zoals de titel zegt,wat doen jullie met jullie dreumes tussen de 1 en de 2 jaar? Dl vind t heel leuk om samen te spelen en ik vind dat ook leuk,maar ben af en toe een beetje inspiratie loos. We doen nu iig al: met blokken bouwen,met de watertafel spelen en popje in bad doen. Tekenen snapt ze nog niet echt en puzzelen zijn we net mee begonnen. Dus roep maar raak hihi. Ze is voor alles in en speelt ook graag buiten.
Wat we samen doen Boekjes lezen, de pop verzorgen, tekenen (Is ze na enkele minuten wel beu), ze helpt me met de was uit wasmachine halen of als ik de was ophang geeft ze me alles aan (Ik kan haar vaak niet volgen ), watertafel, in speelhuisje spelen, van de schuifaf, zwembadje, vormen in vormhuis doen, inlegpuzzel, in haar keukentje spelen, toren bouwen met bekers of blokken, wandelen, fietsen, weggaan, tekenfilms kijken, dansen op liedjes, ... Best veel dus Ze is 1,5 jaar
Leuk topic, altijd leuk om ideeën op te doen. Hier wel nog twee maandjes jonger, maar wij doen oa samen; verstoppertje, ballen, boekjes kijken, stoeien(gek doen), paardjerijden, blokken of wat dan ook bouwen, zingen en dansen,
Boekjes lezen, met blokken spelen, mama helpen met alles (dingen aangeven, opgevouwen was weer kreuken zodat ik nog een keer vouw, dingen in een doos doen en er weer uit halen), verven, kleuren, wandelen, eendjes voeren, treintje spelen (achter elkaar lopen en tjoeketjoek zeggen), paardjerijden op mama's rug, met de bal overgooien, dat soort dingen
Thanx meiden, altijd leuk om ideeën met elkaar uit te wisselen. Mochten er meer mensen zijn,roep gerust door hihi
overgooien met een strandbal. En vooral veel wandelen. Ze komt echt iemand halen en trekt je van je stoel. Het liefst de voordeur uit en zelf de richting bepalen. Dit is wel de grootste dag besteding van het moment of samen rollen op de Zit zak in de tuin of het badje natuurlijk. Verder heeft ze op het moment even geen geduld voor puzzels dublo en zoefzoef. Maar dit vond ze ook altijd wel leuk en hoefde daar haar alleen een beetje opwegen te helpen. o en ook nog water uit een kan in kopjes gieten en aan iedereen uitdelen en samen drinken! setje van de action voor 1.50
Met de bal spelen en in de tuin alle op- en afstapjes uitproberen. Kopjes thee maken, puzzelen, dierengeluiden oefenen, auto's rijden, vingerverven, tekenen. Uurtje naar t zwembad of speeltuin. En alles ongeveer 10 minuten he? Of korter, aandachtsspanne van niks nog natuurlijk. En soms zit hij een half uurtje zelf een beetje te frobelen met z'n speelgoed.
Stickers plakken is hier al maanden een hit! In het begin moest ik ze los halen en plakte hij ze op het blaadje. Inmiddels geef ik hem een velletje met stickers en peutert hij zelf alles los en plakt het op het papier. Bij de action of zeeman kan je voor weinig geld stickers kopen. Oh en wat later werd kleien en stempelen ook leuk!
Wandelen en naar de eendjes/diertjes is echt favoriet bij onze zoon. Sinds kort moet ik de buggy op de rem zetten want hij rijdt hem zo de woonkamer in. Een duidelijke hint. Sinds hij goed kan lopen wil hij ook graag naar het speeltuintje in de buurt en dan hoeft de buggy niet mee. Verder lezen we samen boekjes, bouwen we blokken en rollen we een bal over. Sinds een maand hebben we een zandbak en die vindt hij ook helemaal geweldig maar ik moet alles doen. Als ik het schepje heb pakt hij mijn hand en laat hij mij scheppen. Met het harkje idem. Heel schattig. Stoeien en knuffelen zijn we alle drie gek op. Tekenen en knutselen hebben we nog niet echt gedaan en ik ben niet zo'n rollenspel-moeder. Ik zou niet weten wat ik moet als ik ooit een meisje krijg dat dol is op poppen en theetje drinken. Daar ben ik echt niet goed in!
Dat met de stickers is een leuk idee! Die zal ik vd week eens halen bij de action,moest er toch nog heen hihi. Wij gaan trouwens ook 1x in de week naar de kinderboerderij op de fiets. Ook een groot succes,en brood voeren doet ze ook al goed hihi.
Ohhh stickers en tekenen is een goed idee! Mijn zoontje is nu ruim 11 maanden en vind leuk: - fietsen - wandelen en dan eendjes / hertjes voeren - naar de boerderijwinkel (hebben ze een hond en kippen) - boodschappen doen en dan alles vast houden en op de band leggen (en daarna in zo'n wagentje bij de supermarkt zonder geluid) - in een loopwagentje / loopfietsje - samen toren bouwen en omgooien - boekjes lezen - met de autootjes spelen - naar de speeltuin (glijbaan, wipwap, zandbak, schommel) - in het zwembadje met mooi weer - voetballen (nog aan 1 handje) - met slecht weer naar de binnenspeeltuin (speciaal 0-2 jaar gedeelte) - vormenstoof (moet ik nog wel veel mee helpen) - helpen tafel dekken / vaatwasser inpakken (alleen plastic natuurlijk)
Ik speel eigenlijk bijna niet met mijn zoontje. Hij doet veel zijn eigen ding en ik ook eigenlijk. Soms doen we samen een boekje bekijken maar dat vind ik leuker dan hij. Puzzelen raakt hij gefrustreerd van en gaat er dan mee gooien haha. Samen met de bal spelen vindt hij wel leuk. Verder ben ik vooral bezig om hem uit de kattenbak te sleuren, van de tafel te tillen, te voorkomen dat hij geen kattenvoer, stenen of naaktslakken in zijn mond stopt, glazen uit zijn handen te halen etc. hij verzint steeds wel weer wat nieuws heerlijk om te zien hoe ondernemend hij is!
Oja mijn dochter vond het fantastisch op die leeftijd om de straat op en neer te lopen. Heb heel wat kilometers gemaakt. En maar zwaaien naar alle buren (doet ze nog steeds en ze is nu 4,5 haha)
Mijn kindjes spelen ook veel zelf maar wat we samen doen: Boekjes lezen, met de pop spelen (eten geven, luier verschonen, in bad doen), met het keukentje spelen (gaat ze eten voor me maken enzo) blokken bouwen, puzzel maken. Fietsen (we hebben een bakfiets vinden ze echt geweldig) Naar de kinderboerderij Binnenspeeltuin Zwemmen Buiten wandelen naar het speeltuintje (met loopfiets) Liedjes zingen (YouTube peuterliedjes zijn favoriet haha ze zingt ze nu allemaal mee)
S is 13 maanden en houdt van: in bad of in het zwembadje gaan (of spetteren in een afwasbak met water), wandelen in de buggy, fietsen (voorop of in peuterzitje in de bakfiets), boodschappen doen, dieren kijken en aaien, met waskrijtjes op papier slaan, boekjes lezen/bladeren, dansen, achter loopwagen aan lopen, autootjes rijden, dingen in bakjes stoppen en er weer uit halen, in dozen kruipen, bal over rollen/gooien, voetballen (met 2 handjes vasthouden en tegen bal aan schoppen), in het speelhuisje zitten met zijn zus en de raampjes open doen, met de pannen uit het keukentje zo veel mogelijk herrie maken, duploblokjes uit de grote bak over de grond verspreiden...