net zwanger en meeroken (vriend heeft eigen kroeg)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Pooltje, 24 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pooltje

Pooltje Actief lid

28 mei 2007
    325
    0
    0
    Hoi meiden,
    Ik ben voorzichtig blij met een hele prille zwangerschap (vorige week woensdag positief getest), na 2x MK wil ik wel eerst het hartje zien kloppen voordat ik me echt overgeef aan de blijdschap...

De prille zwangerschap brengt wel weer een serie nieuwe vragen met zich mee. Een daarvan is de vraag hoeveel kwaad het kan als je gemiddeld 1 avond in de week in een rokerige kroeg doorbrengt? Mijn vriend heeft namelijk een eigen kroeg en in het weekend breng ik daar meestal 1 avond door. Ik rook zelf niet (ook nooit gedaan) en drink uiteraard geen alcohol, maar in de kroeg wordt wel flink gerookt zodat ik wel meerook die avonden dat ik in de kroeg zit.

Kan dit echt zoveel kwaad als op veel algemene zwangerschapssites staat?

groetjes, Pooltje

2. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Allereerst gefeliciteerd (ook maar voorzichtig dan) ;)

Jammer dat de nietrokerswet in de horeca er nog niet door is, want nu zit jij wel met dit probleem te tobben.
    Je hoort er verschillende verhalen over, of het nou werkelijk zo schadelijk is als men wel zegt.... Maar gezond is het in elk geval niet!
    Helemaal wegblijven uit de kroeg lijkt ook zo ontzettend overdreven, je kunt je tijdens je hele zwangerschap nu eenmaal niet afsluiten voor alle kwade invloeden van buitenaf.
    Maar toch zou je kunnen overwegen om iets minder lang of minder frequent erheen te gaan. Misschien elke week een uurtje voor de gezelligheid. Of een avondje per maand. Dan hou je toch een stukje gezelligheid, maar beperk je de schade voor je baby.

Wat vind je vriend er zelf van?

3. Pooltje

Pooltje Actief lid

28 mei 2007
    325
    0
    0
    Heb het er eerlijk gezegd nog niet met mijn vriend over gehad :oops: . We zijn allebei nog in de afwachtfase, eerst zien dat het goed is en dan geloven.
    Ik ben ook bang dat er niet echt een oplossing voor is. Helemaal niet meer de kroeg in, is niet echt een optie als je vriend een eigen kroeg heeft. Het is nou eenmaal een heel belangrijk deel van ons leven...

4. Makkie

Makkie Niet meer actief

meeroken is net zo slecht als zelf roken.... maar of dat 1 dag in de week erg is zou ik niet weten. Ken genoeg meiden die hun hele zwangerschap hebben gerookt en een gezond kindje hebben gekregen....

5. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hoi meissie ! ook hier een felicitatie wat geweldig voor jullie !

ik ga zelf 1x per week lekker lunchen in een kroeg met mijn zwaar verslaafde vriendinnen ...
    tja ik wil mijn sociale leven ook niet opgeven en mensen blazen echt niet in je gezicht hoor !
    als het te rokerig is kun je nog eerder weg gaan ofzo gelukkig is dat vaak niet nodig want er is meestal wel een goed afzuiging ! hoop bij jullie ook ...
    veel succes de komende tijd !

6. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik ken iemand die werkt in een cafe. Dus tja die moest ook wel door de rook toen ze zwanger was. Zij werkte er full time. Echt gezond is het natuurlijk niet. Maar 1 avond per week is niet zo heel veel.

edit: en natuurlijk nog gefeliciteerd! :D

7. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ik zou het meeroken juist zoveel mogelijk vermijden - ongeacht hoe belangrijk de kroeg is. De nadruk ligt op de gezondheid van je kindje immers... voor de foetus is meeroken zeer schadelijk.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou wel elke week blijven gaan, maar dan voor een uurtje ofzo. Langer zou ik echt niet willen.

En natuurlijk voorzichtig gefeliciteerd! Zeker als je al 2 miskramen hebt gehad, zou ik geen risico willen lopen. Wij wilden laatst ergens eten in de stad, hadden we eindelijk een keus gemaakt, stond het er blauw van de rook. Dan hoeft het voor mij niet meer, dus zijn we ergens naartoe gegaan waar er minder mensen aan het roken waren. Het voelt gewoon echt niet goed om in de rook te gaan zitten.

9. Present

Present Actief lid

12 nov 2007
    110
    0
    0
    USA
    Ik zou ook wat minder gaan.
    Ik moet er trouwens nu helemaal niet aan denken om tussen de rook te zitten, maakt me erg misselijk.
    Of dat door de zwangerschap komt of omdat ik gestopt ben weet ik niet.

10. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hier in België is het voordeel dat het sinds dit jaar verboden is te roken op restaurant en vanaf volgend jaar verboden in de kroeg. Ik weet niet hoe het zit in Nederland?
    Maar als je het beperkt tot een enkele avond zou ik me er niet te druk om maken hoor.
    Wij gaan vaak op reis naar Spanje en daar zitten ze vaak allen samen in de kroeg waar een rokerslucht hangt en daar zie je dan ook af en toe zwangere vrouwen zitten of kinderen spelen.
    Misschien zit het in onze cultuur om te voorzichtig te zijn.
    Een miskraam wordt overigens niet veroorzaakt door een avond in de week in een rokerige kroeg te zitten hoor.
    Geniet van je zwangerschap meid en gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina