3 weken na de keizersnede. Wat doen/ kunnen jullie nu al?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door onzewonders, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik ben wel eens benieuwd wat jullie allemaal al doen een paar weken na de keizersnede.

Voor mij lijkt de tijd wel stil te staan.... Baal er zo van dat je niet iets van het hoogste schap in de keuken mag pakken en niet te veel mag tillen/ bukken.:( Ik probeer mij er echt aan te houden, maar ik merk dat ik toch steeds meer doe.

Nu gebruik ik geen pijnstillers meer sinds een week en dat helpt mij wel om wat vaker op de rem te trappen als het pijnlijk wordt. Door de pijnstilling verdoof je de boel en deed ik ongemerkt toch te veel.

Ik zou heel graag weer in de auto stappen. Ik woon echt in een gat en moet een dorp verder voor de boodschappen. Nu doet mijn man nu ff de wekelijkse boodschappen, maar als de flesvoeding of pampers bijvoorbeeld op zijn wil ik gewoon dat ff kunnen halen. Maar ja, het schijnt dus niet te mogen.

Dus daarom mijn vraag, wat doen jullie zoal? Denk aan autorijden, afstand dat je kunt wandelen, fietsen, huishoudelijke taken enz.

Ik ben benieuwd!

2. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Bij mij is het nu bijna 6 weken geleden en na 2/3 weken had ik al eigenlijk nergens meer last van. Maar ik doe nog bijna niks wat ik niet mag/mocht. Ik ben wel sinds vorige week begonnen met was in de wasmachine, uithalen, ophangen. Ook de afwasmachine vul ik weer zelf en haal ik weer leeg. Stofzuigen etc. doe ik nog niet.

Wel liep ik na 3 weken alweer naar het dorp. Dat is ongeveer 15/20minuten lopen. Na 4 weken ging ik zelf de hond weer uitlaten.

Ik had best het e.e.a. al eerder weer kunnen doen maar ik hou me toch nog even aan die 6 weken vast.

3. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Dank je wel voor je reactie. Ook hier bijna geen last meer van de keizersnede, maar inderdaad puur uit voorzichtigheid minder doen dan ik denk te kunnen. Maar ik lees nu dat ik toch wel al meer doe dan dat jij deed en ik denk dat jouw manier van herstel toch beter is....:)

4. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Hier voor mij ook 3 weken geleden en doe al veel te veel! Vorige week heb ik de bedden verschoond en stond al weer ramen te lappen!:( Fout, fout, fout!! Dat heb ik ook gemerkt. Heb alleen de eerste week aan de pijnstilling gezeten. Heb hier wel rust uur van 13.00 - 15.00 ingelast en daar heb ik enorm veel baat bij! Ik ben iemand die graag alles ZELF wil doen en heb dus ook moeite met hulp vragen.

5. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Hihi herkenbaar!!

Maar meis! Ramen lappen, dat kan echt niet hoor!! :x Goed dat je nu rust ingebouwd voor jezelf!

6. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Het enige waar ik door de keizersnede nog veel moeite mee heb is vanaf de bank opstaan met de baby. De was doe ik al zelf weer en een kleine boodschap in de auto gaat me ook makkelijk af. Avond4daagse zit er ook nog niet in. Huishoudelijk probeer (jah probeer) ik te doseren. Zodra ik me goed voel doe ik ietswaarvan ik achteraf dus zoiets heb van: Sh*t! Maar daar liep ik in de zwangerschap ook al steeds tegen aan.
    Ik doe hier dus ook echt al te veel!

M2W vindt dit leuk.
  7. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

29 sep 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik was lang niet zo actief als jullie!
    Ik heb echt 6 weken lang rust genomen en ook echt nodig gehad. Elke dag middagslaapje. Het enige wat ik deed was: kleine afwas. De was. Maar in gedeeltes naar de wasmachine brengen. Was opvouwen. Autorijden pas in week 7. Na week 7 weer geprobeerd een beetje naar buiten te gaan. Het lijkt ook langzaam en nog steeds merk ik dat ik last heb. Ik kan bijv nog steeds niet lang op mijn zij liggen. Doe aub rustig. Ondanks dat ik al zo rustig deed, kreeg ik inweek 5 een terugval. Het leek alsof ik weer in week 2 zat, ik kon nauwelijks lopen en mijn buik leek zo zwaar.

8. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Deed eigenlijk alles na 1w behalve tillen...
    Na 3w gewoon tillen... als het goed voelt.. is het vast goed...

Week 4 stond ik gewoon vleesbakken van 18kg te sjouwen :)

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier ook na de kraamweek alles weer, maar had er nog 2 rondlopen thuis dus dan moet je wel.

10. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Zo!!Dat is al heel wat!!

Mij is verteld dat ik echt rustig aan moet doen ivm kans op verklevingen als je nu te veel doet.En die verklevingen kunnen eventueel de kans op een nieuwe zwangerschap verminderen.En aangezien wij graag nog een tweede zouden willen ben ik best huiverig om te veel te doen.Daarom ook mijn vraag hier...

11. mama2be27

mama2be27 Actief lid

12 dec 2011
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik mocht 6 weken geen auto rijden en kon met 3 weken echt nog bijna niets vanwege de pijn. Het herstellen duurde bij mij echt maanden en rond 5 maanden erna had ik weer erg pijn. Met 6 maanden werd het weer beter. Zelfs nu 8 maanden na de keizersnede heb ik nog af en toe pijn en een trekkerig gevoel. in het begin maakte ik mij er erg druk over, nu een stuk minder, maar vind het wel vervelend.
    Ik vond het zelfs moeilijk om na een maand kraamvisite te hebben, omdat het litteken nog pijn deed en ik heel weinig kon. En dan kreeg ik ook nog onbegrijpende reacties. Zoals waarom liep je de dag na de keizersnede niet zelf naar de couveuseafdeling. Nou omdat ik van de pijn nog niet het ziekenhuisbed uitkon. Dat vond ik wel moeilijk zeg. Mensen die niet snappen dat het een grote buikoperatie is en denken dat je meteen de dag erna al weer beter bent.
    Ik wens je sterkte, het wordt echt beter. Al vond ik het in het begin ook heel moeijk, die pijn en heel weinig kunnen doen.

12. mama2be27

mama2be27 Actief lid

12 dec 2011
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    oja ik heb toen ook een keer de maxi cosi opgetild, terwijl dat de eerste 6 weken nog niet mocht. Toen had ik meteen een hele week erg pijn. Dus probeer echt rustig aan te doen.

13. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik lees hier 6 weken geen auto rijden, maar hier uit het ziekenhuis zeiden ze 3 weken.

Ik denk dat ik me ook alweer goed genoeg voel om volgende week auto te rijden. Ik zit nu op dag 13 na de keizersnede en ik voel me best goed. Ik loop al een aantal dagen een blokje om. Nog niet langer dan 15 minuten, maar elke dag gaat het een stukje beter.

Ik ben op bezoek geweest bij mijn schoonouders, en vanavond gaan we er weer heen.

Tillen probeer ik wel zo min mogelijk.

14. simba32

simba32 Bekend lid

22 apr 2012
    571
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Hier ook ongeveer 3 weken geleden met een keizersnede. En ik doe eigenlijk alles weer waar ik me goed bij voel.. alleen zwaar tillen doe ik niet. Ik heb het gewoon geprobeerd elke dag een stapje meer als ik het vervelend vond voelen hield ik op. hetzelfde met lopen elke dag een stukje verder en het gaat super.....Pijnstillers heb ik alleen de kraamweek gehad en verder niet.

15. adi

adi Niet meer actief

Ik werd door het zkh 5 dagen na de keizersnede de deur uit gezet en verzocht of ik 2x per dag met de auto wil komen om de kinderen te bezoeken. Aangezien ze ook nog in 2 verschillende ziekenhuizen lagen op 40 km afstand, heb ik vanaf 6 dagen na de keizersnede 160km per dag gereden.
    Als ik in het ziekenhuis kwam mocht ik ook op de kruk zitten om de kinderen te verzorgen.

Ook geen kraamzorg gehad vanwege vroeggeboorte, dus vanaf thuiskomst alles zelf moeten doen.

Niemand keek ervan op, of vroeg of dat uberhaupt wel kon (of pijnlijk was) zo snel na de keizersnede.

16. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Bij mij is de keizersnede nu bijna 4 weken geleden.

De was deed ik alweer toen de kraamzorg weg was, va dag 10 geloof ik. Maar ik deed steeds kleine beetjes tillen (gedeelte uit de machine in de wasmand en dan ophangen) zodat ik niet over de 4 kg kwam. Je mag namelijk je baby wel tillen en dat gewicht hield ik aan.

Naar buiten deed ik nog niet veel maar dat was meer omdat het zo koud was. Vorige week even gewandeld met de kleine meid, een klein rondje. En afgelopen zaterdag naar het dorp gelopen en terug (10-15 min) met pauze bij mij schoonmoeder die in het centrum woont.

Autorijden doe ik nog niet en dat schijnt ook een aantal weken niet te mogen en moet je volgens mij overleggen met je verzekering ivm dekking bij ongeval.

Afgelopen donderdag en vrijdag boodschappen gedaan op de fiets en dan niet te veel tillen (met karretje naar fietstas en dan inladen).

Stofzuigen mag ik van de huisarts deze week voorzichtig gaan proberen. Maar dan natuurlijk niet de stofzuiger trap op tillen enzo. Dat laat ik ML doen.

Buik is nog wel gevoelig af en toe. Maar verder gaat het goed. Rusten doe ik nog wel in de vorm van zitten en tv kijken op de bank, niet echt slapen, daar kwam ik niet aan toe met onze meid omdat ze zo onrustig was.

17. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik heb afgelopen vrijdag weer gereden, zaterdag mee boodschappen gedaan en zelf gereden en vandaag met de kleine zelf naar het cb geweest met de auto. Eerst de maxicosi in de auto, dan de kleine er in en bij het cb alleen de kleine mee naar binnen, zonder maxi cosi. Ging prima! Echt fijn dat je steeds mobieler wordt!:D

18. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier gister even een klein stukje gereden om te proberen en vandaag (met 2,5 week) onze dreumes naar het kdv gebracht, dat is 15 min rijden.

Het rijden gaat goed, ik merk alleen dat mijn concentratie nog slecht is. Dus langer dan 15 min zou ik ook niet durven/willen rijden nu.

19. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Na een keizersnede? Dat is niet erg slim. Een keizersnede is een zware buikoperatie en bakken van 18 kilo tillen kan ervoor zorgen dat de wond weer open gaat. Ik vind het niet bepaald stoer als iemand zulke risico's neemt met haar eigen lichaam.

De vorige was bij mij ook een keizersnede.
    Na 3 weken liep ik kleine stukjes, 300 meter naar de supermarkt enzo. Een wasje in de machine ook, eruit halen en ophangen niet. De weekboodschappen deed ik pas na een paar maanden weer zelf, vind ik ook helemaal niet handig met een baby. Na 5 weken heb ik weer auto gereden. Ik werd prompt aangereden. Niet mijn schuld, maar als ik iets wendbaarder was geweest had ik het misschien zien aankomen en had ik kunnen reageren.

20. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Ik weet nog goed dat ik na 2 weken lekker een uur door het dorp gelopen heb....kleine lag toen heerlijk te slapen in de wagen.

Juist door te bewegen had ik er minder last van dan wanneer ik een tijdje in bed had gelegen en dan weer overeind moest komen.

Deel Deze Pagina