Welke luisterboeken?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Nyn, 3 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nyn

    Nyn Fanatiek lid

    14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Hoi,

    Onze oudste zoon willen we graag met Sinterklaas een luisterboek (of meerdere) geven. Dit als manier om zich even terug te trekken als het allemaal iets te druk voor hem wordt met zn broertje en zusjes in onze niet al te grote woonkamer. Momenteel staat de tv namelijk iets vaker aan dan me lief is;)

    Welke zijn leuk? Het liefst boeken die hij zelfstandig kan beluisteren. Ik had begrepen dat er boeken zijn die duidelijk laten horen wanneer er een bladzijde omgeslagen moet worden...?
    Hij is bijna 4 trouwens. Taal is wel zijn grote talent, dus het mogen ook wat moeilijkere boeken zijn. Hele spannende dingen zijn niet zo geschikt, we hebben namelijk niet altijd tijd om erbij te gaan zitten.

    Ik zat zelf te denken aan Pluk en de Petteflet, maar lijkt me veel tekst op de bladzijdes?

    Wie helpt me op weg in luisterboekenland?
     
  2. Hemera

    Hemera Actief lid

    31 aug 2014
    185
    10
    18
    Wil je dat hij gelijk met het boek meeluistert?mwamt volgens mij heb je het nu over daisyroms, van dat omslaan van de blz en dat is meer voor dyslectische kinderen. Gewone luisterboeken hebben dat in principe niet.

    Pluk, Jip en Janneke zijn zeker leuk voorgelezen, er is heel veel.
     
  3. Nyn

    Nyn Fanatiek lid

    14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Oh? Geen idee? Ik hoorde zoiets, dat er bij sommige een belletje ofzo rinkelt als de bladzijdes omgeslagen moeten worden. Zitten er bij de gewone luisterboeken dan geen boek bij, alleen de cd? Of wel ook het boek met tekst?

    En ja, ik verwacht dat mijn zoon ook graag mee wil bladeren, zodat hij mee kan "doen";)
     
  4. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    De lekturama boeken hadden dat vroeger. Ik weet eigenlijk niet of ze dat nu nog hebben... Maar onze dochter luistert heel graag zonder boeken. Ik heb dan ook op mijn harde schijf 24 sprookjesboeken staan van lekturama, Jip en Janneke (heleboel) , meester max en het wiebelkind en zo nog een paar.
    Ze luistert ze nu op haar cd-speler maar heeft ook vaak in de auto geluisterd op een mp3 spelertje. Iets minder schermtijd in de auto op lange stukken ;) ideaal.
     
  5. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.351
    298
    83
    Bij Mediamarkt verkopen ze luisterboeken. Mijn dochter heeft ze van Sneeuwwitje, de Aristokatten en de kleine zeemeermin. Soms verkoopt Kruidvat ze ook. Ik heb geen ervaring met Jip & Janneke o.i.d.
    Bij de Disneyboeken hoor je inderdaad een belletje.
     
  6. Nyn

    Nyn Fanatiek lid

    14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Ok, even gaan neuzen bij de mediamarkt dus. En hoe laten jullie je kinderen ernaar luisteren op hun kamer? Zat eraan te denken om zo'n kindercdspeler aan te schaffen, maar weet niet hoe stevig en makkelijk bedienbaar die zijn.
     
  7. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.351
    298
    83
    Bij Kruidvat zijn ze wel goedkoper. Volgens mij 3 euro i.p.v. 5 euro. Mijn dochter heeft een eigen radio op haar eigen kamer. Die staat dagelijks aan. We hebben er eentje gekocht bij Toys XL. Er zaten stickers bij om hem te versieren. Ze kan hem prima zelf bedienen.
     
  8. fairy2011

    fairy2011 Fanatiek lid

    28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ze waren twee weken geleden idd 2.99 bij de trekpleister. Alle disneyboeken dus. Wie weet volgt de kruidvat binnenkort.
     
  9. MamaMaya

    MamaMaya Fanatiek lid

    6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Wij zijn fan van de hoorspelen van heerlijkhoorspel.be. Ook mijn dochter van 3,5 vindt deze heel leuk. Hier staan ze ook gewoon in de auto op als we een lange rit doen, en dan genieten wij er mee van. Als Belgische vind ik het ook eens fijn dat het Vlaams gesproken is. Maar misschien hebben Nederlanders dit weer minder graag.
     
  10. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

    Onze dochter heeft toen ze 6 werd een cd speler met uitgang van usb gehad (intertoys) , en daarbij een sticky waar vanalles opstaat.
    Voor die tijd luisterde ze dus op een mp3 spelertje met (los gekochte) koptelefoon.
    Mocht je geïnteresseerd zijn in luisterboeken op mp3 , dan moet je even je mailadres via pb sturen. Ik heb nog wel één en ander.

    Boombox Roze USB/MP3 585748 wij hebben deze.. (vanaf 9 jaar? Tijdje terug stond er nog: vanaf 6 jaar ;) )
     
  11. Paarse80

    Paarse80 Fanatiek lid

    5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Tim en de tovertrein! Erg leuk is die

    Je hebt ook sprookjes op cd.
    En we hebben een cd van een olifant in de mensenwereld, maar ik weet niet hoe die heet.
     
  12. Theepot

    Theepot Fanatiek lid

    21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Hier hebben we ook die van Disney, daarbij inderdaad een belletje wanneer je een bladzijde moet omslaan. We hebben ook luisterboekjes van jip en janneke maar die heeft ze alleen op haar ipod staan en zonder boek om mee te kijken.

    Die van Disney heeft ze op ipod maar ook met een cd op haar kamer.
     
  13. Deliana

    Deliana Niet meer actief

    Disney luisterboeken zijn idd leuk en er zijn regelmatig acties bij Kruidvat, Bruna, Trekpleister, etc voor.

    Dochter zet haar cd speler ook wel eens gewoon aan om naar de verhaaltjes te luisteren zonder boek. Heb ook nog een paar cd's met verhaaltjes zonder boek erbij dus.
     

Deel Deze Pagina