Ochtendvoeding en werken

Discussion in 'Borstvoeding' started by Mopje, Apr 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Een vraagje aan de bv moeders die ook (gaan) werken. Over twee weken begin ik met werken en ik moet om half 8 in de auto zitten om op tijd te beginnen. Ik geef les en kan dan pas om 10 uur kolven. Nu wil ik mijn zoontje om half 7 ongeveer zijn Ochtendvoeding geven ( dan wordt hij ook wakker). Hij drinkt alleen vaak maar 1 borst in de ochtend, sinds 2 weken krijgt hij nog maar 1 nachtvoeding, dus mijn borsten zitten dan behoorlijk vol.

Hoe doen jullie dat? Of went dat? Ik heb niet veel zin om naast drinken ook nog te kolven in de ochtend!

2. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ik deed altijd handsfree kolven tijdens het ontbijt. Was even oefening maar dat ging prima. En anders even paar dagen doorbijten dan past je productie zich aan (ik vond dat zonde, ik kolfde leeg en dan oip het werk nog 1 a 2x en had dan ruim voldoende opbrengst).

3. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Een vriendin van mij wilde de andere borst kolven tijdens het voeden. Ik vond het een bizar idee, weet ook niet of het gelukt is, maar misschien kan je het ook uitproberen?

4. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier kolfde ik altijd leeg voor ik wegging. Als ze nog sliep, kreeg ze dan een flesje als ik al had gekolfd.
    Ik kolfde meestal rond half 8 en dan om 11uur en half 3 tijdens werktijd.
    Zo kon ik ook 3 voedingen meegeven terwijl ik 2x kolfde.
    Ik had hier een hekel aan volle borsten en kolfde erg makkelijk, dus zodra het ook maar even nodig was, kolfde ik.
    Had zo altijd een flinke voorraad en nooit te weinig melk haha.

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Dat gaat meestal juist heel makkelijk omdat je dan makkelijk een tsr krijgt :)

6. babyproject

babyproject Niet meer actief

Hoe doe je dat nu dan?
    Kolf je nu wel de 2e borst?

Ik denk dat ik wel 's ochtends zou kolven voordat ik wegga. Kolven tijdens het voeden had ik laatst ook over na gedacht. Zou best weleens kunnen werken en het scheelt tijd!

7. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Nu blijf ik lekker met hem in bed liggen en drinkt hij na ongeveer 2 of 3uur de andere borst. Ik heb ook al eens gekolfd als het te erg was! Vaak ga ik pas douchen na de 2de drinkronde, dus na 9 uur. Maar college geven met een volle borst lijkt me minder fijn... Vanochtend viel het trouwens mee, de linker had hij om half 4 leeggedronken en de rechter om kwart voor 7. Geen last van links!

8. vogel92

vogel92 Lid

Apr 25, 2012
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier kolfde ik ook de andere borst dan tijdens de ochtend voeding. Even handigheid in krijgen, maar ben je wel in een keer klaar!

Share This Page