Hey dames, Ik begin wat te twijfelen.. Dinsdag had ik een positieve test en volgens mijn berekening ben ik 4 weken en 3 dagen. Nu zat ik bij die sites waar je je ovulatie kon berekenen, en via 2 sites uit schijn ik 6 weken en 5 dagen te zijn. Kloppen deze websites? Ik ben rond 27 juli ongesteld geworden, durf het niet meer precies te zeggen. De conceptie was in ieder geval op 11 augustus, dit durf ik met alle zekerheid te zeggen en schat dat mijn cyclus ongeveer 29 dagen duurde. Wie kan mij helpen? Klopt mijn eigen berekening of ben ik toch verder?
Aangezien je niet precies weet wanneer je eisprong was, wanneer je cyclus begonnen is en hoelang je cyclus duurt is dit eigenlijk niet te berekenen. Als je uitgaat van een cyclus van 29 dagen, dan ben je inderdaad 4w3d. Heb je altijd een cyclus van 29 dagen (zonde anticonceptie)?
Van je conceptie uitgaande kom ik uit op 4 weken en 3 dagen. Je rekent in principe vanaf je ei en daarbij krijg je 2 weken cadeau.
Ik snapte inderdaad al niks van die websites, maar het bracht me wel erg aan de twijfel. Ik schommel tussen de 28 en 33 dagen, maar weet zeker dat 11 augustus de conceptie was.
Als 27 juli je laatste ongi was, kan je nu (4 weken later) nooit al bijna 7 weken zwanger zijn!! 4 weken worden er niet ineens 7. Welke sites waren dat?? Ik denk ook dat je rond de 4-5 weken bent. Dat klopt ook exact met je laatste ongi op 27 juli.
Conceptie hoeft niet op dag van gemeenschap te zijn he? Tenzij je natuurlijk IVF hebt gehad, dan weet je wel zeker wanneer de conceptie was
Het is achteraf ook best stom, maar zat ineens erg in twijfel haha zwangerschapshormonen? Een van de sites was ovulatie-berekenen.