Hoeft niet zielig te zijn hoor. Toen ik klein was bracht mn vader me snachts altijd nog even naar toilet. Ik heb er nooit iets van gemerkt want ik sliep gewoon door. Maar wel geplast.
Oh ja hoor, dat deden ze wel. Ook 's nachts om het uur wakker maken, ruim een week in het ziekenhuis gelegen voor training, plaswekker, medicatie, etc. Maar niks hielp. Uiteindelijk was het rond mijn 14e van de één op de andere dag over. Maar goed, terug naar topic: de oefenbroekje zijn dus geen succes volgens jullie. Ik ga nog maar wat extra broeken en onderbroeken inslaan.
Ik ga dat gewoon niet doen. Mijn dochter zou er echt niet blij mee zijn en echt niet er doorheen slapen. Daarbij vind ik dat ook gewoon niet zindelijk zijn. Dat ben je als je uit jezelf wakker wordt, niet omdat je uit je slaap gerukt wordt en op de wc gezet.
Knap hoor in 1 dag. Dus je hoefde haar niet te vertellen of haar er aan te herinneren om te plassen? Want dat is jouw definitie van zindelijk zo te lezen. Ik zie het anders. Zindelijk is voor mij als je kunt bepalen waar en wanneer je gaat plassen en poepen. Je hebt controle. Ze plassen alleen op de wc en niet in hun bed. Ook als ze slapen. Vind ik zindelijk. Ik help ze alleen. En hoezo zielig? Ze worden niet klaar wakker gemaakt. ontopic, ik vind oefenbroekjes niet handig, nee.
Uhm idd, ik hoefde haar er niet aan te herinneren. Mijn dochter zou ook wel klaarwakker zijn als ik haar uit bed haal. Komt vanzelf hoor, als ze en haar lijf er aan toe zijn.
Wakker maken om te plassen kan een nat bed voorkomen, maar je leert een kind er verder niks mee omdat het lichaam niet zelf leert wakker te worden als het moet plassen. Hier hadden ze dus een luier aan 's nachts, tot ze 's nachts droog bleven (jongste met 2,5 oudste met 3,5). Scheelde mij een kind wakker maken Niet mijn favoriete bezigheid namelijk Oefenbroekjes nooit gebruikt, wel luierbroekjes heel kort in die transitie-periode van 'net zindelijk maar kan het nog geen 10 minuutjes ophouden' tot 'houdt het prima vol tot de volgende wc'. Dat duurde een weekje ofzo? Zou ik geen dure oefenbroekjes voor aanschaffen.
Ik wou al zeggen.. mijn zoon is nu bijna 2,5 en overdag zo goed als zindelijk. Met zijn middagslaap blijft hij ook vaak droog maar als ik zie wat er s nachts in zijn pamper komt, durf ik hem echt nog niet uit te laten. Terwijl hij als hij eenmaal wakker is en de pamper nog aanheeft het wel aangeeft dat hij moet plassen ook al zou hij het in de pamper kunnen doen. Het lijkt me dus geen luiigheid.
Nachtzindelijkheid is idd anders dan overdag. Niet alle kindjes worden wakker omdat ze moeten plassen, ze zijn het zich gewoon echt niet bewust. Hier wel nachtzindelijk sinds 2,5, maar nooit een grote plasser geweest snachts. Rond de 6 maand zelfs een periode gehad dat hij sochtends droog wakker werd ondanks nachtvoedingen. Ik merkte van t zomer dat zoon met een droge luier wakker werd en na 2 minuten wakker geplast had. Dus bloot in bed gelegd en vanaf dat moment ging het goed. Een enkel nat bed, maar altijd pas sochtends gelukkig. Dochter van 10 maand plast snachts ook weinig, regelmatig echt hele lichte luiers sochtends. Dus ben benieuwd hoe zij het gaat doen.
We hebben onze zoon in het begin wakker gemaakt om te plassen maar dat was drama. Nu maken we hem alleen in het weekend wakker om snachts te plassen omdat hij dan langer doorslaapt smorgens.
ik heb ze niet gebruikt, hij was er eerst nog niet aan toe. Ik heb er meer tijd voor genomen, en daarna gewoon vaak in zn broek laten plassen waardoor hij het leerde.