam heeft ene liter extra bloe daangemaakt en dit moet rondgepompt worden, dit kost je hart extra energie en het gaat soms letterlijk flink te keer, en dat merk je. Niks om je zorgen om te maken. Je kunt eventueel af en toe een paracetamol nemen. Ook een bouillon kan helpen of wat zouts/pittigs te eten, dan voel je je snel wat beter. Mirjam
Dank je wel ik voel me al een heel stuk geruster! Ik zal het inderdaad wat rustiger aan gaan doen. Groetjes, Janneke