Reflux en medicijnen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Roxyroxx, Jun 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hi meiden,

Mijn zoontje heeft (bewezen middels een dubbelblinde provocatietest) KMA, maar daarnaast ook last van reflux. Ging een tijd goed met Nutriton toevoegen (4 schepjes op 180 ml water), maar de laatste dagen heeft hij steeds meer last van spugen, onrustig, zurige lucht en je ziet dat hij iets zuur proeft in zijn mond en dan een vies gezicht trekt en slikt. Ik denk dan zelf ook dat de reflux een beetje aan het verergeren is, kan dit? Mannetje is de eerste 3 mnd heel onrustig geweest door de KMA, sinds we op de Nutramigen AA zitten is dit eigenlijk niet meer. Tot hij nu ineens weer zoveel last van de reflux heeft....

Ik ben van plan om maandag het CB te bellen om toch maar eens te gaan vragen voor medicatie. Zijn bedje staat schuin, na de voeding blijft hij minimaal een half uur recht zitten én we voegen Nutriton toe. Ik wil eigenlijk vooral medicatie omdat in de familie van manlief bij een oom te laat vroeger reflux hebben ontdekt en hij zodoende zelfs een slokdarmoperatie gehad... Ik weet dat dit natuurlijk een uiterste is, maar toch....

Iemand bekend met medicatie voor reflux? Bijwerkingen ofzo?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

CB moet je dan niet bellen: die mogen en kunnen geen medicijnen voorschrijven en zijn ook niet voor de medische zaken rondom je kind. Weten daar doorgaans ook echt weinig van af!
    Even je huisarts bellen dus.
    Wat je kunt gebruiken bij reflux: zantac, losec of nexium. Allemaal met verschillende mogelijke bijwerkingen, en het is gewoon uitproberen wat werkt. Nexium mag officieel niet beneden het jaar, dus zantac (of ranitidine, de werkzame stof in zantac) heeft de voorkeur bij artsen, geloof ik.
    Succes!

3. Pila79

Pila79 Bekend lid

Dec 4, 2007
    978
    0
    0
    Ik zou ook ff naar de ha daarvoor gaan. Hier gebruikte we nutriton gewoon 1:1, dus bij 180/6 nutramigen gebruikte we zeker 6 scheppen nutriton. Misschien dat t net helpt om t beneden te houden maar anders zou ik zeker je ha bezoeken. Onze 2e begon met nog geen 6 weken oud al aan de losec (omeprazol) maar ik geloof dat ze normaal gesproken idd met zantac beginnen. Mijn 1e is met 2,5 jaar oud geopereerd en dat doen ze echt bijna nooit meer tegenwoordig.

Bij mij zelf is inmiddels ook reflux geconstateerd en t doet echt heeel zeer! Dus maak zeker ff een afspraak.

4. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Bel de huisarts, die zal je naartoe ka verwijzen, onze ha wilde zelf geen medicijnen voorschrijven (nu waren wij gelukkig al "bekend" in het ziekenhuis vanwege vroeggeboorte, dus het kon telefonisch).

Wij hebben nexium gekregen voor onze baby, werkte echt heel goed, geen bijwerkingen gehad.

5. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Thanks meiden.

Dan ga ik morgen even de huisarts bellen en vragen voor of een doorverwijzing of een recept!

Share This Page