Hoi, Ik geef borstvoeding aan mijn baby van 2 maanden (1ste kindje). We hebben echt een "voorbeeldig" lief kind vanaf het eerste begin slaapt ze goed en drinkt goed. Ik gaf in het begin om de twee a drie uur een voeding ook s'nachts dit vanwege laag geboortegewicht 2790 gr. DIt heb ik twee weken gedaan, maar we moesten haar elke keer wakker maken. Ondertussen zat ze op 6 a 7 voedingen per dag, overgegaan naar 6 en nu ga ik over naar 5 voedingen, mag dit al op dit termijn?? Ze is tevreden, (ogenschijnlijk) rustig, slaapt goed en drinkt goed. Ze weegt momenteel 4,3 kg. Nu ik haar overdag om de vier uur aanleg komt ze vaker uit zichzelf en hoef ik haar niet wakker te maken.. wel spuugt ze nog veel na een voeding (drinkt ze teveel?). Mijn vraag is of ik op dit termijn al toe kan met 5 voedingen per dag, (tenzij ze natuurlijk om meer vraagt leg ik haar aan, soms is dit in de avond (bunkeren voor de n8?) dan krijgt ze er 6). Is er iemand die dit weet? Ik hoor het graag, gr, babielove en babie
Ja het kan hoor, als je naar haar luistert. HEt kan ook zijn dat er over een tijdje weer een voeding bijkomt bijvoorbeeld. Gewoon je kindje volgen en kijken hoe dat loopt. Wel even de plasluiers in de gaten houden. Klinkt als een tevreden meisje!
hoi juju dank voor je reactie, de luiers zijn mega zwaar hihi ze poept eens in de drie dagen ongeveer. (eerste maand welke elke dag meermaals) ze slaapt nu heerlijk nog maar over een kwartier maak ik haar toch echt wakker, wil overdag niet langer dan vier uur ertussen, weet je ook of ze van 22.00 tot 6.15 uur zou mogen slapen? Fijn dat dit dus mag
Ik geloof dat het formele rekensommetje is dat ze per pond lichaamsgewicht 1 uur mogen doorslapen. Dus met ruim 4 kilo is dat 8-9 uur ... Ik ben trouwens stikjaloers