octomom t ware verhaal vanavond op sbs

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door happymama, 2 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Ze had gewoon niet moeten kiezen voor nog meer kinderen terwijl ze alleenstaand is..vind dat een beetje zielig voor de kids...het was een bewuste keuze van haar om nog meer kinderen te willen terwijl ze wist dat ze alles in haar eentje moet doen...vind het dan gewoon sneu voor de kinderen..(en dan heb ik het echt niet over alleenstaande moeders met kinderen in het algemeen, daar heb ik veel respect voor! want zij is ziover ik weet het enige geval in deze situatie)

2. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Maar hoe zou jij het dan hebben gedaan als jij haar was ? en dan bedoel ik de situatie waar ze nu in zit ..

3. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Ja dat was precies wat ik ook dacht, tja die kinderen zijn er nu eenmaal wel en kan echt niet zeggen dat ze het nu zo heel slecht doet hoor!
    Ik zou gillend gek worden denk ik:D

4. chantal1984

zo ik ook :D .. Met eentje word ik soms al helemaal psycho hahahah :D

5. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    deze zelfde docu is al eerder op sbs geweest ongeveer een jaar terug..

6. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik heb gisteren zitten kijken...

1. ik vind het geen goede actie van haar om zo veel kinderen te nemen en dan nog is alleenstaand.. 1 of 2 oke maar dan 14... tja...
    2. maar ze zijn er nu eenmaal maar ik vind dat ze het super goed doet om voor de kids te zorgen met hulp natuurlijk want dit kan je niet in je eentje...
    3. Geld verdienen van de media... wat kan je anders ze red het anderds echt niet... ik had het zelfde gedaan...

7. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Precies!
    Moet zeggen dat ik er heel iets anders van had verwacht maar als ik haar zo zie met die kinderen neem ik mijn petje voor haar af!
    Zag haar ook een hele tijd geleden bij dr. Phil en toen zag je ook al dat ze echt gek is met haar kinderen en ze naar mijn idee niks tekort komen.

8. chantal1984

Heb ik toen ook gezien ja .. Ik keur het ook echt niet goed dat ze keus ooit heeft gemaakt maar goed het is nu eenmaal zo en daar heeft ze zich ook bij neer gelegd en ik vind het zo goed van dr ..

Ook dat gedeelte toen ze de oudste allemaal naar school bracht en met de jongste naar het park ging, ze heeft ieder kind min 10 min de volledige aandacht gegeven zodat iedereen met mama kon spelen, nou ik vind dat echt super hoor, ze had ook kunnen zeggen bekijk het allemaal maar ...

9. adi

adi Niet meer actief

Ik vind het prima hoe zij aan geld komt, ik weet niet of jullie de docusoap 'Tom and Kate + 8' ooit hebben gekeken (op Discovery), maar dat is ook een gezin met een tweeling en een zesling, en zij leven ook van die docusoap en dat vindt iedereen prima. Dus waarom zou zij het niet mogen?

Alleen heb ik verschillende verhalen over haar gevolgd, en ik met eerlijk zeggen dat ik haar behoorlijk kinderachtig en egoïstisch vind overkomen. Geen idee of dat het beeld is dat de media wil overbrengen, maar zulke nagels kun je niet hebben als je 24/7 voor 8 babys en 6 peuters moet zorgen, geloof me maar.
    De verzorging van haar kindjes is eigenlijk bijna volledig uitbesteed. Ze heeft per 2 kinderen een fulltime nanny die de kinderen verzorgd, voedt enz. Zij zelf is voornamelijk weg.

10. miss anita

miss anita Bekend lid

22 jan 2006
    796
    0
    0
    dat dacht ik ook al van haar nagels en haar figuur natuurlijk ook nog plus haar tip top, make upje
    heb ik soms geeneens tijd voor om dat even helemaal goed te doen
    maar goed

11. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Ja dat was best opvallend inderdaad, af en toe moet ik tegen mezelf zeggen he doe eens wat aan je haar hahaha en dan heb ik er maar eentje;)

Maar ja met zoveel kids kan je natuurlijk wel alle hulp gebruiken:)

12. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Precies, dat heb ik ook eerder gelezen. Zo kan het dus niet he, 14 kinderen LATEN grootbrengen en zelf gaan shoppen, je nagels laten doen en weet ik wat nog meer :x

13. Fayy

Fayy Niet meer actief

ik ken het verhaal al hartstikke lang ze kwam altijd bij dr phill en werd door iedereen uitgejouwd etc. maar die docu van gister heb ik ook gezien ik denk dat ze het met heel veel hulp wel red.

14. chantal1984

Dus omdat ze zoveel kids heeft mag ze niet even een keer wat tijd voor dr zelf ? Lekker egoistische ... En laten grootbrengen, kom op zeg dat vrouwtje doet meer voor haar kids dan sommige met 1 kind doen ..

15. adi

adi Niet meer actief

Het gaat niet om even een keer, we hebben het erover dat zij 7 :$ fulltime nannys in dienst heeft (welke overigens door derden betaald worden).
    En ze doet veel VOOR haar kinderen (zoals zorgen voor inkomsten via media) maar MET haar kinderen doet ze weinig. Ze is echt niet voor niks voor de rechter verschenen hoor.

Die andere programma van een gezin met een zesling en twee grotere kindjes laat veel meer zien hoe het leven van zo'n gezin in het echt eruit ziet. 2 (dus niet eens alleenstaand) ouders die zich de hele dag kapot rennen om iedereen aangekleed en gevoed te hebben, waar de huis een gezellige puinhoop is, zij 1,5uur over doen om iedereen in de auto te krijgen voordat ze weggaan en de moeder onderweg achterkomt dat ze haar haren niet heeft gekamt.
    Kijk, voor een moeder van een meerling komt zo'n situatie veel realistischer over dan een perfect opgemaakte mama die relaxed op de bank zit en een huilend kindje op de grond ziet en dan om zich heen kijkt en roept 'Waar is toch iedereen?', waarom weer een nanny in de beeld komt en het kindje wegbrengt...

Ik las straks hier dat het zo geweldig was dat zij in een park aan elk kindje 10min persoonlijke aandacht gaf. Natuurlijk is dat prachtig. Maar elke moeder kan wel bedenken dat die andere 7 babys in tussentijd echt niet netjes op hun beurt zitten te wachten. Ik zou ook zalig met één kindje op schoot zitten als iemand anders mijn andere kids onder de hoede nam intussentijd...

16. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Maar die fultime hulp moet ze toch wel hebben, hoe red je het anders met 14 kids?

17. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Ik zou nooit in die situatie komen...als je al best veel kids hebt en je bent alleenstaande moeder...dan is het al heel zwaar. Ik zo nooit kiezen om dan bewust,in mijn eentje, nog meer kinderen te willen omdat dat mijn wens is...ik vind dat zielig voor de kindern..je moet wel reeel blijven, een baby is geen pop..
    Nogmaals: ik heb het niet over gewone alleenstaande moeders of bammoeders, absoluut niet!
    Ik denk dat de meesten wel begrijpen wat ik bedoel..de manier waarop zij ervoor gekozen heeft enzo vind ik gewoon beetje raar..

Ik ben wel blij dat ze hulp krijgt zodat de kids wel aandacht krijgen want als ik iets wel erg vind is als kinderen te weinig/geen aandacht krijgen, vooral als mams te veel bezig is met haar haartjes en nageltjes..
    en ja, natuurlijk hebben mama's ook tijd voor zichzelf nodig..maar bij haar valt het gewoon op...

18. chantal1984

Gek had ze 7 nanny's in huis heeft ;) .. En ik was de gene die dat zei over die 10 min aandacht, ik vind juist dat ze dat heel goed oplost, hoe had ze dat dan anders moeten doen ? de ene meer aandacht geven dan de andere ?

Laat dat mens toch, het is nu eenmaal zo en ze doet het in mijn ogen gewoon super goed en daar kunnen heel veel ouders een voorbeeld aan nemen ...

19. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Ik gun iedereen een gezond en gelukkig gezin, maar zij kiest er toch zelf voor om zo'n groot gezin te willen?
    De hele maatschappij draait nu voor haar keuze op. Ze had al 6 kinderen, die duidelijk aangeven dat ze het moeilijk vinden. Ik vind het een egoïstische keuze die zij heeft gemaakt. Natuurlijk verwacht je geen 8ling, maar als je al 6 kinderen hebt, lijkt het mij dat je eerst afwegingen maakt of het wel verstandig is nog een keer IVF als alleenstaande moeder van 6 kinderen. Desalniettemin gun ik de kinderen een goed leven. Hopelijk zullen ze dat krijgen, maar ik vraag me af wat er van die kinderen terecht komt.

20. chantal1984

Nee dat snap ik ook dat je het nooit zover zou laten komen ik ook niet maar dat vroeg ik ook niet ;) zij zit nu eenmaal in die situatie dus vandaar dat ik me afvroeg wat zou jij doen als jij wel in die situatie zou zitten ?

Deel Deze Pagina