Twijfel of we mn zoontje van bijna 3 wakker moeten maken om 24 uur of niet? Voorgaande jaren sliep hij lekker door het vuurwerk en geknal heen . Enerzijds vindt hij het denk ik wel "stoer" om met pappa en mamma naar het vuurwerk te kijken. Hij zal het nu voor het eerst ook echt snappen. Anderzijds is hij wel erg schrikachtig van harde geluiden dus het KAN helemaal verkeerd uitpakken. Of moeten we het maar gewoon aanzien, niet wakker maken en als hij wakker wordt hem dan mee naar beneden nemen? Wat doen jullie?
ik maak mijn dochter nooit wakker, als ze wakker word mag ze wel naar beneden komen , ik ga haar er niet wakker voor maken, denk dat ze dan gelijk de halve nacht niet meer gaat slapen
Hier werden ze vorig jaar wel wakker uit zichzelf en dat zal dit jaar ook wel zo zijn. Sowieso zou ik ze wel wakker maken om even mee te proosten en wat lekkers te eten . Dat vinden ze helemaal geweldig
Onze dochter is er nu niet zo heel veel mee bezig. Maar als ze doorslaapt dan laten we haar lekker liggen. Ze heeft er de volgende dag gewoon teveel last van om te storen in haar nachtrust, dan is ze echt niet gezellig. Maar als je zoontje het heel erg leuk vindt en het goed kan wat betreft storen tijdens zijn nachtrust, dan zal ik hem wel gewoon wakker maken. Het is maar 1x per jaar oud&nieuw.
Wij laten ze gewoon slapen, maar meestal worden ze toch wakker. Dit jaar hebben we veel visite, dus ben benieuwd of de oudste naar bed gaat. Maar als ze wakker gemaakt willen worden, dan doe ik dat ook. Geldt dan voor de oudste. De jongste snapt het toch niet.
Ik maak onze dochter (bijna 3) niet wakker, maar denk dat ze zelf wel wakker wordt. Vorig jaar is ze namelijk ook wKker geworden.....
Naar beneden gaan en wat lekkers te eten krijgen vindt hij wel helemaal geweldig, dat weet ik zeker! Maar die knallen... Maar of hij smorgens dan nog te genieten is weet ik niet. Hij wordt eigenlijk nooit wakker en slaapt heel vast. Misschien moet ik het van hem af laten hangen. wordt hij wakker, dan lekker mee naar beneden, blijft ie slapen, zoals voorgaande jaren, dan laat ik hem slapen?
hier laat ik ze slapen. wordt zelf ook niet graag wakker gemaakt als ik slaap hahaha. hier zal het wel meevallen met de knallen want zitten buiten het dorp. mochten ze wel wakker worden mogen ze er uiteraard even uit. en trouwens kan best zijn dat wijzelf ook al voor 12 uur in ons bedje liggen hahaha
Ik ga Milan wakker maken. Ben namelijk bang dat mocht hij wakker worden van alle knallen (die behoorlijk zijn hier in de straat) hij nog erger zal schrikken. En ik merk dat bij Milan angst vaak lang blijft hangen. Ik hoop dat als hij samen met papa en mama is, hij wat rustiger is.
Zolang onze zoon er doorheen slaapt, slaapt hij er doorheen. Wat heeft zo'n kleintje er aan? Wat mist hij nou eigenlijk als hij doorslaapt. Ja, misschien vinden sommige kinderen het wel leuk. Maar "leuk", zou voor mij niet echt een argument zijn, om heel eerlijk te zijn. Ik ga zijn nachtrust niet verstoren omdat dit voor hem of voor mij "leuk" zou zijn. Ik weet namelijk dat het de andere dag voor niemand leuk is als ik zijn nacht onderbreek. Het speelt vast ook mee dat ik Oud&Nieuw echt een grote flauwekul feestdag vind hoor. Als ik het nu iets heel belangrijks zou vinden, zou ik het misschien wel doen. Maar ik heb het idee dat zo'n kleintje er echt niks aan mist. Dus waarom zou je?
Je kunt eventueel een kindervuurwerkpakketje of wat sterretjes afsteken voordat hij gaat slapen. Ik laat mijn dochter gewoon doorslapen. 3 jaar is nog wel heel klein hoor, maar doe wat je zelf leuk vind en waar je je goed bij voelt.
hier maken we ze wel wakker,vorig jaar ook gedaan,en ze vonden het geweldig! even proosten wat lekkers eten en dan kijken uit het raam.. nu is het hier meestal ook wel een herrie van heb ik jou daar,dus als ze niet wakker worden,dan schrikken ze wel wakker,en dan vinden ze het allemaal maar eng enz, en als ze gewoon gelijk al kunnen kijken,gaat het beter denk ik!
ik heb hetzelfde idee als jij - maar ik ga haar tóch maar laten slapen... Ik hoop stiekem wel dat ze wakker wordt, maar anderzijds ben ik ook wel bang, dat ze niet meer slaapt naderhand + gewoon om 6.30 weer wakker wordt en niet te genieten is. oftewel : Laten slapen en dan maar voor ze naar bed gaat sterretjes afsteken met haar. Dat vind ze ook al super
Wij maken haar niet wakker, maar het is hier echt heel erg met carbid schieten, dus ik ga er eigenlijk vanuit dat ze wel wakker wordt... Dan mag ze wel naar beneden en dan zien we wel. Hopelijk slaapt ze er doorheen en dan hoeft het allemaal niet zo. Ze heeft van de week al wat siervuurwerk gezien en het maakt allemaal al zoveel indruk op haar, het hele decemberverhaal (sinterklaas, kerst..). Dit hoeft er niet per sé ook nog bij...
Ik ga hem niet bewust wakker maken. Maar ik kijk wel vanaf boven naar het vuurwerk. Mike slaapt niet zo heel vast en ik wil niet dat hij boven staat te huilen maar dat ik het niet hoor omdat ik beneden ben.. Dus wil wel in de buurt zijn!. Vorig jaar was hij wel wakker... Was het mooiste moment van het jaar... We stonden in bad. hij lag tegen me aan en keek en wees naar alle lichtjes hij vond het prachtig!. Voelde me op dat moment zooo intens gelukkig!.
Pff asjebliefd zeg, laat alles lekker doorslapen. Hahahaha! Maar mochten ze wakker worden mogen ze wel eventjes mee naar beneden.
Hier hebben we Joris elk jaar wakker gemaakt en vorig jaar was hij zelfs de hele avond wakker. En hij vond het zelfs geweldig, de gezelligheid, de hapjes op tafel, spelletjes gedaan. Hij genoot er zichtbaar van. Maar Joris is een hele lichte slaper en daarvoor hebben wij vanaf jaar 1 ervoor gekozen hem wakker te maken. Hij werd al wakker als iemand de trap op kwam. Dus laat staan van vuurwerk. Dus wij proosten altijd met zijn allen om 12 uur
Wij laten slapen. Ik vind slaap belangrijker dan een tijdstip. Ik wens mijn kindjes de volgende morgen wel een gelukkig nieuwjaar (dat zegt ze toch nog helemaal niets). Als ze wakker worden dan kijken we even vuurwerk tot het ergste geknal voorbij is en dan hup, terug naar bed. Een sterretje aansteken doen we voor het slapengaan.
Ik heb zelf niet zo heel veel met oud en nieuw en ik ben wakker voor het "verplichte" aspect. Als het aan mij lag, sliep ik er ook gewoon doorheen Gelukkig nieuwjaar vind ik mooie woorden voor op een verjaardag zeg maar. Maar ok. Wij vieren dit jaar voor het eerst oud en nieuw in dit huis. Wat dat betreft kennen wij de buurt nog niet. We wonen hier sinds oktober. En vorig jaar lag Esmae in het ziekenhuis en waren wij bij haar. Daar hoorde je helemaal niets. Maar we zagen het wel. Ze was toen behoorlijk ziek, dus heeft ze niets van meegekregen. We kijken het aan dit jaar. Bewust wakker maken doen we zowieso niet. Mocht ze wel wakker worden en niet mee gaan in het normale ritueel dat we hebben als ze tussendoor wakker wordt, dan laten we haar ongetwijfeld wel kijken.