wanneer kunnen ze zelf met een autootje spelen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lorena81, 19 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lorena81

Lorena81 Lid

19 jun 2009
    62
    0
    0
    En dan bedoel ik dat ze er mee op de grond of de tafel of zo mee kunnen gaan rijden zeg maar.

2. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Ik denk als ze kunnen zitten.

3. Lorena81

Lorena81 Lid

19 jun 2009
    62
    0
    0
    Mijn zoontje is bijna 11 maanden,hij kan al zitten toen hij 7 maanden was,hij smijt met autootjes hij rijd er niet echt mee zeg maar.

4. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Inderdaad, als ze kunnen zitten en iets goed heen en weer kunnen doen. Maar écht spelen..en dan met fantasie en vroemm vroemm etc vanaf 1,5 a 2 jaar volgens mij

5. Lorena81

Lorena81 Lid

19 jun 2009
    62
    0
    0
    Hij heeft wel autootjes en een houten trein,maar hij slaat erop en pakt het en gooit het weer neer etc.Dus hij speelt er wel mee maar kan nog niet ermee rijden zeg maar heen en weer.
    Dus ik vroeg me af vanaf wanneer kunnen ze dat,jij zegt dus ongeveer 1,5 a 2 jaar?

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Mijn neefje kon het met 1,5 ook ongeveer, maar het is ook een kwestie van hoeveel geduld je kindje heeft! Hij is echt een heel geduldig, rustig jochie. Nu met 2 jaar heeft hij ook echt het inlevingsvermogen om er mee te spelen, in de garage, rijden, etc.

7. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Luca gaat wel eens met zo'n wat groter autotje zitten op de grond en dan heen en weer rijden, maar dat is dan een minuut en dan is het weer tijd voor wat anders.
    We deden hem vandaag voor dat hij met de little people poppetjes over de vloer kon 'lopen'. Dat vond hij ook een ontdekking!! Hij vond dat zo grappig! Ik denk dat dat vanaf nu (14 maanden) allemaal dingen zijn die hij kan gaan leren. Leuk!

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat zal echt per kind verschillen! Thirza doet het al een hele tijd, rijden met autootjes... Zeker al vanaf een maand of 9-10. Zal het wel afgekeken hebben van de jongetjes bij de gastouder, denk ik, wij hebben het 'r nooit voorgedaan iig :) Maar ze pakt echt alles met wielen om mee te rijden, en dan maakt ze ook (ook al een aardig tijdje) een broem-geluidje bij. Erg grappig.
    Maar geloof wel dat Thirza hiermee een beetje aan de snelle kant is ;)

9. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Liam speelt al een hele tijd met autootjes. We zagen hem toen hij een maand of 10 was ineens met een auto over de tafel rijden en hij maakte er ook "broemmmm" geluiden bij.
    Komt waarschijnlijk doordat hij zijn neefjes dit vaak ziet doen haha.
    Sindsdien sjeest hij overal overheen met zijn autootjes :D

10. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier ook vanaf een maand of 10... incl. de broemgeluiden ;)

11. bianca1711

bianca1711 Actief lid

10 dec 2006
    132
    0
    0
    vve medewerker
    hoofddorp
    Andro speelde echt met een auto, dus zelf rijden en geluid erbij maken toen hij 16 maanden was.

met 17 maanden speelde hij ook met een garage. hij bracht het autootje met de lift naar boven en liet hem naar beneden rijden.
    ook tanken doet hij.
    andro speelt alleen niet met andere kinderen, dus hij leert alles van ons.

12. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Joleijn is nèt met haar 11 maandjes de broem-broem geluidjes aan het ontdekken. Dus als wij "auto" zeggen, zegt zij "broem-broem".
    Maar echt ermee rijden doet ze niet... Meer erop bijten en ermee op iets anders slaan :)

Ligt er, denk ik, helemaal aan waar je kindje in geïnsteresseerd is.
    Joleijn zegt al sinds 10 maanden echte woordjes, maar kruipt of tijgert nog helemaal niet. (Rolt alleen het kleed rond :)). En ze zit pas een maandje zelf rechtop.

Terwijl het zoontje van een vriendin al met 5 maanden zelf rechtop kon staan :$ (Vond ik overigens ongelofelijk en geloofde het pas toen ik het zelf zag...).

13. miffy11

miffy11 Niet meer actief

hier wel een broem geluidje, maar autos vliegen gewoon door de kamer, die rijden niet :)

Deel Deze Pagina