Mijn mannetje is nu bijna 16 maanden en slaapt nog 2 keer op een dag. Wanneer ging jullie kindje 1 keer slapen?
Vroeg, met 6maandjes al..... af en toe wel eens een keertje 2x, zoals nu ze tandjes krijgt en snacht wat rommelt
Wat jong allebei...Ik weet niet wat normaal is? Vandaag ook weer was hij laat wakker smorgens dan kan ik hem wel ophouden tot 12.30, maar dan slaapt hij maar 1,5 uur en dan red hij het niet tot 19.00 s'avonds. En al zou ik hem op bed leggen om 10.30 smorgens gaat hij gewoon zonder pardon slapen. En smiddags ook zonder problemen. Misschien moet ik er geen probleem van maken. Gaven jullie kindje het zelf aan? Of moest je het forceren.
Hier gaf ze het zelf aan, als ik der vaker op bed legde sliep ze gewoon niet was ook niet moe verder maar wat is normaal?? elk kindje doet het op zijn eigen manier....
Moet even heel hard nadenken, maar denk dat zoon 16 á 17 maanden was toen we over gingen op 1 slaapje. Was eigenlijk omdat hij met zn eerste slaapje nog heel lang wakker lag óf we hem s avonds nog heel lang hoorden. Toen geprobeerd hoe 1 slaapje ging en dat ging eigenlijk best goed. Hij sliep alijd gelijk in en ook gelijk langer
Met 15 maanden ging dochter over op 1 slaapje. Ze vertikte het om later in de middag nog te slapen, dat was voor ons het teken. In het begin begon dat ene middagslaapje wel heel vroeg, rond een uur of 11 al. Dat was lastig, want dan was ze om 2 uur in de middag weer wakker en duurde de rest van de dag net iets te lang voor haar (toen ging ze ook rustig om half 6 's middags naar bed omdat ze het niet langer trok). Na een paar weken schoof het slaapje steeds verder op en ging ze uiteindelijk rond 12 uur naar bed.
Met 11 maanden ging ie 's middags niet meer slapen wat voor ons het teken was over te gaan naar 1 slaapje. Dat ging in het begin wat rommelig, dan sliep ie 1.5 uur en dan weer een half uurtje maar nu slaapt ie al een tijdje van 12/12.30 - 15.00/15.30...
Vanaf 1 jaar begon onze dochter te rommelen met dr slaapjes, heel lang een soort overgangs fase gehad van de ene dag 1 en de andere dag 1 en een klein tukje ( vaak tijdens het koken, anders trok ze het niet) of dat het er aan lag hoe laat ze wakker was smorgens. Zo rond 16 maanden was ze definitief over naar 1 slaapje.
Bij ons gaf hij het zelf aan. Heb hier nog een topic geopend of het wel normaal was met 11,5 maand. Hij ging altijd eind van de ochtend en eind van de middag slapen. Met 11,5 maand wilde hij eind van de middag niet meer naar bed. Brullen was het dan en dus dan maar weer eruit. We hebben het nog een week toch steeds weer geprobeerd maar nee hij wilde gewoon niet meer. Was wel moe maar kreeg dan een speen en redde het eigenlijk wel goed tot het bedtijd was. Maand later kon hij de middag ook zonder speen door. Zo merkte wij het.
Mijn dochter is 18 maanden en is sinds een week of 2 naar 1 slaapje. Ook vrij laat maar ze had t blijkbaar nodig 2x per dag te slapen. Nu slaapt ze wel nog 1, soms 2x per week 2x per dag. Lijkt wel een 'bij tank dag'. En ze is met kiezen bezig dus dan wil ze soms ook meer slapen. Ik volg haar daar maar in
Mijn zoontje is morgen 15 maanden en slaapt nog 2 x per dag en heeft dat ook écht nodig! Hij heeft zeker tot 13 maanden nog 3x per dag geslapen!
Mijn zoontje is 15 maanden en zit nu een beetje in die overgang naar 1 slaapje.. Vind het wel lastig hoor.. want smorgens wilt hij graag nog slapen en is hij echt nog erg moe... maar in de middag wilt hij dan niet meer... hij red het dan alleen nog niet tot bedtijd. ben dus nu aan het proberen het ochtendslaapje steeds verder richting de middag te schuiven.. ene keer lukt het wel andere keer niet.. daarbij heeft hij ook last van de 15 maanden sprong...
Mijn dochter is ongeveer net zo oud, en slaapt ook nog twee keer. Soms slaap ze één keer, maar dat is alleen wanneer we 's morgens weg gaan en ze alles te interessant vind en haar ogen dus in de auto of in de kinderwagen niet dicht doet. Áls ze 's morgens niet geslapen heeft dan moet ze om 12.30/13.00 uur wel écht naar bed want dan is ze kapot. Soms slaapt ze dan wel 3 uur achter elkaar. Normaal gesproken in de ochtend 1-2 uur en 's middags meestal 2 uur. Ik vind het wel prima zo! Ze is de hele dag tevreden en 's avonds slaapt ze ook hartstikke goed. Het lijkt er ook niet op dat ze snel over zal gaan naar 1 slaapje.
Hier gingen de kinderen rond 14-15 maanden over naar één slaapje. Daarvoor sliepen ze twee keer (ochtend 1-1,5 uur. Middag 2-3 uur) Het middagslaapje bleef staan, onveranderd. 's avonds gingen de kids om 20:00 naar bed en er om 8:00 weer uit.
Hier slaap ze ook nog 2 keer hoor. We ben ik bezig het 1e slaapje wat korter te maken. Maar haar een uurtje slapen en dan haal ik haar er ook uit. Ze gaat rond 9:45 naar bed. En om 14:30 weer.
Mijn zoontje is 14 maanden en slaapt de ene dag 2 X de andere dag 1x. Het hangt er vanaf hoe last of vroeg hij s'ochtends wakker is. Vanmorgen was hij bijvoorbeeld om 6.45 wakker dan redt hij het gewoon niet om tot 12.30-13.00 uur wakker te blijven dus leg ik hen dan om 10.00 uur op bed, hij slaapt dan ook tot 12.00 uur en dan keg ik hem meestal tegen 15.30 nog even terug anders redt hij het weer niet tot 19.00 uur. Soms slaapt hij om 15.30 wel maar soms ook niet maar dan ligt hij toch even rustig boven. Als hij s'ochtends tegen 08.00 uur of later wakker is dan hou ik hem op tot na de boterham s'middags en gaat hij rond 12.30 naar bed. Slaapt dan meestal tot 15.00-15.30.