En dan ?? (alleen thuis met de kids)

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door gebakje, 19 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Nu na 2,5 week na de bevalling van ons meisje is mijn man weer werken.

Het huishouden is gedaan ( voor wat ik mag/kan ivm keizersnee), de jongste ligt in de box, en de oudste (19 maanden) zet de boel op stelten. En dan ???????????

Ik kan er nog niet op uit. Lekker wandelen gaat nog niet omdat ik dan achter de oudste aan moet rennen en hem van straat moet plukken. Ik mag hem pas over 3 weken weer optillen.

Echte vriendinnen heb ik niet in de buurt wonen. En mijn familie woont ook ver weg.

Ik kreeg gister zo'n gevoel van eenzaamheid (terwijl ik eens super leuke schoonfamilie heb, 2 mooie kinderen, en een lieve man, en een leuke baan).

Wat doen jullie als alles in huis klaar is, en je niets meer te doen hebt ??? (en dus niet weg kan met de kids)

2. 2jees

2jees Niet meer actief

Klaar ben ik niet snel, maar kan me voorstellen al je niets mag dat dat wel zo is.

Ik heb wel veel hobbies en knutsel veel met mn meissie maar is dat bij 19 mnd al wat? Voorlezen?

3. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    En je baby in de draagzak en dreumes in de buggy?
    Dan kun je in iedergeval even een ommetje.

4. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    denk dat dat dragen juist ook een probleem is ivm keizersnede..

5. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik heb een draagzak, en ik kan haar wel 10 minuutjes dragen denk ik. Ik heb haar vorige week even erin gehad, en dat vond ze niet leuk. Vandaar dat ik de draagzak weer in de kast had gelegd.

Onze dreumes kan nog niet lang met iets bezig zijn. Wel als het om zijn duplo gaat, maar met tekenen, knutselen etc. is het max 5-10 minuten en dan is hij het al zat. Zelfde met voorlezen.

6. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Het jammere is ook dat wij in een dorpje wonen waar niets is. geen supermarkt of zo. Anders zou een stukje lopen naar de supermarkt (met draagzak en buggy) nog een optie zijn.

7. Peeter

Peeter Actief lid

26 jun 2010
    115
    0
    0
    Hoi gebakje,

Ik zit in dezelfde situatie. Ook twee weken geleden een keizersnede gehad en een dreumes van 18 maanden. Ik kan je helaas niet helpen, vind het superknap dat je alleen thuis durft te zijn met die twee! Op de dagen dat mijn oudste thuis is, is mijn man ook thuis omdat ik niet voor de oudste kan zorgen. Ik kan hem niet tillen (en dus niet in de stoel zetten, in bed doen, op de commode leggen etc.). Hoe doe jij dat dan als ik vragen mag? Want je geeft zelf ook aan dat je hem niet kunt tillen.

8. mamavang

mamavang Niet meer actief

Hoihoi
    Wat naar dat je aan huis gekluisterd zit
    Ik woon niet zo heel ver bij je vandaan
    maar heb absolute bedrust toegewezen gekregen
    van de gyna voor de laatste weken zwangerschap

Ik heb n aantal penvriendinnen waarmee ik me kan bezig houden
    Lekker ouderwets brieven schrijven..
    Ik kijk wat tv/filmpje..
    Lief is momenteel ook thuis dus die zorgt verder
    voor t huishouden en de hondjes..

Ik hoop dat je vlug opknapt
    en weer wat kunt gaan ondernemen..

Groetje linda

9. Nienke82

Nienke82 Lid

12 mei 2012
    21
    0
    0
    Zwolle
    Ik heb absoluut geen ervaring, maar kan wel mee leven ;)

Misschien heb je een vriendin/familie verder weg wonen? Dan ligt er toch ook altijd nog de telefoonlijn? Met sommige verder weg wonende vriendinnen kan ik soms uuuuuren aan de telefoon hangen ;) dan hoef je er niet de deur voor uit, maar heb je toch ook even wat anders aan je hoofd als zij nog wat leuks meegemaakt hebben...

Geef je borstvoeding? Hier bij ons heb je een borstvoedingscafe, waar je mama's kunt leren kennen die ook borstvoeding geven,
    of is een cursus met je baby (babymassage of babyzwemmen oid) niet bij jou in de buurt, zodat je je er nu op kunt focussen (op internet struinen kost ook tijd) wat je strakjes kunt gaan doen om uit je "isolement" te komen en leuke vrouwen te leren kennen, zodat je in de buurt wat vriendinnen kunt "vinden"...

Verdere tips: een boek lezen, of heb je een huisdier of heeft iemand een huisdier in de buurt die je even mag "lenen" -ik zou niet weten hoe ik zonder mijn katten moest, en nu ik al maanden thuis ben vanwege bekkeninstabiliteit, zijn zij mijn steun en toeverlaat :) -
    Een computerspelletje spelen of vragen of je vriend bij de boodschappen een taartmix oid mee neemt, zodat je iets lekkers kunt bakken/koken?!

Nog een tip: een zadelkruk in de keuken zorgt ervoor dat je in de keuken lekker aan het aanrecht kunt zitten, en zo heen en weer kunt rijden. Kun je daar ook meer dingetjes doen...

Ik hoop dat je er iets aan hebt ;)

10. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    @peeter: hij slaapt nu tijdelijk als mijn man niet thuis is in een campingbed waar hij zelf in en uit kan. Zit een rits in aan het hoofdeinde zeg maar. En aankleden/verschonen doe ik op de bank. In zijn stoel kan hij zelf klimmen ;P

@Nienke: ik geef flesvoeding, en voor een cursus kan ik me moeilijk inschrijven omdat ik met de oudste zit. Mijn man zit in de ploegen, dus is nooit een vaste dag thuis.

Huisdieren: ik heb 2 katten, een papegaai, en een aquarium.
    Games: die doe ik wel .
    Bakken: Is vrij lastig met 2 kids om je heen. Waarvan 1 in een nee/uitprobeer fase zit. En een baby van 3 weken :p

11. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    @Linneke: wat vervelend van de bedrust zeg. Ik zou me dood vervelen.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Heb je geen duowagen? Ik heb bij de derde ook een keizersnede gehad en mijn middelste was toen 19 maanden en was blij dat ik na een week gewoon weer lekker weg kon zeg!

13. adi

adi Niet meer actief

Inderdaad een duo wagen aanschaffen.

Verder zou ik alle tijd dat de baby slaapt besteden aan de oudste, dan heeft ie zijn 1-op-1 aandacht iig gehad.
    Kun je met de auto weg overdag?

Maar hoezo mag je hem niet tillen? Ik weet dat officieel advies 6 weken is, maar iedereen die ik ken met een ouder kindje ging vrij snel over op de orde van de dag.

14. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    klinkt misschien een beetje raar, maar al sjij wil wandelen en de baby in de wagen ligt zeg je dat je kleine wegloopt.hebje geen plankje waar hij opkan staan zitten. en anders gewoon zo'n tuigej om doen. dan kan hij wle lopen maar nooit zomaar de weg op. succes en hopelijk kun je snel lekker naar buiten

15. mamavang

mamavang Niet meer actief

Haha, ook dat went hoor..
    Bloeddruk is nu redelijk onder controle
    dus mag alweer wat dingetjes gaan doen..
    Nog wel middagdutten dus lig nu ook lekker op de bank..

Ik vermaak me tot nu toe wel redelijk hoor..
    Vriend heeft pc beneden gezet (stond op sl.kamer)
    Ik schrijf wat brieven en kaarteb
    knutsel aan geboortebedankjes
    En als energie t toelaat kook ik eten..

Maar is denk ik ook wel anders als dat ik al n peuter
    zou hebben rondlopen..
    Hoe gaat t nu met je/jullie?
    X

16. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier gaat het steeds iets beter.
    We zijn ook aan het kijken voor een duowagen.

Een mee rij plankje is niets, dan moet hij op het plankje en aan een tuigje. En aangezien hij al in de NEE fase zit, en hij gewoon op de grond gaat liggen, zie ik een tuigje niet zitten.

Ik til hem nu ook af en toe gewoon op. Alleen er achter aan rennen zie ik nog niet zo zitten. Mijn ijzer is ook nog wat aan de lage kant, dus ben af en toe wat licht in mijn hoofd. (slik ik wel tabletten al voor)

17. Black Roses

Black Roses Niet meer actief

Lekker koken, boekjes lezen, in de tuin werken, uit wandelen met een buurvrouw ofzo, langs bij buurvrouw, thee zetten, dingen bakken en brouwen, gewoon lekker buiten zitten met mijn babietje, boekjes voorlezen en daarbij zelf in slaap vallen...

18. Nureen

Nureen Actief lid

12 mei 2010
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Filmpje kijken? Lekker languit op de bank, dreumes gezellig bij je laten zitten...lui hè! Maar meer kan ik niet bedenken. Of lekker in e tuin. Zou in jouw situatie ook niet meer willen...doe rustig aan...

19. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    ik zou een duowagen aanschaffen, scheelt al een hoop als je even de deur uit kan om een rondje te lopen, anders komen die muren op je af..

verder zou ik ook rustig aandoen met tillen, ze zeggen niet voor niks dat je het zo min mogelijk moet doen

20. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    doen = tillen ;)

Deel Deze Pagina