Ons zoontje van 4 maanden sabbelt altijd op zijn handjes of zwaait ermee in de lucht in bed waardoor hij niet in slaap valt. Hij kan zo wel een uur liggen, terwijl hij wel moe is. Ik wikkel hem in een doek (een gewone wikkeldoek of badcape, niet strak want zijn benen liggen lekker los), dan slaapt hij binnen een paar minuten. Maar hij wurmpt zijn armpjes er ook wel eens uit en dan begint hij weer te kluiven of te zwaaien Heeft iemand hier tips voor? Ik dacht eraan om misschien een Puckababy te kopen, zou dat een oplossing zijn? Maar wanneer bouw ik dat dan weer af..
Onze dochter had hier ook heel erge last van. Heb toen zo'n speciale inbakerdoek (pff kom niet meer op de naam) voor haar gekocht en het was echt ideaal!! Deed het eerst ook gwn met badcape of hydrofiel maar daar wurmde ze zich heel snel uit, dus ik zeg doen! Het afbouwen ging hier best makkelijk eigenlijk. Het gezwaai met de armpjes werd steeds minder en had ze m ook niet meer zo vaak nodig
Ons zoontje heeft daar ook erg veel last van en sinds 2 weken bakeren we hem in. In een Puckababy inderdaad. Ik had advies gevraagd aan het CB, en heb toen een boekje gekregen over inbakeren. Volgens mij van Ria Blom. Geloof dat je na 6 weken inderdaad moet afbouwen.
Mijn zoontje doet dit ook heel erg! En die slaapt dus ook in de puckababy en dat gaat super... Maar het afbouwen is een ander verhaal want dat is hier nog niet zo'n succes.. Nu 2 x geprobeerd maar dat werden telkens zulke enorme builbuien, veel te vroeg wakker enz dat hij nu dus nog steeds ingebakerd ligt Ik wacht wel met afbouwen tot die handjes wat rustiger zijn en niet meer vanuit zichzelf naar zijn gezicht lijken te vliegen
Als ze op de zij slapen doen ze dit meestal niet. Vier maanden is te oud (gevaarlijk) pm nog met inbakersystemen te beginnen.
Een Swaddle Me inbakerslaapzak! Die werkt bij ons prima! Mijn zoontje had precies hetzelfde. Met deze slaapzak liggen zijn armen strak tegen hem aan, maar zijn benen kunnen nog redelijk bewegen. Vanaf dat wij deze gingen gebruiken, slaapt hij 's nachts van 11.00 uur tot 7.00 uur!
Onze kleine meid heeft hier ook last van. Lukt nu nog met een hydrofiele doek. Als ik haar in de nacht de fles geef, is ze of helemaal "los" of een handje, maar dat maakt haar waarschijnlijk niet wakker. Ik wacht nog ff met de puckababy, vooralsnog gaat het nu goed. Hoop voor je dat je een oplossing vind en je kleintje lekker gaat slapen!
Hier ook een knulletje die nog gebruik maakt van de puckababy. Heb geprobeerd om af te bouwen en hem in de Puckabag te doen maar helaas het werkt echt niet. Hij is nog veel te beweegelijk. Ik weet dat hij allang uit de bakerzak moet want hij draait al vanaf 4 maanden, gelukkig doet hij dit niet in bed maar die tijd zal vast komen. Ik weet ook niet wat ik nog meer kan proberen...
Ik zweer bij de puckababy!!! Alle andere inbakerdoeken wist meneer zich uit te wurmen! Op een gegeven moment ben ik in slaapzak gaan proberen en dat ging goed.
Maar een Puckababy is toch niet echt strak inbakeren? Zijn beentjes kan hij bewegen. Het is toch hetzelfde idee als een slaapzak maar dan met zijn armpjes erin? Hij doet niet echt heel wild of druk in bed, maar door dat sabbelen en met 1 handje wel is 'zwaaien', komt hij niet in slaap.
Mijn zoontje is nog geen vier maanden en heb al volledig afgebouwt, omdat hij al kan omrollen naar zijn buik. Heeft hij in bed nog niet gedaan, maar voor de zekerheid toch maar per direct afgebouwd. Hij was eerst streng ingebakerd in de swaddle me. Ben daarna gaan afbouwen door een soort Puckababy te gaan gebruiken waar hij meer ruimte had voor zijn armen (de Ergococoon). Deze kun je ook gebruiken als gewone slaapzak (je hebt een dunne en een dikkere variant). Afbouwen doe je dan door 1 armpje eruit te laten. Ik zou eigenlijk bij een kindje van 4 maanden ook niet meer beginnen aan de Puckababy of soortgelijks, zeker niet als hij al kan omrollen. Helpt het misschien om hem een knuffeldoekje te geven om aan de friemelen. Bij die van ons hielp het zijn armen wat meer bij zich te houden. Al heeft hij soms nog wel eens moeite met in slaap komen als zijn handjes afzakken richting matras.