2 van de 14 kinderen zijn ook nog eens zwaar autistisch.. het huis scheen echt een dumpplaats te zijn en zeer slechte omgeving voor kinderen omdat het helemaal onderkomen en vervuilt zou zijn het eerste jaar kreeg ze toch nanny's in huis, huishoudsters, gratis huur, en boodschappen, maar octomom had schulden gemaakt oa voor plastische chirurgie en instanties hebben hun handen er vanaf getrokken omdat ze toch haar eigen gang ging Ik vind het wel sneu voor de kids.. nu hebben ze geen huishoudster meer niks.. octomom moet alles alleen doen met 14 kinderen waarvan 2 ernstig hulpbehoevend zijn, en dan is ze de helft vd tijd nog weg omdat ze dvd's maakt en al die andere zaken.. in je eentje kun je toch nooit 14 kinderen alle aandacht geven die ze nodig hebben? sport voor de kids kan ze niet betalen laat staan bij alle 14 bijwonen, scholing zal moeilijk worden als je geen financieen hebt etc..
Wij mochten altijd kiezen, het zh gaf advies om beter 1 te doen ofzo. Bij cryo's hebben we wel altijd 2 gedaan.
Ja, helaas wel. Er is binnen gekeken door verschillende instanties en zelfs het personeel van Dr Phil is binnen geweest. Iedereen vind het een zwijnenstal, smerig. Niet verzorgt dus. En ik denk inderdaad dat de kinderen daar de dupe van worden, want een goede verzorging en een schoon huis (en dan heb ik het niet over wat stof of een raam dat niet gewassen is) is toch wel een vereiste als je kids in huis hebt!
Ik las dat haar 3e zoon Aiden zwaar autistisch is en nog luiers draagt en zichzelf niet kan verzorgen, en dat de tweeling Caleb en Calyssa een ernstige spraak/taalachterstand en mogelijk ook autisme zouden hebben, en 1tje heeft ADHD en 1 kindje een schisis en nog een paar andere hebben ook spraak/taalachterstand en agressie problemen. Schijnt uit haar medisch dossier naar voren te zijn gekomen dat ze drugs zou hebben gebruikt tijdens al haar zwangerschappen
Ik ben niet snel voor uit-huis-plaatsingen, maar in dit soort situaties vraag ik me sterk af of de kinderen echt wel beter af zijn bij de mama. Sneu hoor..
De jongste kinderen zijn natuurlijk extreem prematuur (26-27 weken), dan komen diverse complicaties en achterstanden vaker voor. En met een extreem prematuur is de nasleep heel lang en intensief, laat staan met 8. ( zkh in/uit, fysio, kinderarts, logopedie enz). ze heeft geen 8 blakende voldragen baby's thuis gekregen.
Lijkt me heel heftig hoor... dat gun ik haar ook niet. Maar ik gun het de kinderen al helemaal niet om zo'n jeugd mee te maken. Thuis hoort schoon en veilig te zijn. En laten we eerlijk te zijn, je hoort ook niet de liefde en aandacht te moeten delen met 13 anderen. Dat was vroeger misschien zo, maar de kids tegenwoordig zijn in dat opzicht toch positief verwend normaal.
Even iets anders ik schrok me trouwens wel rot toen ik haar bij dr. Phill zat zitten....ik herkende haar haast niet, er is iets heel vreemds met haar gezicht. Ik heb eerdere rapportages gezien en daar zag ze er goed uit maar nu..... Lijkt me een nachtmerrie om alleen voor zoveel kinderen te moeten zorgen...zielig voor die kinderen ook. Waarom ze zoveel heeft mogen krijgen is een raadsel