Hallo, Misschien kunnen we hier een topic openen over het (bijna) hebben van zwangerschapssuiker en de vragen die je daar bij hebt. Ik ben 3x wezen prikken: glucose dagcurve. En ik zit steeds op het randje van nog net geen zwangerschapssuiker. Wel ben ik bij een diëtiste geweest om mijn eetpatroon aan te passen. Ik moet nu de koolhydraten tellen en die goed verspreid over de dag eten. Maar nu heb ik een vraagje. Bij het avondeten mag ik in totaal 45 koolhydraten nemen. Hoe 'erg' is het als ik een keer (veel) meer koolhydraten eet? Moet ik dan 's avonds minder nemen of dan wel de gewone toegestane koolhydraten? Groetjes, Hanna
Hoe erg dat is ligt eraan hoe jou lijf daar op reageerd, op zich is eens een keer geen ramp, maar je moet er wel voor waken dat dat niet meer regel dan uitzondering wordt. Of je 's avonds nog wat moet nemen ligt eraan hoe lang er tussen de maaltijd en dat je gaat slapen zit.
En hoe zit het eigenlijk met light-frisdranken? Volgens diëtiste mag ik die gewoon drinken, maar 't gaat toch een beetje tegen mijn gevoel in. Zwanger zijn en zoetstoffen e.d. opdrinken. Terwijl ik toch veel dorst heb en niet alleen maar zin in water heb. Maar ja, als ik voor gewoon frisdrank of 50/50 Roosvicee kies dan heb ik al weer heel veel koolhydraten binnen en kan ik dus geen koekje ofzo er meer naast... Tenminste, nog heel weinig dan. Beetje lastig...
ik wil nog wel eens diksap van mijn zoontje drinken, een minischeutje in water maakt het al veel lekkerder
Crystal clear zit helemaal geen koolhydraten in, kun je liters van drinken. Deze tip gaf de diabetesverpleegkundige mij. Lightdranken kun je gewoon drinken hoor. Beperk het door een glas of 3 en er is niets aan de hand. Diksap zou ik inderdaad niet doen. Zijn pure fruitsuikers die je naar binnen giet.