Oee toch weer spannend! Gaan voor een 2e!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Winddanser, 21 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshine1981

sunshine1981 Actief lid

21 okt 2015
    257
    60
    28
    Vrouw
    Hallo,
    Mag ik ook mee kletsen?
    Wij gaan ook voor een tweede! Onze dochter is nu 5 jaar en had haar veel liever eerder een broertje of zusje gegund, maar de omstandigheden waren er eerder helaas niet geschikt voor.
    Nu hopen op snel een positieve test. Cyclus is een beetje van slag, dus verwacht niet gelijk dat het in 1 keer raak is ;)

2. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @ailya welkom! Spannend weer he. 8 maanden.. Dat is mooi vlot :D hier wordt zoonlief vlak voor kerst 2. Maar met hem hebben we nogal wat te stellen gehad met ziekenhuis in-ziekenhuis uit.

@anoniempje nog gefeliciteerd met je zoontje! Bijzonder he, zo'n eerste verjaardag! Ik had zelf iig wel dat ik dat jaar echt aan me voorbij zag flitsen. Zoveel mooie dingen meegemaakt!

@sunshine ook welkom! Misschien juist ook wel leuk dat ze iets groter is. Kan ze mooi helpen! Vinden ze vaak prachtig. Ze begrijpt al meer. Leuk joh! Ben je ook aan de clomid?

3. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga ook voor een tweede. Eerste ronde is net achter de rug, maar ik heb ook niet heel veel haast. De eerste is bijna één.

Ik moet zeggen dat ik alweer een beetje opzie tegen de zwangerschap. De vorige was echt niet leuk, ik heb geloof ik alle kwaaltjes in volle heftigheid gehad en sinds week 9 al heftige bekkenklachten. Mijn bevalling ging gelukkig wel heel soepel.

Ben ook zo benieuwd hoe het is om moeder van 2 kindjes te zijn. Ik ben zo dol op nummer 1 dat ik me bijna niet voor kan stellen dat nummer 2 net zo leuk wordt of dan vind ik het ineens zielig voor nummer 1 als die alle aandacht moet delen. Dan denk ik maar snel aan alle leuke dingen, zo kunnen ze met een klein leeftijdsverschil straks ook lekker spelen. Als ik tenminste niet maanden en maanden hoef te wachten op een tweede.

4. MammieA

MammieA Lid

21 sep 2014
    26
    0
    1
    NULL
    NULL
    Haha whuz, dat is inderdaad een dingetje. Vraag ik me ook de hele tijd af. Welkom nieuwe dames!

Hier voel ik de pms weer opkomen, dus voor deze ronde de hoop alweer opgegeven. Op naar ronde 4!

5. Ailya

Ailya Actief lid

18 apr 2014
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom voor alle nieuwe meiden.

Hier nog steeds geen rode duivels gespot... blijft wel lang weg nu!
    Ja de 2de kinderwens was er al heen snel. Ons eerste kindje is erg makkelijk vandaar dat we ook graag een 2de wilde hebben
    Ons wens is dat er geen 2 jaar tussen zit en we hadden eigenlijk afgesproken om rond december serieus er mee bezig te gaan maar ja... weet je de vraag is altijd .aar weer of het direct lukt. Je hoort best vaak dat de eerste in ronde 1 raak was en de 2de rond pas in rondje 6/7 dus vandaar...

Mocht ik nu toch zwanger zijn was het ook niet echt gepland. Het risico is er natuurlijk altijd als je onbeschermd bezig bent maar goed met een vrij regelmatige cyclus van 28/29 dagen en op dag 19 klussen verwacht ik natuurlijk niet dat daar mijn ei sprong zit.
    Maar goed er is nog niets zeker en mocht het zo zijn is het van harte welkom!!

Idd whuz....dat lijkt mij ook spannend mama van 2 kindjes... vooral de drukte s morgens planning ed.

6. MammieA

MammieA Lid

21 sep 2014
    26
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ailya, wanneer ga je testen?! Ben nu wel benieuwd voor je hoor! :D

En iemand ervaringen met de action tests? Of toch maar gewoon kruidvat 2v5 doen?

En als het pas in rondje 6 of 7 is, dan wacht ik gewoon af. Ik meet geen ovulaties of dergelijke. We klussen er gewoon op los en dan zien we vanzelf wel ;) Als ik er zo op ga letten word ik er namelijk helemaal tureluurs van, dus we doen het gewoon echt op de 'wezienwel'manier.
    Tis alleen wel raar dat als de eerste in 1 x lukt, dat de tweede 'zo lang' op zich laat wachten. Gelukkig kan ik relativeren dat het helemaal niet lang is, in vergelijking met anderen die al ruim een jaar wachten.
    Een vriendin van mij wacht al bijna vier jaar op de eerste. En ze is zo sterk. Ik heb daar echt bewondering voor.

7. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oh nee, Ailya. Die ochtenden had ik nog niet eens aan gedacht. Twee kinderen wordt een complete chaos. Haha. Mijn eerste kindje kan al met de hand een boterhammetje van een bordje eten. Dat moet over 9 maanden nog weer een stuk beter gaan. Misschien vast gaan oefenen met zelf aankleden!

8. MammieA

MammieA Lid

21 sep 2014
    26
    0
    1
    NULL
    NULL
    En wat dacht je van het avondeten? Altijd chaos bij ons. Dan met twee :D
    Ik heb er nu al zin in, haha!

9. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Leuk he meiden al lekker fantaseren over hoe het met 2 zou zijn :). Lijkt mij zo gezellig!

@ SJAZ: Hoe lang heb jij gewacht voordat je naar de gyneacoloog bent gegaan? Ik heb nl ook nog niet ongesteld geweest. Wel vorige week bloed laten prikken omdat mijn prolactinegehalte te hoog was voor de vorige zwangerschap, maar dat was nu prima. Ik heb nog even geduld, maar als er half december nog niets is gebeurd ga ik weer richting de dokter. Wel zo moeilijk dat wachten als je zo graag wilt...

10. sunrise19

sunrise19 Lid

13 jun 2012
    68
    0
    6
    utrecht
    Hoi, wij zijn inmiddels al ruim een jaar bezig nu :)
    Onze dochter is net 3jaar en wij hopen toch dit jaar wel een keer zwanger te zijn van de 2e haha.

Van onze dochter was het de 2e ronde raak. Verder test ik niks. Vind dat teveel gedoe en heb geen zin om gefrustreerd te raken.
    Ik heb zelf wel pas een onderzoek gehad, maar alles is helemaal perfect.

11. MvM1984

MvM1984 Bekend lid

27 jan 2011
    810
    1
    18
    Hi dames, ik dacht vanmorgen alvast 2 testen te kopen voor het wknd maar toch niet kunnen wachten met testen tot as. weekend (24 is mn nod) en dus getest met middagurine...en dus gewoon al zwanger :$:D Wow!

Bijgevoegde bestanden:

12. Aikie

Aikie Lid

22 aug 2015
    88
    0
    0
    Wow! Eerste ronde toch? Wat fijn zeg, gefeliciteerd!
    Dat is ook een behoorlijk duidelijk kruis voor middag urine ☺️

13. sunrise19

sunrise19 Lid

13 jun 2012
    68
    0
    6
    utrecht
    Wauw dat is snel! Gefeliciteerd!

14. MvM1984

MvM1984 Bekend lid

27 jan 2011
    810
    1
    18
    Ja klopt, 1e ronde... ben ook beetje flabbergasted eigenlijk... niet echt verwacht en ook niet echt symptomen, maar meer uit nieuwsgierigheid toch niet kunnen laten... Vind het kruis ook erg duidelijk! Misschien dat ik het nog even als verrassing hou, en dan zaterdag op onze zoon zijn 4e verjaardag nog een keer test!

15. Ailya

Ailya Actief lid

18 apr 2014
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow gefeliciteerd MvM!!! Wat leuk zo snel!!!
    Idd het kruis is wel heel duidelijk zeker voor een paar dagen voor NOD

Ja die ochtenden en avonden worden hier ook wel hectisch als het zo ver is maar zou het wel leuk vinden denk ik! Zeker als ze dan beide gewoon lief zouden gaan slapen haha
    Ik weet niet nog steeds geen rode duivel, wel hoofdpijn steekjes in de onderbuik maar misschien zit ik mezelf wel gek te maken. M
    Ik denk dat ik morgen ochtend ga testen...

16. SJAZS

SJAZS Lid

30 apr 2014
    34
    0
    6
    @MvM1984 Wow gefeliciteerd echt super leuk! Spannende tijd maar heel mooi.

@USAbaby Ik heb tot 5 maanden borstvoeding gegeven maar wel altijd maar 3 a 4 voedingen per dag en de rest fles voeding. Dus ik denk dat het daarom niet uit zichzelf door kwam. Ik woon niet in Nederland en ik moest toen mijn dochter 6 maanden was voor een uitstrijkje (gewoon controle) wat hier dus bij de gynaecoloog gebeurt en toen vertelde ik het aan hem. Toen heeft hij even een echo gemaakt en zei dat alles er goed uit zag. Dus geen gekkigheden. Toen heeft hij een kuur van een week geschreven en kort na die week kwam mijn menstruatie door. Nu is het afwachten tot de 2e zodat ik een beetje een idee hebt of mijn cyclus normal is. Succes!

17. MammieA

MammieA Lid

21 sep 2014
    26
    0
    1
    NULL
    NULL
    Waaauw MvM1984!! Gefeliciteerd!!! Blij voor je! :) wat een mooi verjaardagscadeau voor je kleine grote man :)
    Ben zo blij voor je :)

18. Ailya

Ailya Actief lid

18 apr 2014
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    @anoniempje heel veel succes vandaag.. ga voor je duimen! Hoop zo op een mooie uitslag!

Hier vanmorgen getest maar alles omo wit. Denk dat ik gewoon mijn menstruatie overgeslagen heb. Heb dus geen idee hoe mijn cyclus er op dit moment uit ziet maar we gaan gewoon klussen en we zien het wel!!

19. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Gefeliciteerd dames die al zwanger zijn! Bij mij begint het zo ontzettend te kriebelen. Wij hebben besloten vanaf 1 december weer te gaan proberen, maar dat lijkt nog zo ver weg.. Het liefste doe ik nu al de pil weg;), maar geduld is een schone zaak.

Hoe doen jullie dat met ontpillen? Ik heb dat bij mijn zoontje niet gedaan namelijk en was na drie maanden zwanger.

20. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Alle zwangeren gefeliciteerd! Ben wel een beetje jaloers hoor... Ik merk dat het mij emotioneel toch wel heel zwaar valt, het zwanger worden van nummer twee. We zijn nu een maand of 4 bezig, vorige maand had ik positieve testen maar helaas liep dat niet goed af. Meteen had ik al wat gekke bloedingen en na een week brak dat echt door.

Gelukkig had ik vrij snel weer een eisprong en nu is het weer wachten tot ik kan testen. Volgende week vrijdag zit ik op 10 dpo, dan mag ik van mezelf. Maar wat duurt dat nog lang zeg!

Voor ik zwanger raakte van mijn dochter hadden we al behoorlijk wat ellende meegemaakt: missed abortion bij 12 weken, bbz, positieve testen maar toch ongesteld geworden... Dat speelt nu toch wel mee in mijn achterhoofd: ik ben heel bang dat het allemaal weer steeds mis gaat en dat het dan allemaal zo lang gaat duren. Is dat herkenbaar?

Deel Deze Pagina