Oef de kleine zit constant in mijn ribben.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sterre82, 25 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik had al een 2 weken het idee dat de kleine in mijn ribben zit te porren. Ik wilde graag weten welk onderdeel dit was en het blijken na de echo afgelopen zaterdag de voetjes te zijn. Is allemaal niet erg natuurlijk maar het begint zo onderhand wel heel erg te vervelend. Ik probeer ze wel terug te duwen maar dit helpt niet voor lang of helemaal niet. Ik moet soms kaarsrecht gaan zitten om het even niet te voelen. Ik heb er nu ook al 2 keer een venijnige trap gekregen en ook dat is niet prettig. Hebben jullie tips?

2. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Nee helaas geen tips, behalve je regelmatig uitrekken om de beeb ruimte te geven!
    Ik heb er al weken last van en soms is het idd pijnlijk. Ik probeer de beeb ook weleens weg te duwen, maar helpt ook niet.
    Vrees dat je het net als mij gewoon moet ondergaan! :)

3. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Die van mij zit ook het liefst met de voeten tegen mijn ribben. Het enige wat bij mij helpt is even opstaan en beetje rondwaggelen (ik loop niet meer, ik waggel tegenwoordig :)). Dat zakt die kleine naar beneden (ook niet echt fijn, maar goed) en wordt sowieso rustiger. Verder is liggen ook wel fijn soms, omdat je dan wat uitrekt en de kleine meer ruimte heeft.

4. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Geen tips helaas.
    Hier ook regelmatig een flinke trap tegen mijn ribben.
    Weet af en toe ook niet meer hoe ik moet gaan zitten om te zorgen dat ie niet meer zo zit te porren daarbinnen!

5. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Ook hier geen tips, alleen een lotgenoot. Die kleine van mij pikt het absoluut niet als ik voorover gebogen iets probeer te doen. Ik noem het de 'kont tegen de krib' gooien want volgens mij zijn het bij mij de billen die ik voel. Volgens de echo zit het kontje ook daar ergens dus het zal zeker kloppen. Ik probeer ook gewoon zo recht mogelijk te gaan zitten zodat de kleine even wat meer ruimte heeft en als het dan aanhoudt duw ik heel zachtjes wat naar beneden.

6. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ik krijg direct flashbacks naar mijn zwangerschappen! Mijn dochter lag in stuit, kanonnen haar bolletje zat echt continu tegen mijn ribben aan! AUWIE!
    Mijn zoontje lag wel goed om maar die gaf ook geregeld een trap ertegen en later lag hij met zijn billen er tegenaan en dat voelde ook alsof ik gekneusd was!

Tips heb ik helaas ook niet, enige wat ik deed was helemaal achterover zitten tegen de leuning van de bank aan om ze wat ruimte te geven.

7. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Hier bij de eerste regelmatig liggen, dat hielp. En helemaal achterover leunen tegen de leuning met een kussen in mijn rug. Het kan zo vervelend zijn!

8. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    idd plat is het beste middeltje maar das alleen makkelijk als je al verlof hebt!!verder idd recht zitten...en volhouden nog even ik heb er nu nog steeds last van terwijl de kleine meid wel ingedaald is al.....

9. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Thanx voor jullie antwoorden.
    Terug duwen en strekken lijkt hier het beste te werken dus daar doen we het maar mee :)

Deel Deze Pagina