Wie wil er graag een tweede maar kan dit wegens omstandigheden nu nog niet?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kylie1986, 10 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Zo, wat een lange titel zeg!

Ik hoop dat ik hier 'lotgenoten' tref.
    Hebben een zoontje van 8 maanden en ik wil zo graag een tweede.
    Helaas is de situatie niet ideaal, en ik kan er weinig aan doen, dat is het ergste.
    Mijn 'obstakels' zijn:
    - Man baan kwijt en hebben 2 hypotheken
    - Ik wil eerst gestopt zijn met roken
    - Sinds oktober vorig jaar heb ik hartproblemen (I know, stoppen met roken), en dat moet nu eerst uitgezocht worden..

In de tussen tijd ga ik van mijn nichtje/neefje genieten die binnen kort geboren gaat worden.
    Maar als ik dan naar ons heerlijke ventje kijk, denk ik meteen: Ja!!

2. Kylie1986

3. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ja, ikke. Wij willen graag een tweede! Helaas heb ik sinds vorig jaar een (dubbele) hernia en moet ik echt eerst verder herstellen voor ik kan denken aan zwangerschap. Mijn rug kan dat nu niet aan, plus ik kan het ook mijn eerste kind niet aandoen dat ik volledig uitgeschakeld ben 9 maanden lang. Onze tijd komt wel weer..

4. Kylie1986

Phoeh, lijkt me ook zwaar! Sterkte met herstellen!

Onze tijd komt ook wel weer, maar ik vind het toch wel erg moeilijk..
    Geniet met volle tuigen van onze zoon hoor, begrijp me niet verkeerd.

5. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ja, ik vind het inmiddels wel iets makkelijker. Het KAN ook gewoon echt niet bij ons nu. En we genieten idd heel erg van onze zoon (die wel een echte handenbinder is). Ik hoop volgend jaar genoeg hersteld te zijn, dan is onze oudste al ruim 3,5 als hij grote broer wordt (als het dan ook meteen lukt). Het is niet anders...ik vond het heel moeilijk maar nu heb ik me er bij neergelegd.

6. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kan er niks aan doen zeg je, maar je kunt toch gewoon stoppen met roken, of zie ik dat verkeerd? Dan heb je het middelste obstakel iig uit de weg geruimd en gaat het met obstakel 3 wellicht ook beter (aangezien je er zelf bij zegt 'I know, stoppen met roken')

En hopelijk vind je man dan ook nog eens snel een baan.

7. Kylie1986

Daar geef ik je gelijk in! Gaat ook gebeuren, alleen moet de welbekende knop nog even om..

8. linde90

linde90 Niet meer actief

Als de kinderwens echt zoooo heftig is, dan is dat genoeg motivatie om die knop om te zetten. Kom op ,geef jezelf een schop onder je kont en doe er iets aan......

9. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Hoi herken het wel hoor. Hier wachten we nog even ivm financieele reden. Ook wil uk graag eerst een aantal kilos afvallen. Onze situatie is dus vergelijkbaar:). Het ene valt weinig aan te doen en het andere is op te lossen. Begrijp dus ook dat zomaar even stoppen heel moeilijk is. Zelf ben ik begonnen met resoluut alles im te gooien. Ga nu 2x in de week naar de sportschool en volg enigzins een dieet, ik geef nog borstvoeding dus met het dieet is het een beetje zoeken:). Nu mijn ongi eraan zit te komen vind ik het extra lastig hihi. Maar ik bedenk met steeds als er zoveel vanaf is dan gaan we ervoor. Succes met stoppen! en hopelijk heeft je man snel een baan.

10. mamavanchayenne

mamavanchayenne Fanatiek lid

24 mrt 2011
    1.275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    Mijn zudje draait ook un zh vast staat dat ze hartproblemen heeft hoe wat enz. Is nog niet duidelijk maar ze mag gewoon zwanger worden.
    Vtiendin van mij had hartproblemen mocht ook gewoon zw worden sterker nog er zat een kans in dat na operatie niet meer kon dus zou dat nog eens goed na vragen.

11. Kylie1986

Thanks mamavanchayenne: zit nu middenin onderzoeken, noet maandag terug en zal het vragen.
    Jij ook bedankt Lara1: zo is het ook.. Ergens hoop ik dat als er groen licht is, dat ik dan alles kan wegleggen, maar dat is niet zo..

12. mamavanchayenne

mamavanchayenne Fanatiek lid

24 mrt 2011
    1.275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    Het begin is er ja en met bv kan je niet echt lijnen. Ben idd boor ik voor de tweede gingook 25 kilo afgevallen.
    Hoop dat je snel op gewenst geeicht zit en je een tweede wonder mag ontvangen.

13. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Wij willen ook graag voor een tweede gaan maar moeten nog even wachten omdat ik een nieuwe ziektekosten verzekering heb afgesloten en deze de bevalling niet dekt als ik nu zwanger zou raken.(Spanje).
    Ook een deel van de prenatale onderzoeken worden dan niet vergoed.

Half April zouden we er voor kunnen gaan, dus dat is niet meer zo lang gelukkig.

14. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Yess hier ook kriebels bij allebei! Alleen manlief is uit zijn vaste contract ontslagen dus eerst de boel weer op de rit krijgen! Morgen horen we meer van een sollicitatie dus onze duimen draaien!

Groetjes

15. paula1984

paula1984 Niet meer actief

En o ja nog ff 10 kilo kwijt dat wil ik ook eerst nog heb erg bi gehad en nog steeds schuift het in me bekken af en toe omdat ik hypermobiel ben van geboorte. Dus elke extra kilo die niet mee hoeft is meegenomen!

Deel Deze Pagina