Wat moet er gebeuren na de bevalling?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Mirro, 24 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Hoi!

De babykamer is klaar, de "vluchtkoffer" voor mij en de kleine staat klaar, alles is geregeld...
    Maar wat als de baby er straks is?
    Zelf dacht ik aan het registreren bij de gemeente (met paspoort en trouwboekje) en doorgeven aan de verzekering en huisarts.
    Maar er zijn vast nog meer dingen die (snel) geregeld moeten worden.

Ik weet dat hier eerder een topic over geweest is, maar kan het nergens meer terugvinden.

Heeft iemand tips?

Alvast bedankt!

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Idd aangeven bij de gemeente, opgeven bij de ziekteksotenverzekering (en, hoe rot het ook klinkt: de uitvaartverzekering). Kraamzorg regelen voor het moment dat je thuiskomt (dus telnr mee naar het ziekenhuis).
    Uuuhhhmmm, verder valt het wel mee. Geboortekaartjes bestellen? Kraambedankjes regelen als je dat doet.....

3. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Ik geloof dat dat wel het belangrijkse is allemaal. Zoals kinderbijslag krijg je alles van thuis. Ook van het consultatiebureau.

Nu je het zegt weet ik het zelf ook niet eens of we meer moeten.
    Mijn dochter is al bijna 9 en het is zolang geleden al.

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Wat perse moet is

de kraamhulp bellen (telefoonummer mee vaan het ziekenhuis)

paspoorten, trouwboekje mee voor het aangeven e.d. (schrijf de naam/namen even op voor je man want omzetten is erg lastig en duur!) en die nerveuze mannen moet je een beetje helpen!

Aangeven verzekering hoeft niet snel kan makkelijk nadat je een paar dagen thuis bent (gewoon online)

uitvaart hebben wij niet (wij hebben genoeg gespaard dat was uiteindelijk goedkoper)

Geboortekaartjes kan je ook pas regelen als je thuis bent (heb je nog even rust!)

kraambedankjes heb je van te voren al af lijkt mij

volgens mij lijkt het veel meer als dat het werkelijk inhoud..

5. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    uitvaartverzekering kun je t beste vanaf 26 weken zwangerschap regelen.
    is heel erg krom ik weet het maar als t kindje te overlijden komt en je hebt nog niets afgesloten krijg je dus ook niets.
    ik werd er op gewezen door iemand die een kindje bij de geboorte helaas
    is overleden (40 weken) hun hadden niets geregeld nog met het idee dat te doen na de bevalling.
    nu kwamen ze dus voor alle kosten te staan ze hebben dit uiteraard met liefde gedaan maar met uitvaartverzekering had het ze niets gekocht.

6. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    [quote=

uitvaart hebben wij niet (wij hebben genoeg gespaard dat was uiteindelijk goedkoper)

bij monuta is je kindje als ze is aangemeld tot haar 18e gratis met papa en mama meeverzekerd.
    en ik betaal per maand voor man en mij 14,00 euro en dan zijn we verzekerd per persoon voor bijna 10,000 euro(dit kost tegenwoordig een crematie)

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar: na de bevalling.
    Elmo

8. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    klopt je kindje is tot 18jaar mee verzekerd maar reken er op het is geen vetpot en mocht je kindje komen teoverlijden zul je zelf veel geld bij moeten leggen

weet dat namelijk nog van een vriendin van mij die haar kindje verloor het kindje was wel mee verzekerd maar dat was bij lange na niet voldoende

ik weet het het klinkt raar als je net je gezonde zoon of dochter vast heb maar regel gewoon een uitvaart voor je kindje zelf

hoef niet als je meteen uit het ziekehuis bent hoor maar als je een week of wat thuis bent effe je verzekerings agent bellen het is zo geregeld

9. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Wij hebben onze dochter ook appart verzekerd. Zo betaal je nog niet veel per maand en kan ze het overnemen als ze zelf 18 is. Zo is het niet dat ze zelf opnieuw moet beginnen op haar 18e.

Deel Deze Pagina