boek over menselijk lichaam

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by bwoe, Feb 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bwoe

bwoe Actief lid

Jun 14, 2009
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is momenteel erg geïnteresseerd in haar lijf :D Ze vind het maar wat raar dat het eten dat ze krijgt als poep eruit komt. Ik heb wel eens plaatjes van darmen opgezocht op internet en dat vond ze reuze interessant.

Nu wil ik een kinderboek over het menselijk lichaam voor haar kopen, maar als ik google kom ik praktisch geen leuke tegen. Mijn dochter is trouwens 3,5 maar heeft het lerend vermogen van een kind van 5 jaar.

Wie heeft dé tip voor een leuk boek waar de plaatjes instaan met daarbij wat extra informatie? Ik zou het ook leuk vinden als er een onderdeel in staat 'waar komen baby's vandaan' maar dit hoeft niet perse. Ben erg benieuwd!

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Vroeger had je zo'n tv-serie "er was eens..."
    Volgens mij zijn daar ook boeken van maar heb ze nog niet gevonden.

3. Saskia78

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Mijn dochter vindt dat ook erg interessant. Eten, poep, plas en hun relaties ;)
    Geinig dat ze plaatjes van de darmen zo leuk vindt!! Maar of ze dan echt begrijpt dat dat in haar buik zit?
    Andere lichaamsfuncties zijn denk ik ook nog wat lastig en moeilijk te visualiseren voor peuter/kleuters?

Ik weet nog wel dat programma met die gekke mannetjes die door het hele lichaam reisden, weet niet of Saskia hetzelfde bedoelt. Dat vond ik vroeger geweldig! Maar lijkt me ook voor wat oudere kinderen, om echt te kunnen vatten waar het om gaat?

Maar als er een peuter/kleuter-vriendelijk boek bestaat, ben ik ook geinteresseerd ;)

5. mona23

mona23 Niet meer actief

De hema verkoopt zoiets volgens mij

6. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,698
    2,511
    113
    Ik heb een mooi boek dat heet: Hét boek over het menselijk lichaam (een fotografische reis door je eigen lijf) - Richard Walker
    Er staan echt mooie foto's in en weetjes. Veel kleuren foto's, waaronder ook rontgenfoto's van handen van baby tot volwassenen. Zo zie je heel mooi de verandering.
    Er staat ook wat in over bevruchting met een foto een eicel waarop spermacellen zitten.
    Het is een boek dat kan voor alle leeftijden.

7. Saskia78

@arevinol dat is dat inderdaad :)

Overigens denk ik dat je een kleuter (of peuter) best zoiets kan laten zien of uitleggen. Zeker als de interesse er is zou ik het zeker doen.

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Ja denk je?
    Ik heb zelf flink wat medische bagage en vind het zeker leuk om haar wat uit te leggen. Heb heel wat mooie boeken in mijn verzameling ;)

9. bwoe

bwoe Actief lid

Jun 14, 2009
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties dames! Ik heb alleen nog niet hét boek ertussen gevonden :)

Die serie ken ik inderdaad, heel leuk! Ben ik zelf mee opgegroeid haha. Alleen is mijn dochter een boekengek en kan haar dus niet heel blij maken met die filmpjes op youtube.

Als er nog andere tips zijn; graag!

10. Saskia78

Nouja wellicht snappen ze nie alles.. Maar Sr blijft genoeg hangen uiteindelijk.

Althans hier wel in ieder geval.
    Meisje verderop in een rolstoel maakte in ieder geval genoeg indruk voor veel vragen en antwoorden.
    Enige wat lastig bleef natuurlijk is de vraag waarom sommige mensen ziek worden geboren.... Als we DAT nou eens wisten hè...

11. Saskia78

@arivenol: hier vroeg dochter laatst wat de blauwe streepjes waren op dr voet bijvoorbeeld.
    Dat was maar raar.. Bloed is rood tenslotte :)
    Maar 2 weken later begon ze er zelf weer over dat bloed in je voet blauw leek maar toch rood is.

12. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

Jun 18, 2008
    1,112
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik stond net bij het Kruidvat en daar hadden ze een kinderboekje over het menselijk lichaam. Geen idee of het van een serie was, maar het was een kidnerboekje.

Share This Page