Nee jij reageert top wil je zeggen... ik kan kritiek incasseren maar dat moet het wel ergens op slaan
En daar bij ik zit niet op nog meer meningen etc te wachten wou gewoon even mijn hart luchten en meer niet snap best wel dat hier ook mensen zeggen het is niet handig maar niet dit soort uitgebreide kritieken waarvan het gebaseerd is op je eigen mening en dan mijn hele situatie niet eens weten dus zomaar ergens op gaan oordelen en dat vindt ik jammer en heb ik ook geen zin in... als je mij nou echt kent en mijn gezin ook dan mag je je oordeel klaar hebben maar ook dan met mate want het blijft en is mijn keuze en leven en die van mijn vriend... En blijkbaar als ik het uitleg wordt het niet gelezen want heb nu meerdere keren uit proberen te leggen en hoe en wat maar de oordelen blijven komen en dat is jammer.. en ja waar ik veel erg last van heb zijn mijn hormonen die gieren verder gaat het tot nu toe nog steeds goed met mij en de zwangerschap.. en hoop dat het zo blijft gaan Voor iedereen die wel normaal en lief reageert dankjewel...
Trek je alsjeblieft niks aan van negatieve reacties! Ik heb zelf veel negatieve reacties gehad op mijn relatie met mijn vriend, niemand dacht dat we lang bij elkaar zouden blijven maar we zijn inmiddels 10 jaar samen. Mensen oordelen helaas graag. Is anders dan op een zwangerschap misschien, maar het is jullie leven dus ga lekker genieten, het zal vast goed komen! Gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Heb je situatie gevolgd. Tsjah.. negatieve reacties van mensen hou je toch, maar zoals je zegt, het is jullie kind en geen auto die je zomaar even weg doet. Het komt vanzelf vast wel op z’n pootjes terecht.. kindje is er nu toch al! Maar... over het dikgedrukte stuk: Best heftig dit. Probeer er voor te zorgen dat je dit soort volwassen gesprekken echt voert waar kinderen niet bij zijn. Kinderen vangen meer op dan je denkt en het heeft meer invloed op hen dan volwassenen soms denken. Ze kunnen dat helemaal niet dragen.
Ja daar was ik ook erg boos over maar dat zijn dus diegene die zo negatief waren en op dat moment komt mijn stiefdochter de kamer in omdat ze naar de wc moest... maar later in de nacht kwam ze naar mij toe en maakte mij wakker... huilend en overstuur en toen kwam mijn stiefzoon ook naar mij toe en samen hebben ze gevraagd of ik dit echt ging doen en dat ze er zo verdrietig over waren want ik was een goede moeder en het kindje was zo welkom want ze vinden het zoo leuk een broertje of zusje van mij en hun papa erbij... heb ze bij mij genomen en getroost en gezegd dat het niet gebeurd en dat niemand het mij kan dwingen en dat ze zich geen zorgen hoefde te maken... gelukkig vertrouwen ze mij en zijn ze daarna lekker gaan slapen... Maar inderdaad ik heb dus aangegeven dat iedereen moet gaan opletten met wat ze zeggen en dit soort gesprekken niet meer voeren waar de kinderen bij zijn... En precies wat je zegt het komt echt wel goed en het kindje is er nu eenmaal al...
Meid, waarom reageer je zo fel? Vind je het lastig als mensen bedenkingen, kritiek, opmerking, zorgen hebbenaar?
Nee ik vindt het niet eerlijk als mensen mij veroordelen terwijl ze mijn situatie niet weten en/of kennen daar heb ik moeite mee... en het gaat ook op de manier op met als voorbeeld “ga dus niet huilen want..” daarom reageer ik zo fel..
Dat snap ik maar ze mogen toch wel hun bedenkingen uitten over de andere kindjes en de stabiliteit in de gezinssituatie?
Nou zeg, ik heb eerder echt medelevend gereageerd en meen dat ook. Maar vind dat je nu niet echt eerlijk bent in je reacties. Je gooit even zo je halve privé leven hier op een forum. Als je hier al een paar jaar mee leest weet je ook hoe t er hier aan toe gaat. Mensen hebben een mening en die wordt hier gedeeld. Wellicht moet je de dingen dan ook van een andere kant bekijken.... Het is heel naar als je rotte reacties krijgt op iets waar jullie zelf zo blij mee zijn. Dat is ellendig en verdrietig. Maar iedereen hier heeft t recht daar zijn mening over te geven. Als je dat niet wilt, wat ik best begrijp hoor, vind ik dat je t hier niet moet posten. Verder weet ik niet zo goed wat je dan wel verwacht van iedereen hier.
Dan heb ik het ook niet over jou.. want je mening geven is geen probleem maar het gaat mij op de manier waarop daar had ik het over
Nou niet echt als ze hele verhaal niet weten mening of veroordelen hebben zijn 2 aparte dingen...een mening kan ik wel hebben maar die veroordelingen niet en dan toon waarop al helemaal niet
Ik lees dit bericht en sta even stil bij de zin: "We zijn geen kleuters meer" Als ik jouw acties en reacties lees dan moet ik eerlijk bekennen dat ik je niet echt volwassen vind overkomen. Je komt op mij over als een puber die ongewenst zwanger is geraakt. Kom op, je hebt zelf al twee kinderen, je woont op jezelf en gaat dadelijk zelf de zorg dragen over je baby. Wat hebben anderen met jouw leven en de keuzes die je hierin maakt te maken? Maar om dan te zeggen, " En toen ik gisteren tegen deze mensen zei nou prima ik doe wat jullie willen en laat het weghalen, worden ze boos en gaan ze weg. Ik zeg wat willen jullie nu dan?! Dus draai ik dan de rollen om dan is het weer nee maar. Dus ben er wel klaar mee". Vind ik erg kinderachtig sorry.
En als dit zo is waarom ben je dan zo bezig met wat anderen denken en vinden? Steek je energie lekker ergens anders in... aankomende woensdag wordt het 25 graden, tijd voor positieve energie succes met alles.
Maar ik las dat je schreef dat mensen het hier op het forum ook hadden over het kindje laten weghalen? Ik heb dat niet gezien? Kan het ook zijn dat jij kritische feedback misschien teveel als aanval ziet? Mensen weten ook niet de hele situatie maar het is een reactie op wat jij schrijft. Daar reageert men op
Ja daar heb je ook gelijk in maar het was op dat moment alles in 1 wat er gebeurde en de angst sloeg mij toe en ja ik heb ook echt last van mijn hormonen...ik wil ook mijn familie en vrienden niet verliezen.. en deze reacties had ik ook niet verwacht...het was gewoon de samenloop van omstandigheden... en inderdaad nu maak ik mij daar ook niet meer druk om en verlies ik wel mensen om tja jammer dan dan moeten ze gaan... en wat je zegt mooi weer en zeker tijd voor positieve energie... dit wordt mijn laatste keer en wil er van genieten met mijn mooie gezin