oef ayman is totaal uit zijn ritme

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door , 7 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

hij is ziek geweest en nu gaat het beter met hem MAAR hij is nu totaal uit zijn ritme

hij wordt snachts wakker en dan moet ik even met hem gaan lopen door huis zodat hij weer verder slaapt als ik hem in bedje leg, normaal gaf ik hem zijn speentje en dan slipe hij weer verder,,

verder doet hij het overdag aardig maar hij wil savonds zijn laatste papflesje van 19 uur niet meer met als gevolg dat meneer snachts wakker wordt voor een voeding.

kortom ik ben doodmoe van de afgelopen gebroken nachten en nu krijg ik dit nu hij weer beter is

heeft iemand tips?

dit is nu een beetje zijn ritme

tussen 5 en 6 zijn eerste flesje
    effe tereg naar bed tot 7 uur half 8
    vervolgens 9 uur fruit daarna slapen tot 11
    12 uur flesje en dan blijft hij lekker spelen tot 13.30 /1400
    dan gaat hij weer slapen tot een uur of 15
    16 krijgt hij groente en daarna begint het....
    vaak rond 17 uur begint hij te jammeren en te vervelen en om hem stil te krijgen geef ik hem vaak wat tussendoor, iets te drinken of een danoontje
    dan 18 uur in badje en ik probeer hem dan 19 uur zijn pap te geven maar hij wil het gewoon niet dus leg ik hem maar in bedje

snachts wordt hij weer wakker rond 1 uur, 3 uur, 4 uur en dan weer 5 uur en dan wil hij eten :(

is dit zijn sprongetje of zo of wat moet ik nou doen? help!

2. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Ik hoop dat er mensen zijn met handige tips, want ook Tijn is na een goede week ziek te zijn geweest totaal uit zijn ritme. Hoe komen onze kindjes daar weer in terug?

3. Niet meer actief

ja goede vraag, nu nog het goede antwoord

4. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    gewoon doorgaan

Hier had ik het ook lekker in zijn ritme en doordat hij zo ziek is geweest helemaal uit zijn ritme!

Ik heb gewoon echt regelmaat in gebracht! en als hij zijn laatste fles niet wilde drinken heb ik hem een uur later wakker gemaakt om hem alsnog te laten drinken!

Voor snachts deed ik geen voeding want ik was bang dat hij zou gaan wennen aan de nachtvoedingen enhad dus altijd een flesje water paraat staan!

Ayyildizif ( wel moeilijke naam om uit je hoofd te typen ;) ) er is eigenlijk geen goede oplossing helaas. Gewoon doorbijten en straks zal je zien dat je je knappe ventje weer terug heb in zijn eigen ritme!

Als hij om 1700 begint te vervelen geef ik hem een rijstewafel.. lekker luchtig en niet zo veel...

een danoontje zit je volgens mij behoorlijk vol van?
    Ik weet het niet hoor ik geef gee danoontje ;)

Ik hoop dat hij snel weer in zijn ritme zit en jij weer ff bij mag tanken !

veel succes meid!

5. Niet meer actief

ja danoontje is inderdaad best vullend maar ja was effe het enige wat ik had in huis dus morgen rijstwafels proberen

ik ga hem dalijk inderdaad ook nog een keer wakker maken en kijken of hij dan zijn flesje wilt..

je mag trouwens ook fatna zeggen hoor
    dat is mijn naam :)

6. nachtvliinder

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    schiedam
    haha ok Fatna ;) ik moest 10 keer spieken hoe ik je naam moest schrijven, maar ja ik heb dat weer met mijn achternaam :(

wongsodikromo
    dat moet ik ook altijd 10 x spellen

7. Niet meer actief

nou ik ben helemaal into javaanse/indonesische achternamen

amatkarijo
    wongsokarijo

etcetera

lekker offtopic weer haha

8. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Ik denk dat je mannetje ook misschien behoefte heeft aan wat meer voeding (lees bijvoeding)? Lees namelijk dat hij drie flessen krijgt waarvan 1 pap (die hij niet wil). Je kindje zit ook in een fase dat het zich weer verder gaat ontwikkelen, het welbekende "sprongetje". Vaak zie je dat er dan ook het een en ander gaat veranderen in eetpatronen, slaappatronen etc...

Het kan zijn dat hij behoefte heeft aan vaster eten, daar heeft hij wel de leeftijd naar. Ik zou proberen om iets te gaan wijzigen in zijn eten en daarnaast weer structuur aan te brengen in zijn regelmaat. Als ze ziek zijn geweest ligt dat altijd een beetje overhoop.....spreek ook uit ervaring.. ;) :(

Misschien heb je iets aan dit schema wat ik met Noa heb:

06.30 - 07.00: papfles van 200cc opvolgmelk + 5 eetlepel bambix
    08.00: terug naar bed tot 09.30
    09.30 - 10.00: fruit
    11.30 - 12.00: 1 - 2 boterham(en) met smeerkaas/ smeerworst + 200cc opvolgmelk
    12.30: naar bed tot 14.30 15.00
    15.00 fles 200cc opvolgmelk + rijstewafel/ soepstengel
    19.00: warm eten/ 100cc water

succes met je "spookje"

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als kinderen ziek geweest zijn, zijn ze vaak ook echt uit hun doen. Ze hebben dan ook gewoon meer behoefte aan lichaamscontact met mama, willen vaker getroost worden. Gewoon aan toegeven, dan ankeren ze lekker en komt het allemaal weer goed.

10. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    he fatna

het kan een sprongetje zijn, en dan zijn ze meestal even uit hun doen en dauurt ook wel even.

Het kan ook zijn dat gewoon nog even niet fit is omdat hij net ziek is geweest.

Gewoon even door bijten. Ik heb het zo vaak met tamer gehad. Ik had een stak schema met alles. Zo laat eten en zo laat naar bed. Als hij dan niet eet dan ging ik gelijk stressen. Als hij om 19.00 uur zijn fles niet wil dan een uurtjes later. Neem hij maar de helft dan geef je hem wat water als hij ´snachts wakker wordt. Het is niet goed om hem wat anders te geven omdat dat niet goed is voor zijn tandjes.

Het is niet leuk en je krijgt er slapeloze nachten van maar het gaat nu even niet anders.

Het komt goed. Die kleinjtes houden het ook niet lang vol.

11. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Ik dacht ook meteen aan meer voeding.
    Ik zie geen boterham staan.

Niels eet nu 2 dagen weer goed brood en nu slaapt hij weer goed 's nachts.

even mijn schema;

7:30 papfles van 180ml
    10:30 sap en rijstwafel / soepstengel / krentjes
    12:00 boterham en 100ml melk
    14:00 fruithap
    17:00 avondeten met toetje
    19:30 papfles

Misschien heb je er iets aan?

De laatste fles gaat hier ook niet leeg. Hij drinkt er zo'n 60ml van maar omdat hij ook brood krijgt en goed avondeten eet doet hij het er toch een hele nacht op.

Succes

12. Niet meer actief

maar ayman heeft nog maar twee tandjes onder verder niets ik zie niet echt dat hij bijvoorbeeld een soepstengel of brood of zo echt gaat eten begrijpen jullie?

of voeren jullie hele kleine stukjes brood/rijstewafel of wat dan ook in zijn mondje?

13. nachtvliinder

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    schiedam
    nee hoor die van mij heeft ook geen tandjes! Maar hij doet alles met zijn kaken ( je moet eens weten hoe sterk die kunnen zijn )

op alles sabbelen.

Ik geef hem als tussendoor dan een rijstewafel of een startkoekje, en daar sabbelet hij er vrolijk op los!

Als je een boterham heb van ong 2 dagen oud of 1 dag weeet ik ff niet, ff in de opvolgmelk of bv dopen zodat het wat sapperig word!

Ik geef nog niet echt brood is pas 6 mnd dus misschien hebben andere tips voor je!

hoe is het gegaan vannacht?

14. Niet meer actief

meneer werd weer om 1.30 en om 3 uur wakker

om 3 uur heb ik hem flesje gegeven en toen sliep hij tot 6 uur

15. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Pffff...ier nog 1! Tijn is 2 weken lang goed ziek geweest, en nog steeds verkouden. Sliep al een tijdje heerlijk door en nu is het elke nacht raak!
    Soms komt hij wel 6 keer per nacht, en vanacht heb ik hem zelfs echt in slaap moeten wiegen, zo overstuur was hij!
    Zowel voor hem als voor ons sneu!
    Hij drinkt ook moeilijk zijn flessen leeg, eigenlijk dirnkt hij ze nooit leeg, voorheen wilde hij altijd meer!
    hij krijgt:
    8.00 fles 210(drinkt180)
    12.00 fruit + 90 fles(drinkt 45)
    14/15.00 fles 210(bij de helft begint hij al te spelen met de fles!)
    17.00 groente
    19.30 fles 210 met nutrix(drinkt zo 150 op!)

Geef hem tussendoor ook af en toe liga of een rijstewafeltje! Je ziet heel duidelijkd at hij wel bijvoeding wil, en zijn flessen eigenlijk niet! Maar hij heeft het echt nodig! Ander drinken wil hij ook niet! Hij gaat spelen met de fles!

Voorheen bovenstaande allemaal op, en duidelijk het idee dat hij meer wilde! En nu dus spelen met de fles en wakker snachts! pffff hihihihi

kus miek

16. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Niels heeft ook nog geen een tandje hoor.

Ik geef gewoon vers brood met een beetje boter en wat fruithap erop. Eerst stopte ik het in zijn wangetje en nu gewoon in zijn mond. Het duurde wel 2 weken voor hij het echt goed at.

De soepstengel en rijstewafel daar sabbelt hij op en met zijn kaakjes en tandvlees hapt hij ook stukjes van de soepstengel af. Daar kauwt hij met zijn kaakjes op.
    Hij maakt ook hele goede kauwbewegingen en met zijn tong duwt hij alles richting wang/kaken.

17. Niet meer actief

nou tot nu toe heb ik me aan jullie schema gehouden dus inderdaad een extra sneetje brood om 12 uur wat hij normaail niet kreeg

kijken of hij dalijk om 19 uur zijn papflesje wil en hopelijk gaat hij dan vanavond lekker doorslapen

pleaseeee

Deel Deze Pagina